![]() |
Arbeid på OSL
Noen som veit om det er noen ledige jobber på OSL?, røkker litt i stuerarmen etter å ha vært litt i kommunen. Jeg sikter på en timevikarstilling.
|
Re: Arbeid på OSL
|
Re: Arbeid på OSL
Hvorfor må man disponere egen bil for å jobbe som stuer? (Ref. jobbannonsen i linken ovenfor.)
|
Re: Arbeid på OSL
Arbeidstider, tenker jeg. Hvem er det som rekrutterer via dette selskapet - Menzies (siden Røros vel holder seg til Proffice - eller holder de på med flere?)?
|
Re: Arbeid på OSL
Quote:
|
Re: Arbeid på OSL
Quote:
Ja, det er en god forklaring, men..... Arbeidsgiver burde vel egentlig ikke bry seg om hvordan folk kommer på jobb, bare man kommer? Om det er i egen bil, eller om kona eller mamma kjører en på jobben, eller om man går eller sykler er da arbeidsgiver uvedkommende, bare man kommer på jobb? Nåvel, det ble litt OT, jeg synes bare det var en underlig forutsetning i en jobbannonse for en sånn jobb. |
Re: Arbeid på OSL
Tja, det er heller ikke nødvendig med egen bil for å jobbe for Coop (der er det heller ikke en av kravene), men selv der kan det å ha egen bil medføre ganske gode fordeler. Så kravet om "egen transport" er nok vel gjennomtenkt... ;)
Quote:
|
Re: Arbeid på OSL
Faktisk er det slikt for noen Gunnar.
|
Re: Arbeid på OSL
At det er slik for noen vet jeg. Men jeg stusset litt siden jeg trodde det gikk busser til Gardemoen så og si døgnet rundt... Nåja, da lærte jeg noe nytt i dag også ;)
|
Re: Arbeid på OSL
Som mange sier så er det en grunn til at man skriver dette.
Siden man har skift som kan begynne tidlig eller slutte sent så kan det være at det er lite offentlig kommunikasjon. Og da vil en arbeidsgiver sikre seg at de ansatte kan komme på jobb. Hos oss er det ikke noe krav at man eier bil, men det er et krav at man kan komme på jobb til de tidene som våre kunder har trafikk. Så når det står at man må disponere bil så er det rett og slett for å syngligjøre at man selv er ansvarlig for å komme seg på jobb. S |
Re: Arbeid på OSL
En liten avsporing, men offentlig kommunikasjon har vel lite med denne sammenheng å gjøre. Offentlig transport derimot...
|
Re: Arbeid på OSL
Quote:
Tror de færreste har koner eller mødre som gidder å kjøre noen på jobb når det innebærer å stå opp to-halvtre om natten - egen bil eller annet kjøretøy er egentlig eneste realistiske mulighet. Men ingen som kan bekrefte hvem RettBemaning rekrutterer for (jeg antar jo Menzies?)? |
Re: Arbeid på OSL
Antar det er Menzies jeg å, de hadde noen annonser på NAV for noen uker siden.
|
Re: Arbeid på OSL
Quote:
Nå representerer jeg arbeidsgiversiden selv, for personell som ikke uten videre kan benytte kolletivtransport. Men når jeg skal ansette medarbeidere legger jeg meg overhodet ikke hvordan folk kommer seg på jobb, bare forutsetter at de gjør det, og det gjør de. Så hvis bakgrunnen for at stuere skal disponere egen bil er at man skal ha mulighet for å komme seg på jobb når kollektivtilbudet ikke fungerer, så mener jeg at arbeidsgiver legger seg oppi ting de ikke har noe med. Jeg fastholder at arbeidsgiver ikke kan/skal legge seg opp i hvordan folk kommer seg på jobb i tide, bare at de faktisk gjør det. Kan det være noe annet som ligger bak? |
Re: Arbeid på OSL
Røros (som jeg jobber i) bruker kun Proffice (som jeg ikke jobber i) til rekruttering, men noen blir som meg ansatt direkte i Røros. Så det må være Menzies det er snakk om her.
Når det gjelder dette med disponering av bil så har det, som sagt over, samband med at en del vakter hos noen selskap/avdelinger kan starte så mye som 1 time før første kollektivtransport ankommer (første ankomst med flybussen er rett før 0500). Det er neppe noe annet bak enn ev. erfaring som tilsier at det funker best å ha som krav. Nå sjekker nok neppe arbeidsgiver Autosys, så om du vet at du klarer å komme på jobb til de tidene som kan bli aktuelle, så er det vel bare å si at dette er i orden. Min bil kan forøvrig beskues på P44 i slutten av neste uke. Din også, JoeW? Bluejuice - ta kontakt med Proffice og sjekk med dem. Mange nye på trafikk i det siste, vet ikk om det er ansettelser på ramp også, men skader ikke å sjekke. |
Re: Arbeid på OSL
Ser at det er Frank Aas som er oppgitt som kontaktperson og daglig leder. Han var vel daglig leder i Serviseair før de måtte innstille?
|
Re: Arbeid på OSL
Quote:
EDIT: Og stemmer at det har vært mye nye trafikkansatte i Røros - ikke bare i forbindelse med KL/AF, men også med fokus på DY gjennom Proffice. Aner heller ikke noe om hvordan det har vært på ramp, men pga. vikaropplegget gjennom Proffice vil jeg tro det er nokså stort gjennomtrekk og dermed ansettelser nokså ofte. |
Re: Arbeid på OSL
Alt dette kommer fra historien. Da jeg var ansatt i BU, ble vi overflyttet fra FBU til OSL. Mange ansatte hadde ikke tilgang på kjøretøy, noe som tilsa at BU måtte betale for transport til/fra OSL de tidene offentlig kommunikasjon ikke var tilgjengelig. Dette kostet selvfølgelig både penger og utfordringer for skiftene. Nyansatte som ikke kom fra FBU, ble gjort oppmerksom på at de selv var ansvarlig for egentransport. Det er vel herfra diverse handlingselskaper har tatt dette fra.
|
Re: Arbeid på OSL
Da har jeg sendt inn søknad på denne jobben på OSL. Noen andre her som har søkt?
|
Re: Arbeid på OSL
Lyst på ny jobb nå, Steinar? :)
Enda nærmere flyene på pc-skjermen :p |
All times are GMT +2. The time now is 01:59. |
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.