![]() |
|
![]() |
#161 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
I første tilfelle gjelder nok svaret andre har gitt. I andre tilfelle er det poeng å hente (det siste er basert på egen erfaring). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
On selected LX code share flights within the ranges LX4220-LX4239, LX4270-LX4279, LX4600-LX4639 und LX8000-LX8499 you are earning award miles only. Status miles, HON Circle miles and Executive Bonus are not being granted on these flights. http://www.miles-and-more.com/online...en&cid=1000327 Betyr detta at man skal opptjene både status og award miles (hos miles&more) for andre flighter da, inkl LX8947 ? Og, i såfall burde man også vel også få miles hos EB for disse? jeg måtte dobbeltsjekke noen kommene lx reservasjoner. de var heldigvis operated by swiss.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Når det gjelder verdien av poeng alene hos henholdsvis EB og A3, så vil nok jeg også verdsette EB-poeng noe høyere. EB fremstår som attraktivt nå med poengopptjening innenlands, men det skal vel mye til for at man ikke i løpet av kort tid får det hos alle *A-partnere. Kommer fasttrack og lounge på plass innenlands, øker jo brått også verdien på A3-gull en hel del for mange nordmenn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Og nei, man burde ikke nødvendigvis få EB poeng, da f.eks Edelweiss er et selskap i Lufthansagruppen, som ikke er med i Star Alliance. På samme måte som det kun er Eurobonus som gir poeng hos Widerøe, og ikke andre Star Alliance bonusprogram |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Newcomer
|
![]()
Noen som vet hvor mange Eurobonus-poeng jeg vil tjene på Frankfurt - Singapore i Business med Singapore Airlines?
Blir det flere poeng med Lufthansa? Er det forskjellig opptjening på ulike bookingklasser i business på begge disse selskapene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-...pore_Airlines/ http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-...kap/Lufthansa/ LH gir 200% for F, A, C, D, J og 100% for P, Z, Y, B, M, H, Q, V, U. SQ gir 200% for A, F, P, R, C, D, J, Z og 100% for Y, B, E, H, M, S. Grunnmiles er 6391 én vei.
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: Last edited by Peppep; 05-06-2013 at 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Newcomer
|
![]()
Takk for godt svar!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Trenger hjelp av dere bereiste her igjen...
Har kontaktet Orkide Ekspressen for at de skal hjelpe meg og legge opp en tur for meg og der finner de rabbaterte biletter på business fra Osl-Bkk m Turkish Airlines. Det jeg reagerer på er at de sier og jeg kopierer og limer her...... Vær oppmerksom på at disse rabatterte business klasse billettene ofte gir mindre bonuspoeng enn den « vanlige». Det viser seg at dere på denne billett typen kun får poengutregning for economy billetter. Du må helt opp i en C klasse for å få business uttelling på poengene, denne er da like dyr som Thai. Syns dette blir veldig dårlig uttelling da de vil ha 45 tusen for 2 voksne og 1 barn.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Dette stemmer. Jeg føly selv WAW-IST-KUL med retur hos Turkish i Biz. Jeg hadde J klasse ned og D klasse opp. Dette gav kun 100 prosent opptjening i motsetning til hos andre selskaper som gir 200 prosent opptjening. Men da jeg kun betalte ca 9000 for 2 voksne og 1 infant så klager jeg ikke.
Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hender det varierer fra program til program, greit å vite hvilket program du skal samle det opp på.
![]() |
#171 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sånn er det dessverre, Turkish Airlines gir elendig uttelling til Eurobonus i business.
Når skal du reise? SWISS har tilbud i business til Bankok akkurat nå, men det gjelder kun for reise frem til august. Booke senest 30 juni. SWISS gir 200 % til eurbonus for alle betalte business-billetter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg skal reise i Januar 2014. Har vel egentlig ikke bestemt meg om jeg skal bruke EB eller Royal Orchid Plus (Har sølv der) ennå. Men ok takker så mye for svarene her..da vet jeg at Orkide Ekspressen ikke er helt på jordet her .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen som vet grunnen til at P-klasse hos Wideroe ikke gir poeng? Ref. http://www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-...lskap/Wideroe/
Ser at A-klasse også mangler ift. http://www.flysas.com/en/EuroBonus/E...nes/SAS/Chart/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
tror ikke at Widerøe har noen P-klasse, jeg kunne iallfall ikke se noen. Så kan jo være derfor at P-klasse ikke gir noen poeng hos WF
![]()
![]() |
#175 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvor finner du de klassene? Jeg kan ikke se at de er i bruk - iallefall ikke som revenue-billetter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
P klasse var eco extra bonustur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
P klasse er nå SAS Plus nest billigste billett. A er billigst.
Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Bakgrunnen er at jeg fikk dette fra Eurobonus kundeservice:
" We regret that we are unable to register points this flight number.We confirm that your booking class, 'P' on WF 365 21Jun13 ABZSVG is not valid for accrual of EuroBonus points." |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (2024 -->)? | Someone | Reiseforum | 2 | 04-09-2024 07:24 |
Bonus seter i F og C på StarAlliance med EB-poeng | Rparker | Reiseforum | 3 | 04-06-2014 00:42 |
DAT (C) , hvor mange kilo kan jeg få med meg ? | sail4fun | Reiseforum | 4 | 12-12-2012 11:44 |
Hvor mange EB-poeng etter oppgradering? | seilfly | Reiseforum | 3 | 07-09-2011 20:14 |
SAS EB poeng til besvær. Hvor skal jeg dra? | Fredrik Propell | Reiseforum | 15 | 02-09-2011 16:30 |