View Single Post
Old 29-08-2015, 18:47   #12
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Default Re: Trukket dobbelt for SAS-billett

Quote:
Originally Posted by Wiggo Hovde View Post
Hotell har jeg bestilt mye og ofte. Aldri opplevd noe slikt. Sofaen er 13 år og kjøpt kontant ;-)

Men er det ikke SAS jeg handler med? Om så er, så er det vel SAS sitt ansvar å sørge for at det går riktig for seg? En hver annen butikk, nett eller fysisk, er ansvarlig for at de løsninger de presenterer for sine kunder faktisk fungerer. Hvilke samarbeidspartnere de benytter for å få dette til å fungere skal vel neppe være kundens ansvar?
Nå skal jeg forklare. Når du bruker et kort som betalingsmiddel så har du tre parter inkludert.

Part 1. butikken
Part 2. kortselskapet
Part 3. deg

Svært ofte så er ikke part 1 skyld i at det blir trukket dobbelt på konto, men part 2. Det er rett og slett kortselskapet som ikke greier å reservere riktig beløp på konto. Selvfølgelig er SAS ansvarlig for at ting går riktig for seg, men de er ikke noe mer ansvarlig enn kortselskapet.

I 90% av alle doble reservasjoner er det kortselskapet som er skyld i at det trekkes dobbelt. Da kan faktisk ikke selger lastes. Husk at når du velger å betale med kort har du et kundeforhold til to parter, både butikken og banken/kortselskapet. Dette kan jeg for det er en del av jobben min

Ring banken med en gang, dersom de skylder på SAS så tar du en tlf. til de når de åpner i morgen så løser saken seg.
RedLine is offline   Reply With Quote