Flyprat

Flyprat (https://forum.flyprat.no/index.php)
-   Flyforum (https://forum.flyprat.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Taper minst 12 000 på reisebyrå-tabbe (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=37632)

sirpjalle 16-10-2008 09:26

Taper minst 12 000 på reisebyrå-tabbe
 
http://www.dagbladet.no/dinside/2008/10/15/550361.html

Da Johanne Meyer avbestilte en planlagt Italia-tur med selskapet Life Travel, fikk hun beskjed om at hun ville tape hele beløpet på nesten 14 000 kroner. Dette på tross av at hun huket for avbestillingsforsikring da hun bestilte billettene på nettet i vår.

- Ikke registrert
- Hun hadde huket av for avbestillingsforsikring, men det var ingen her som registrerte det, sier medeier i Life Travel, Lisbeth Pettersen, til Dagbladet.no.

Hos mindre reisebyrå skjer ikke forsikringsbestilling automatisk. Det må gjøres manuelt for hver enkelt kunde.

- Det var rett og slett en glipp fra vår side. Vi erkjenner at vi burde sett at hun hadde bestilt avbestillingsforsikring, og vi har derfor tilbudt oss å tilbakebetale 2000 kroner, sier Pettersen videre.
Men hun mener også Meyer må ta sin del av ansvaret.

- Vi har ansvar for å tilby forsikring, men kunden har et større ansvar, nemlig for å sjekke at de får det de har bestilt. Fordi vi ikke registrerte avbestillingsforsikringa, fikk hun heller aldri noen bekreftelse på at forsikringa var i orden. Og da hun skulle betale reisen, var forsikringa heller ikke nevnt på fakturaen. Derfor burde hun forstått at avbestillingsforsikringa ikke var registrert, sier Pettersen.

http://www.dagbladet.no/dinside/2008/10/15/550361.html

sukram 16-10-2008 09:41

Re: Taper minst 12 000 på reisebyrå-tabbe
 
2000,-!!

Det synes jeg var lusne greier. Denne Lisbeth Pettersen var i overkant sikker i sin sak. Her er det bare å starte litt juridisk balade.

Trety 16-10-2008 09:51

Re: Taper minst 12 000 på reisebyrå-tabbe
 
Den forklaringen holder ikke mål. Reisebyrået er den profesjonelle part, og dette som kommer nå er utelukkende p*sspreik. Men det jeg ikke skjønner er at ikke innehaveren forstår at PR-messig er det veldig mye billigere å legge seg flat for sine egne tabber, enn å skulle lempe dette over på kunden. For en privatperson er det mye penger, men for reisebyrået bør dette være en del av driften. Med mindre de er på konkursens rand og da bør man holde seg unna uansett.

sukram 16-10-2008 10:01

Re: Taper minst 12 000 på reisebyrå-tabbe
 
Godt poeng, hva er nå egentlig 12 000 for selskapet.
Mitt inntrykk som forbruker av Life Travel etter artikkelen er:
- De slurver med bestillinger og har ikke gode nok rutiner for å finne feil
- Når feil oppstår har de på ingen måte noen plan om å ordne opp for meg, selv ikke når feilen er deres egen.

Rett og slett lavmål.

CK 16-10-2008 10:10

Re: Taper minst 12 000 på reisebyrå-tabbe
 
så kunden skal betale fordi byrået ikke gjorde jobben sin?
Horribelt! Snakk om useriøse folk.

litt-amatør 16-10-2008 15:12

Re: Taper minst 12 000 på reisebyrå-tabbe
 
Og da har tydeligvis reisebyrået skjønt poenget. De snur i denne saken. Utrolig hva litt medieomtale kan få til.

http://www.dagbladet.no/dinside/2008/10/16/550507.html


All times are GMT +2. The time now is 00:41.


Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.