Flyprat

Flyprat (https://forum.flyprat.no/index.php)
-   Flyforum (https://forum.flyprat.no/forumdisplay.php?f=12)
-   -   Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=100699)

Trdfly 07-03-2012 15:35

Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly))
 
Leser i Flynytt Nr 1/2012, om SAS sin reservasjon av LN-RGA-Z/I registreringene, og der står det at LN-RGI som skulle leveres i Februar i 2014 egentlig var en B737-96NER men er endret i ettertid til -800, noen som vet mere?

Skal scane anonsen inn i kveld!

dc-8-63 07-03-2012 15:38

Re: Skulle SAS kjøpe B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fl
 
En GECAS maskin ... ?

LN-MOW 07-03-2012 15:54

Re: Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fl
 
De er vel eid av GECAS alle de som kommer fra fabrikken, er de ikke?

Trdfly 07-03-2012 18:29

Re: Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fl
 
De skal være eid av leasingselskapet og er ny fra fabrikken, men om det er GECAS vet jeg ikke.

RolfL 07-03-2012 19:22

Re: Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fl
 
Quote:

Originally Posted by myhrair (Post 723124)
Leser i Flynytt Nr 1/2012, om SAS sin reservasjon av LN-RGA-Z/I registreringene, og der står det at LN-RGI som skulle leveres i Februar i 2014 egentlig var en B737-96NER men er endret i ettertid til -800, noen som vet mere?

Du tänker väl kanske på c/n 35646 som ursprungligen var reserverad som G-XLAT B.737-96NER GECAS/XL Airways. Den har ju inte byggts och sannolikt är väl att reservationen för c/n 35646 av GECAS ändrats till B.737-86N.

BU662 07-03-2012 20:13

Re: Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fl
 
Quote:

Originally Posted by myhrair (Post 723124)
Leser i Flynytt Nr 1/2012, om SAS sin reservasjon av LN-RGA-Z/I registreringene, og der står det at LN-RGI som skulle leveres i Februar i 2014 egentlig var en B737-96NER men er endret i ettertid til -800, noen som vet mere?

Skal scane anonsen inn i kveld!

Vel, SK har bare snapped opp en leveranse-slot som ble opprinnelig tiltenkt til en annen kunde, som ville ha en -96NER. Vanskelig a finne ut hvem det kunne har vaert.

Etter denne kunde gikk konk, sa har GECAS forandred alle sine bestillinger til -800, rett og slett fordi de er sa mye lettere a plassere pa apent marked. Talk about risk minimum...

Fredrik Propell 07-03-2012 20:19

Re: Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fl
 
Quote:

Originally Posted by BU662 (Post 723216)
Vel, SK har bare snapped opp en leveranse-slot som ble opprinnelig tiltenkt til en annen kunde, som ville ha en -96NER. Vanskelig a finne ut hvem det kunne har vaert.

Etter denne kunde gikk konk, sa har GECAS forandred alle sine bestillinger til -800, rett og slett fordi de er sa mye lettere a plassere pa apent marked. Talk about risk minimum...

Om SK hadde fått tak i disse 900´ene, hvor kunne dem best passet inn i rutenettet? (Om de ikke åpnet noen nye, tilpassede ruter da..)

Dag Viking 07-03-2012 20:24

Re: Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fl
 
Quote:

Originally Posted by Fredrik Propell (Post 723220)
Om SK hadde fått tak i disse 900´ene, hvor kunne dem best passet inn i rutenettet? (Om de ikke åpnet noen nye, tilpassede ruter da..)

Mellom de 4 store i Norge, der det i rushen går fulle -800 med kort mellomrom.
I hovedstadstriangelet.
Syden- og charter-ruter.

LN-MOW 07-03-2012 20:24

Re: Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fl
 
Da hadde de fått en annen leveringsposisjon av GECAS ...

Trdfly 07-03-2012 20:26

Re: Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fl
 
Quote:

Originally Posted by Fredrik Propell (Post 723220)
Om SK hadde fått tak i disse 900´ene, hvor kunne dem best passet inn i rutenettet? (Om de ikke åpnet noen nye, tilpassede ruter da..)

Det ville vært mellom OSL-TRD/BGO/SVG/CPH/ARN og lange charterturer.

EDIT: Var vist litt treig ut her...

BU662 07-03-2012 20:35

Re: Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fl
 
Quote:

Originally Posted by myhrair (Post 723226)
Det ville vært mellom OSL-TRD/BGO/SVG/CPH/ARN og lange charterturer.

EDIT: Var vist litt treig ut her...

Jeg for min del tror dersom SK ikke kjper 10+ stykker, sa ville det har blitt betydelige odd-balls. Rett og slett man forsöker a selge alle seter og ofte vil det ga bra, men sa gar flyet AOG, og woops er man heftig overbooked og betaler dyrt i kompensasjon.

SK har en 200+ seter fly og dersom de har större behov, sa ma de finne smarte lösninger a slinge disse flyene inn pa de mest lönnsomme avganger... Trekant-Flygninger er nökkelordet her...

Fredrik Propell 07-03-2012 22:58

Re: Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fl
 
Det var jo forsåvidt en grei spådom på hvor de måtte blitt plassert.


All times are GMT +2. The time now is 09:51.


Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.