![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Budle Viking var navnet! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
En liten oppdatering her, men siden sist 9/5, så ser det ut som Cityjet sine maskiner i litt større grad har vært fokusert ut fra ARN. Stort sett de samme rutene som sist, men bare i større grad på rutene til BLL, HAM og VNO, samt til Finland og litt svensk innenriks. Ellers er det fortsatt mye Cityjet på TRD-BGO-SVG triangelet og til ABZ og HEL
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]()
Dette er jordbær med fløte og krem og vaniljesaus og sukker etc for en statistikkhore som meg selv
![]() ![]() Underbygger forøvrig min egen konklusjon i tårnkabinen på Sola her om dagen, "vi er jo blitt en regionalflyplass..." Forøvrig kan jeg legge til at fredag/søndagsavgangene mellom Sola og Værnes - de som tradisjonelt er "fritidsavganger" virker å stort sett fremdeles operereres med B736. De er vel muligens forholdsvis stabile rent passasjermessig selv om det nærmer seg sommer... (Det kan vel muligens bekreftes/avkreftes i tallgrunnlaget.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
I kveld skal Cityjet ta meg fra SVG til CDG.
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Ja, det glemte jeg nevnte. De har flere ganger fløyet SVG-CDG, men den ruten går jo såpass sjelden, og det er så små volumer at det ikke synes på statistikken, selv om jo det er en liten søyle på Paris (men nesten usynlig og jeg slurvet litt så tallene ble uleslige) da de har fløyet der 2x til nå. SVG-CDg er jo fort en rute man trenger Cityjet på for og være lønnsomme Neste og 8. maskin kommer jo mot slutten av måneden. Så blir det et langt opphold før maskin nummer 9 kommer, som jo ikke var endel av den opprinnelige kontrakten på 8 maskiner, men en av opsjonene SAS har benyttet seg av. Så når de 4 neste maskinene kommer er uvisst, og kan godt være de først kommer ut i 2017 Last edited by Someone; 20-05-2016 at 12:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Post #175 ..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Enligt SAS är namnet Beate Viking. Comments ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jag har bilden på den 10min efter landing. Tyvätt har jag ingen Flickr account eller annat så jag kan inte sätt in bild här, men det star FPG på nosluckan och Budle Viking på nosen. Tyvärr kan man inte missa det!
Kanske fabriken har satt fel namn på fel flyg. Vi får se vad -FPH heter! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
En oppdatering av bruken her
Egentlig ikke så mye annerledes, men tendensen er at de i litt større grad enn tidligere brukes fra ARN, og dermed de destinasjonene derfra som endel innenriks i ny og ned, samt ofte til destinasjoner som BLL, VNO, HAM, MMX, HEL etc. HEL har forresten gått forbi OSL på listen over flyplasser man oftes ser de, men det er jo som forventet. SVG-CDG virker stort sett gå med CRJ, men det er såpass få avganger at det ikke synes så godt på statistikken ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]()
Variert bruk av disse flyene altså. Jeg har selv flydd dem på SVG-OSL og BGO-OSL og er stort sett fornøyd (selv om ventetiden når de henter store kabinkofferter on fra hold er litt kjip). Noen passasjerer er forundret, men ikke hørt noe surmuling.
Ser dette som et god tilbud for å få frekvens på korte strekninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]()
Kanskje litt OT spørsmål, men korleis er kabalen lagt mtp. kva for desse 3.-partsselskapa som flyg kva for ruter? Blir Cimber til dømes brukt meir eller mindre fleksibelt enn CityJet og JetTime?
Fullstendig OT, men SAS kunne då godt liste desse flya i SAS-magasinet også; det er jo kjedeleg å flyge med fly som ikkje står i flåteoversikta, sjølv om det per se ikkje er SAS som eig dei.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men det är kanske bara jag. Finnair har satt in dem med en NOTE: Operated by NORRA. LH har samma sak för Cityline och Air Dolomiti! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Hva mener du egentlig med fleksibelt her? Cimber fly jo kun på ruter ut fra CPH og har en klar definert base, mens Cityjet jo flyr "overalt" på svenske og norske ruter. Således kan man jo si Cityjet brukes mer fleksibelt. Men begge to settes jo inn der behovet for denne flytypen er, og som du ser er de jo overrepresentert på tynne ruter med en viss frekvens |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Den sista maskinen för I år är nå på väg från Mirabel!
EI-FPH kommer till OSL imorgon kl 19 local. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Mirabel, som ligger utenfor Montreal, er fabrikken den lages på, så kommer da fersk fra fabrikk som han skriver, selv om den nok har noen stopp på veien over
Last edited by Someone; 17-06-2016 at 07:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kommer in som WX9041 DUB-OSL.
SKall I SAS trafik på Sön men exakt flight vet jag ej. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
EI-FPH är Bikke Viking.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS sin bruk av CRJ900 på KSU/AES/MOL - (Splitet fra Cityjet skal fly CRJ900 for SAS) | view | Flyforum | 40 | 20-11-2017 13:00 |
Hva er teknisk nytt på SAS / Cityjet sine nye CRJ900 ? | ENZV | Flyteknisk forum | 1 | 01-06-2017 12:31 |
SAS sælger Cimber og 11 CRJ900 til Cityjet | KHANSEN | Flyforum | 12 | 21-04-2017 09:00 |
Cityjet skal fly SSJ for bmi Regional FEB-MAR17 | Trdfly | Flyforum | 0 | 22-02-2017 02:35 |
Cityjet skal fly Superjet for Finnair i August | Ludde | Flyforum | 0 | 22-07-2016 10:18 |