Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 26-06-2022, 06:04   #1
Concorde98
ScanFlyer Silver

Default God morgen fra Lillestrøm!

Bom dia!

Da er man våken og drikker kaffe her i Lillestrøm. Varm natt og nesten 20 grader nå på morgenen.
Straks settes kursen mot OSL hvor Lufthansa business class tar oss via FRA til OPO. Porto kysten ser ut til å være litt kjøligere enn her, heldigvis!

God søndag!

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk
Old 26-06-2022, 06:25   #2
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Default Re: God morgen fra Lillestrøm!

God morgen fra Kongsberg Sykehus. Det endte dessverre med innleggelse i går etter at jeg feber. Heldigvis var ikke prøvene så ille og flere av dem var faktisk bedre enn tidligere i uken. De har satt meg på flytende antibiotika så får vi se om det hjelper. Planen er MR i Drammen i morgen. Det ble med andre ord ikke noe Bergenstur i dag, men om jeg kommer meg ut herfra i første halvdel av kommende uke så prøver vi å komme oss avgårde da

God til tur til Concorde98 til Portugal.
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2022, 06:28   #3
Concorde98
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
God morgen fra Kongsberg Sykehus. Det endte dessverre med innleggelse i går etter at jeg feber. Heldigvis var ikke prøvene så ille og flere av dem var faktisk bedre enn tidligere i uken. De har satt meg på flytende antibiotika så får vi se om det hjelper. Planen er MR i Drammen i morgen. Det ble med andre ord ikke noe Bergenstur i dag, men om jeg kommer meg ut herfra i første halvdel av kommende uke så prøver vi å komme oss avgårde da

God til tur til Concorde98 til Portugal.
Tusen takk for det og riktig god bedring til deg!

Old 26-06-2022, 07:34   #4
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

God tur til Lillestrøm og god bedring til Kongsberg.

God morgen fra Forus. Siste helgevakten for denne gang er i gang. Det fine været medfører høyere temperaturer en normalt på soverommet og det påvirker jo nattesøvnen til en viss grad. Men det ble greit med søvn likevel. Tiden er vel inne for å sprette en rød okse og slenge beina på pulten og myse litt på verden. Ha en fin en!
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2022, 07:43   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Tjøme. Her skal det arrangerer en bursdag i dag, så blir langt fra arbeidsledig. Ha en fin dag
Old 26-06-2022, 08:07   #6
LN-RTP
Aviator Extraordinaire

LN-RTP's Avatar

Hei fra Trondheim.
Ser nå et lock-out av flyteknikere er satt igang.
Ikke sikker på om jeg skjønner omfanget av dette: Ingen får komme på jobb
og ingen får lønn og etterhvert vil alle fly bli satt på bakken?
Skal reise med Norwegian og med Norse tirsdag og onsdag. Kan alltids ta toget til Gardemoen, men verre med turen over dammen.

www.odincharters.com
www.susanhanssen.com
LN-RTP is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2022, 08:24   #7
SBT
ScanFlyer Silver

God dag fra SK4713 til Roma, vi kom oss av gårde, og klarte å få avbestilt billettene med Flyr til Roma som har 12 timer forsinkelse, denne SAS maskinen måtte bytte et hjul, men den ene teknikeren på jobb på OSL, fikset det, så vi ble vel bare 40 min forsinket, og flytiden til Roma er under 3 timer idag, så da blir det ikke så mye forsinkelse, og det skal bli fint å komme ombord i Odyssey of the seas på et 8 dagers cruise senere idag.
SBT is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2022, 08:59   #8
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

God morgen fra Istanbul. Her skal man pakke sammen, sjekke ut og få en taxi ut til flyplassen før Turkish tar meg med hjem. Regner med at de ikke er rammet av streiken siden det tross alt ikke er et norsk selskap. Eller så tror jeg at jeg bruker Uber som ser ut som bruker vanlige taxier utfra appen. Jeg orker ikke problemer med "kommisjon" for kortbetaling som han plutselig kom på da jeg ble sluppet av på hotellet på fredagen. Vel det gjorde vel bare at prisen steg fra 185 til 200 NOK men likevel, jeg tror nok det var lureri involvert her. Med Uber slipper man jo det. Det som er så innmari synd er jo at det ikke går noe tog eller noe ut dit noe som gjør at man uansett om man tar buss eller taxi blir offer for trafikken. Men Tyrkia har et særdeles hyggelig prisnivå for nordmenn, det skal sies. Liraen har jo falt som en stein.

