Quote:
Originally Posted by ThomasB
I relation til SAS' netværk østover, som du siger er under pres fra Sandkassen: Hvordan går det med Singapore Airlines efter de øgede til 5 ugentlige? Eftersom ruten drives som joint venture, kan SAS forventes at hjælpe med at gøre ruten daglig, som de ser ud til at gøre med en lang række af allerede eksisterende ruter fra Skandinavien til vinter?
|
Jeg kjenner ikke så godt til hvordan SQ gjør det etter økningen utover at ruta med stor sannsynlighet har blitt litt mer attraktiv for næringslivet med flere frekvenser der norske pax tidligere har reist med SQ via
LHR,
FRA og
ZRH i stedet. På den annen side så gikk den 3u i veldig mange år før støtten fra Copenhagen Connected var avgjørende (ved siden av JV med
SAS) for at de kunne forsvare en økning til 5u.
Og etter dette så fortsetter EK og QR ekspansjonen i Skandinavia der begge selskapene (i Norge) har gått målrettet mot den yieldtunge Norge-
SIN trafikken.