Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-05-2013, 12:02   #161
espenlok
ScanFlyer Blue

espenlok's Avatar

Default Re: Hvor mange SAS-poeng tjener jeg opp med partnerselskaper?

Quote:
Originally Posted by ghostern View Post
Takk for svar! Flighten har riktignok flightnummer LX8947, så det er utanfor det intervallet som då er oppgitt på SAS sine heimesider. Eg reknar likevel ikkje med poeng, men ein kan jo håpe

Eg skal gi beskjed om eg får poeng eller ei etter at reisa er gjennomført!
Spørsmålet da er om det er en Edelweiss-flight, der LX har Codeshare, eller om det er en LX-flight, som opereres av Edelweiss (der Edelweiss altså kun er innleid av LX for å gjennomføre flyvningen). Begge deler finnes i stor grad.

I første tilfelle gjelder nok svaret andre har gitt. I andre tilfelle er det poeng å hente (det siste er basert på egen erfaring).
espenlok is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2013, 06:00   #162
nick5000
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Jeg skal innrømme at SAS' nettsider som regel aldri er det beste stedet å gå for korrekt og oppdatert informasjon, men denne gang virker den å gi en grei indikasjon mht. opptjening på Edelweiss codeshare:

On Edelweiss Air flights with code-share ranges LX8000-8499 you will not earn points.

http://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-...irlines/SWISS/
På miles&more sine sider:

On selected LX code share flights within the ranges LX4220-LX4239, LX4270-LX4279, LX4600-LX4639 und LX8000-LX8499 you are earning award miles only. Status miles, HON Circle miles and Executive Bonus are not being granted on these flights.

http://www.miles-and-more.com/online...en&cid=1000327

Betyr detta at man skal opptjene både status og award miles (hos miles&more) for andre flighter da, inkl LX8947 ?
Og, i såfall burde man også vel også få miles hos EB for disse?

jeg måtte dobbeltsjekke noen kommene lx reservasjoner. de var heldigvis operated by swiss..
nick5000 is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2013, 06:33   #163
gygrid
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Helimaf View Post
Ok! Takk for hjelp. Det er utrolig interresant å se forskjellen på bonusprogram. Aegean Miles&bonus gir 200% for Z-klasse hos AC, men til gjengjeld har de, etter min mening, et mindre fleksibelt program en SK.
Om hoderegningen min ikke spilte meg et puss, så er du vel ca 1500 poeng unna gull hos Aegean etter denne reisen (1000 poeng for sign-up incl.). Er status viktig og du ikke klarer å bli EBG i løpet av året, er det vel en nobrainer.

Når det gjelder verdien av poeng alene hos henholdsvis EB og A3, så vil nok jeg også verdsette EB-poeng noe høyere. EB fremstår som attraktivt nå med poengopptjening innenlands, men det skal vel mye til for at man ikke i løpet av kort tid får det hos alle *A-partnere.

Kommer fasttrack og lounge på plass innenlands, øker jo brått også verdien på A3-gull en hel del for mange nordmenn.
gygrid is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2013, 07:42   #164
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by nick5000 View Post
Betyr detta at man skal opptjene både status og award miles (hos miles&more) for andre flighter da, inkl LX8947 ?
Og, i såfall burde man også vel også få miles hos EB for disse?
Ikke nødvendigvis, du kan også opptjene ingenting

Og nei, man burde ikke nødvendigvis få EB poeng, da f.eks Edelweiss er et selskap i Lufthansagruppen, som ikke er med i Star Alliance.

På samme måte som det kun er Eurobonus som gir poeng hos Widerøe, og ikke andre Star Alliance bonusprogram
Old 05-06-2013, 19:07   #165
NorPlay
Newcomer

Noen som vet hvor mange Eurobonus-poeng jeg vil tjene på Frankfurt - Singapore i Business med Singapore Airlines?
Blir det flere poeng med Lufthansa? Er det forskjellig opptjening på ulike bookingklasser i business på begge disse selskapene?
NorPlay is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2013, 21:09   #166
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by NorPlay View Post
Er det forskjellig opptjening på ulike bookingklasser i business på begge disse selskapene?
Ja, SQ gir 200% for alle premiumklasser, LH gir 100% for de billigste businessklassene (P og Z).

http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-...pore_Airlines/
http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-...kap/Lufthansa/

LH gir 200% for F, A, C, D, J og 100% for P, Z, Y, B, M, H, Q, V, U.

SQ gir 200% for A, F, P, R, C, D, J, Z og 100% for Y, B, E, H, M, S.

Grunnmiles er 6391 én vei.

Last edited by Peppep; 05-06-2013 at 21:18.
Peppep is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2013, 21:26   #167
NorPlay
Newcomer

Takk for godt svar!
NorPlay is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2013, 10:26   #168
Fred
ScanFlyer Blue

Default Bonuspoeng på rabbaterte business biletter m Turkish

Trenger hjelp av dere bereiste her igjen...

Har kontaktet Orkide Ekspressen for at de skal hjelpe meg og legge opp en tur for meg og der finner de rabbaterte biletter på business fra Osl-Bkk m Turkish Airlines. Det jeg reagerer på er at de sier og jeg kopierer og limer her......

