![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() cool billede, eller hyr http://www.airliners.net/open.file/936096/M/ Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
ekte, eller skrudd 90 grader?? Til noen som har mere fysikk enn meg (1MN het det vel i 1991): kan vannet virkelig gjøre det der??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,591
|
![]()
Nei
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Air Traffic Controller
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,282
|
![]()
3FY 1998
JO ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
De hadde et digert flystevne på Malta ved de tider ("Merlins Over Malta", og det der), og maskinene er jo ratet for magevrengende flyvning. Det er i alle fall mulig å gjøre det som det er bilde av; kreftene som er i sving er sikkert ikke større enn når man leverer vann mot brann etter standard op. procedures.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]()
Ut fra skyggene på bildet ser det nå ut som om det er rette veien.
Og selvsagt kan vannet se sånn ut. Det er bare å ta ei bøtte vann og hive opp i lufta. Det fortsetter oppover en stund.. og snur. Man må huske at C415'en ligger i halv roll og derfor presser seg videre mot venstre. Mens vannet blir værende igjen, med unntak av det lille momentet det har forover før det bremses av luftmotstand og tyngdekraft. Utrolig kult bilde. Fra en annen vinkel http://www.airliners.net/open.file/934195/M/ Kyrre |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
Join Date: Oct 2005
Posts: 16
|
![]()
Hei.
(first time poster, long time observer) Hvis noen tviler kan dere jo fjerne bunnen av en bøtte, fylle den med vann og svinge over hodet. ![]() (Ja jeg vet det kan bli vanskelig ^^ ) Sentripetal krefter er en fin bil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]() Quote:
Edit: sorry, my bad. For lenge siden jeg tok 3FY også. Tenkte naturligvis på en level-off i loop/parabel a-la Airbusen som brukes for å simulere OG |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Newcomer
Join Date: Oct 2005
Posts: 16
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Ja, tok akkurat og tenkte over det litt! Skulle til å edite litt nu
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bilder fra Airliners.net | FlyboyKarsten | Bilder & foto | 3 | 24-06-2012 17:09 |
Bilde fra airliners.net | TLS at OSL | Bilder & foto | 7 | 28-09-2011 20:49 |
et godt billede fra A.net | sk931 | Bilder & foto | 10 | 14-08-2008 23:01 |
Banner fra jetphotos.net | LN-MOW | Flyforum | 0 | 05-04-2007 20:15 |
Flott bilde fra a.net | SK1399 | Flyforum | 7 | 05-12-2006 00:54 |