Last edited by Hypern; 26-06-2022 at 09:02.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2022, 10:50   #9
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Hei fra Skråningen, ufattelig deilig å være hjemme igjen.

Dette blir nok en rolig dag før en full speed uke hvor mye skal på plass.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2022, 11:22   #10
Hypern
ScanFlyer Rusty

Hypern's Avatar

Da var man på plass i TK loungen, jeg må si jeg er imponert. Turkish Airlines har også et avskjermet innsjekkingsområde for reisende i businessklasse som nesten er som en slags liten lounge. Da det hopet seg litt opp med kø der hadde de en ansatt på plass som gjetet folk til andre ledige skranker utenfor området. Det er imponerende. Lite trafikk så taxien tok den halvtimen Google Maps lovet. Kan ha noe med at det er søndag og at det også er helg i Tyrkia.

Alt i alt egentlig ganske smidig prosess hittil.
Hypern is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2022, 12:07   #11
Kanon
ScanFlyer Molded

Bestilt første flytur siden 2019 i dag. Ryanair til Alicante i juli. Så får vi se om flyet går som normalt eller ikke. Det skal bli godt å komme seg en tur ut av Norge

Quote:
Originally Posted by SBT View Post
God dag fra SK4713 til Roma, vi kom oss av gårde, og klarte å få avbestilt billettene med Flyr til Roma som har 12 timer forsinkelse, denne SAS maskinen måtte bytte et hjul, men den ene teknikeren på jobb på OSL, fikset det, så vi ble vel bare 40 min forsinket, og flytiden til Roma er under 3 timer idag, så da blir det ikke så mye forsinkelse, og det skal bli fint å komme ombord i Odyssey of the seas på et 8 dagers cruise senere idag.

Please lag en liten tripreport eller bilde rapport når du er hjemme. Det skipet ser rått ut
Kanon is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2022, 16:15   #12
Futura
ScanFlyer Gold

God morgen fra Homewood suites by Hilton Fort Lauderdale airport Cruiseport.
Fint hotell, store rom stoor seng og med en dyne som må deles var det deilig med kingsice, så fikk både kona og jeg plass under. Frokosten derimot var elendig, lite utvalg servert på papp, med plast bestikk, juicen var servert i beger med lokk og var veldig tynn. Jeg trodde standarden på Hilton var bedre.
Mulig ett kjapt bad før vi pakker ferdig og drar in til sentrum for å henge der i noen timer, til vi drar tilbake hit, henter bagasjen og drar til flyplassen. Jeg var innom hjemmesiden til flyplassen. Der har de en lang liste med selskap som fly hit, SAS, Finnair, Lufthansa, ITA, KLM, Qatar, Emirates, South African osv osv. Men ingen av de flyr hit lenger. Norse derimot, som eneste fra utenfor det amerikanske kontinent, stod ikke på listen. Jeg tror vi skal fly fra terminal 4, men finner ikke noe info om det. Uansett skal det bli deilig å være hjemme i en uke, før vi neste mandag tar Fjordline FSTR til Hirtshals på veg til Fotball EM i England. På hjemmesiden til OSL står det go to gate, på N0 21 så da regner jeg med at den kommer av gårde hit i alle fall. Min mor sendte akkurat SMS om at de henter oss på OSL så det blir deilig.
Ha en fin dag over hele verden.
Futura is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2022, 16:26   #13
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Norse derimot, som eneste fra utenfor det amerikanske kontinent, stod ikke på listen. Jeg tror vi skal fly fra terminal 4, men finner ikke noe info om det.
Terminal 4, ja. Den er visst nyoppusset og skal være OK. Er køene for ille, ser det ut som at det er mulig å gå inn via T3 også.

G'morgen litt lenger nordfra. Her har man gjort unna litt kontorarbeide for svigerbeistet, som ikke lenger er i stand til å håndtere slikt selv. Ellers skal gressklipper traktoren ris litt. Og siden det er spådd muligheter for regn, tror jeg at det er neste punkt på menyen ....
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2022, 17:15   #14
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Morgen fra 1972, ikke postnummer men årstall. Et lite religiøst mindretall skrudde tiden tilbake denne uken. Samtidig mistet vi også adgangen til å beskytte oss fra skjulte våpen, og boken jeg leser The Circle av Dave Eggers er nå «banned» i flere del stater.