Vær oppmerksom på at disse rabatterte business klasse billettene ofte gir mindre bonuspoeng enn den « vanlige».

Det viser seg at dere på denne billett typen kun får poengutregning for economy billetter. Du må helt opp i en C klasse for å få business uttelling på poengene, denne er da like dyr som Thai.

Syns dette blir veldig dårlig uttelling da de vil ha 45 tusen for 2 voksne og 1 barn....
Fred is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2013, 10:47   #169
fluxie
Flyprat fusentast

Default Re: Bonuspoeng på rabbaterte business biletter m Turkish

Dette stemmer. Jeg føly selv WAW-IST-KUL med retur hos Turkish i Biz. Jeg hadde J klasse ned og D klasse opp. Dette gav kun 100 prosent opptjening i motsetning til hos andre selskaper som gir 200 prosent opptjening. Men da jeg kun betalte ca 9000 for 2 voksne og 1 infant så klager jeg ikke.

Thomas
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2013, 12:07   #170
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Hender det varierer fra program til program, greit å vite hvilket program du skal samle det opp på.

Old 24-06-2013, 12:31   #171
SE-AER
ScanFlyer Blue

Sånn er det dessverre, Turkish Airlines gir elendig uttelling til Eurobonus i business.

Når skal du reise? SWISS har tilbud i business til Bankok akkurat nå, men det gjelder kun for reise frem til august. Booke senest 30 juni. SWISS gir 200 % til eurbonus for alle betalte business-billetter.
SE-AER is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2013, 13:48   #172
Fred
ScanFlyer Blue

Jeg skal reise i Januar 2014. Har vel egentlig ikke bestemt meg om jeg skal bruke EB eller Royal Orchid Plus (Har sølv der) ennå. Men ok takker så mye for svarene her..da vet jeg at Orkide Ekspressen ikke er helt på jordet her .
Fred is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2013, 23:18   #173
HVI
ScanFlyer Blue

HVI's Avatar

Default Eurobonus hos WF

Er det noen som vet grunnen til at P-klasse hos Wideroe ikke gir poeng? Ref. http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-...lskap/Wideroe/
Ser at A-klasse også mangler ift. http://www.flysas.com/en/EuroBonus/E...nes/SAS/Chart/
HVI is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2013, 23:53   #174
LCH78
www.lch78.net

LCH78's Avatar

Default Re: Eurobonus hos WF

tror ikke at Widerøe har noen P-klasse, jeg kunne iallfall ikke se noen. Så kan jo være derfor at P-klasse ikke gir noen poeng hos WF
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 00:03   #175
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Re: Eurobonus hos WF

Hvor finner du de klassene? Jeg kan ikke se at de er i bruk - iallefall ikke som revenue-billetter.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 08:17   #176
Chriscross
ScanFlyer Rusty

P klasse var eco extra bonustur.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 08:51   #177
fluxie
Flyprat fusentast

P klasse er nå SAS Plus nest billigste billett. A er billigst.
Thomas
fluxie is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2013, 09:05   #178
HVI
ScanFlyer Blue

HVI's Avatar

Bakgrunnen er at jeg fikk dette fra Eurobonus kundeservice:
" We regret that we are unable to register points this flight number.We confirm that your booking class, 'P' on WF 365 21Jun13 ABZSVG is not valid for accrual of EuroBonus points."
Old 25-06-2013, 18:19   #179
TriStar
ScanFlyer Crusty

TriStar's Avatar

Default Hvor mange SAS-poeng tjener jeg opp med partnerselskaper?

Quote:
Originally Posted by Fred View Post
Trenger hjelp av dere bereiste her igjen...

Har kontaktet Orkide Ekspressen for at de skal hjelpe meg og legge opp en tur for meg og der finner de rabbaterte biletter på business fra Osl-Bkk m Turkish Airlines. Det jeg reagerer på er at de sier og jeg kopierer og limer her......

Vær oppmerksom på at disse rabatterte business klasse billettene ofte gir mindre bonuspoeng enn den « vanlige».

Det viser seg at dere på denne billett typen kun får poengutregning for economy billetter. Du må helt opp i en C klasse for å få business uttelling på poengene, denne er da like dyr som Thai.

Syns dette blir veldig dårlig uttelling da de vil ha 45 tusen for 2 voksne og 1 barn....
45 k for 3 rabatterte Businessbilletter med TK? Eller var det C-klasse? På hjemmesidene til Turkish ligger det massevis av billetter OSL - BKK til ca kr 11.000,-. Om ikke Orkide vil selge deg disse så forsøk f.eks Reisebazaar i Oslo.
TriStar is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2013, 16:24   #180
HVI
ScanFlyer Blue

HVI's Avatar

Default Re: Re: Eurobonus hos WF

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Hvor finner du de klassene? Jeg kan ikke se at de er i bruk - iallefall ikke som revenue-billetter.
Det ordnet seg. Dere har P-klasse nå
Reply

Posting Rules