![]() |
|
![]() |
#161 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Hva i huleste mener de med "den totale omkretsen"? En omkrets er vel pr def. total? (@SK384: Er ikke du matematikklærer..?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() La oss bruke en rektanglær eske som eksmpel der målene er 30 cm, 25 cm og 150 cm. En regner da ut omkretsen for den korteste flaten 30+25+30+ 25 = 110 cm. Derertter adderes 150 til svaret og en finner totale omkretsen 30+25+30+25+150 =260 cm Men som sagt dette er ikke noe begrep som eksisterer i matematikken. Det er nok noe fraktselskapene har funnet på.
![]() |
![]() |
#163 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Kjører fortsatt Norwegian aggressive vektere som kontrollerer vekten på håndbagasjen og gir bøter om den er for tung? De holdt jo på med dette før covid.
Er ikke intressert i om en er for eller mot praksisen, bare om det fortsatt finner sted. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Har ikke sett det på innland hvertfall. virker om det har tatt slutt etter at de innførte billetter med/uten håndbagasje.
![]() |
#165 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Min erfaring er at de kun ser på størrelsen. Er du i gruppe C og har bare en liten eiendel inkludert blir du stoppa om du kommer med koffert eller flere bager. En vanlig myk sekk pleier derimot å gå fint selvom den er litt over i størrelse.
Med andre ord virker det som at de kun tar de som garantert er over, og som ikke kan presses sammen under setet.
![]() |
#166 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Høres da rimelig ut, da tar de jo også ut som som snor seg unna å betale for håndbagasje og det er jo greit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jepp, og de som har en hard koffert som er over kan jo uansett ikke argumentere seg rundt. Synes praksisen nå er veldig grei. Jeg har vært litt smånervøs for at sekken min er litt for stor, men har aldri pakka den stappfull og har sett flere med større sekk en meg og, så det har alltid gått greit.
Hadde også vært artig å se hva de drar inn på kontrollene i gaten. Stopper de i snitt 2 på hver flygning blir jo det litt klingende mynt i kassa ![]()
![]() |
#168 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det uttalte målet er visstnok 8 kr per pax i auxillery revenue på gate alene. Så med 1,89 millioner pax i april så er målet da rett over 15 millioner |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
På Flesland har de gjort det en del de siste ukene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Takk, da holder jeg meg fortsatt borte fra selskapet, men bra jeg booket en koffert til kona. For info er det 14 kr billigere for en voksen og ett barn å kjøpe «standardpris pluss pri-boarding enn lavpris, priboarding (som inkl en vanlig kabinkoffert) og ett stk bagasje. Gadd ikke kansellere å booke på nytt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelt om å reise med BA (seter, innsjekk etc., mv....) | K3nn7 | Reiseforum | 357 | 05-03-2024 18:03 |
Gjennomgående bagasje/innsjekk - regler m.v. (Hovedtråd) | A346 | Reiseforum | 80 | 26-07-2019 19:56 |
Tidlig innsjekk av bagasje | Vede | Flyforum | 33 | 21-06-2015 20:35 |
Om innsjekk og videresendt bagasje Qatar Airways | Bizflyer | Reiseforum | 7 | 11-04-2013 23:03 |
Sas - regler for innsjekk av bagasje. | Fnate | Reiseforum | 10 | 30-09-2009 08:38 |