Det vi har sett på som vårt hjemland endrer seg fort i det som for oss er en skremmende utvikling - heldigvis har vi flere statsborgerskap.
Old 26-06-2022, 17:28   #15
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by dc-8-63 View Post
Morgen fra 1972, ikke postnummer men årstall. Et lite religiøst mindretall skrudde tiden tilbake denne uken. Samtidig mistet vi også adgangen til å beskytte oss fra skjulte våpen, og boken jeg leser The Circle av Dave Eggers er nå «banned» i flere del stater.

Det vi har sett på som vårt hjemland endrer seg fort i det som for oss er en skremmende utvikling - heldigvis har vi flere statsborgerskap.

They may have won a battle, but they won't win the war.

Dette ble vedtatt av en utdøende rase (bokstavelig talt) og det går nok ikke så mange år før pendelen svinger tilbake. Vi ser jo også en stor ulyst i det juridiske systemet i å følge opp dette. Over tid vil dette i verste fall bli en sovende lov, i likhet med loven om utroskap, som forsatt er i effekt her i Georgia.

I mellomtiden er dette et veldig stort land, og de som setter 'fun' i fundementalism blir sakte færre.
Ikke glem at det ikke er så lenge siden Agnar Mykles bøker var styggedom også.

USA ligger sånn rundt en generasjon bak, men vi følger etter. Men det tar tid å 'svinge et hangarskip'.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2022, 17:44   #16
LN-KOG
Osapanga chipongwe

LN-KOG's Avatar

Dere som bor i USA, vil nok kanskje oppleve at landet går opp i liminga i deres levetid til min store tristhet. Jeg var veldig glad i USA og har både bodd og jobbet der. Jeg jobber visstnok fortsatt for et amerikansk selskap, men reise dit igjen? Tror ikke det nei.

Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea.
LN-KOG is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2022, 18:13   #17
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God kveld fra Storsmurfens tryllekåk i Frankrike. Litt uggent vær i dag, men vi har spist bra og spilt biljard og handlet inn egg og bacon til i morgen. Må ratt stå opp kl 05 for å få bluss i komfyren, men det fikser vi.

Nå er klokken bikket 18.00 så på tide og åpne vindunken igjen?

Ha en fin en.

Sent fra min SM-F711B via Tapatalk

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2022, 19:44   #18
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
.... og med en dyne som må deles....
Det der er noe herk, og må alltid skaffe en dyne til å slike situasjoner, hvis ikke ender jeg i løpet av natten uten dyne...
Old 26-06-2022, 23:29   #19
Concorde98
ScanFlyer Silver

God kveld fra Matosinhos!
Fin tur til OPO via FRA. Lufthansa leverte greit i business klasse. Her i Matosinhos bor vi i et splitternytt hotell, og det skal vi gjøre i nesten en uke.
Fikk tatt bilder både av Frankfurt og Porto i dag. Det er det som gjør flyging så bra! Utsikten!

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	20220626_122352.jpg
Views:	219
Size:	97.5 KB
ID:	51495   Click image for larger version

Name:	20220626_164433.jpg
Views:	221
Size:	107.7 KB
ID:	51496   Click image for larger version

Name:	20220626_164408.jpg
Views:	224
Size:	113.2 KB
ID:	51497   Click image for larger version

Name:	20220626_183942.jpg
Views:	220
Size:	75.7 KB
ID:	51498   Click image for larger version

Name:	20220626_182058.jpg
Views:	222
Size:	36.8 KB
ID:	51502  

Click image for larger version

Name:	20220626_164656.jpg
Views:	122
Size:	44.0 KB
ID:	51503  
Old 27-06-2022, 02:26   #20
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Det der er noe herk, og må alltid skaffe en dyne til å slike situasjoner, hvis ikke ender jeg i løpet av natten uten dyne...

OK du er nok ikke klarert for en Italiensk kone (kanskje like greit siden du har kone 1.0 )

Her er det kun King Size Dyne (we hate hate hate Norwegian Hotels !!!!) Snuggle is necessay (rest is cencorced by the Gustav’s )

Posting Rules