![]() |
|
![]() |
#141 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
To fine småbyer mellom LA og SD, er San Clemente og Carlsbad. San Clemente har vel flest fastboende kunne det virke som, mens San Clemente var et ok sted å bo et par dager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
California turen har blitt enstemmig vedtatt nordover fra LAX.
Så.. hva gjør man de 6 dagene man har igjen etter LA? En natt i Monterey, tre i San Fransisco og to i Napa Valley? (Sikkert også gjentagende spørsmål, men hotellene bookes denne uken) Tenker det blir Higway 1 hele veien så sant ikke det er noe i innlandet vi MÅ ha med oss. Hvor i det store SFO området (+/- 90 minutter kjøring) er det rimeligst og best å fli til FLL/MIA fra? På forhånd takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Minst én natt i Monterey. Mor og far vil sikkert se Carmel og barna bør få med seg akvariet i Monterey. Ikke miss installasjonen med vadefuglene som man kommer veldig tett på eller tunellen hvor man kan stå under en stor bølge.
De har også turer ut for å se hvaler og delfiner fra Monterey, men aner ikke hvor treffsikre de er.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 14-01-2020 at 11:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Støtter Carmel. Veldig flott sted som jeg angrer på at vi ikke fikk en overnatting i. Tror Airbnb ved sjøen hadde vært flott der.
Ellers er det kanskje en turistfelle, men Hirst Castle virket spennende. Vi fikk ikke dratt fordi vi bommet på åpningstiden og det var fullt når vi passerte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Carmel er jo unektelig pen å se på, en grønn og veldig rolig by med mange forseggjorte hus. Når man i tillegg ser folk spiller stransvolley i bar overkropp så glemte jeg raskt at det var januar da jeg var der.
![]() |
#147 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Sorry maset..
Er to dager i SF for mye eller lite? Napa Valley? Er det verdt å bo der en eller to dager? |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Sliter med å finne noenlunde fornuftige fly-priser for SFO (området) til MIA (området) - Dette er i juli. Er det et annet "game" innenriks i USA? Legger lavpris-selskapene ut billettene nærmere avreise? Hvilke selskaper flyr denne ruten? Ser ut som Frontier er der. United skulle ha nesten 20.000 Nok en vei for to voksne og tre barn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Selv synes jeg både SF og Napa er minst verdt det. Men er jo selvsagt litt smak og behag. Napa er jo litt på «landet» og mye vin. Men nabodalen Sonama kan vel også vurderes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Skal samme runde med fruen selv i sommer, og vi bor 1 natt på Portola Hotel og Spa i Monterey, før vi drar inn til San Fransisco.
Hotelprisene i SF er "hinsides" i forhold til mange andre byer i USA, så valgte å bli der kun 2 netter. (Riu Plaza Fishermans Wharf har vi nå booket) Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Hvor leter du da? Nå søkte jeg bare på en tilfeldig dato i juli gjennom Momondo, men fant flere priser både via og nonstop som lå godt under 2000kr per person, inkludert noen under 1500. Riktignok basic economy, så du må trolig legge til bagasje |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg leter også på momondo. United er det jeg mest kunne tenke meg da vi er *A og har fryktelig mye bagasje og det er direkte. Mellomlanding er uaktuelt.. Ser at AA har noen hyggelige billetter men det dukker ingen lowcost up for juli (slik som Frontier osv. som ligger godt under 1000 lappen om et par måneder fra nå)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tja, noe finnes vel i juli?
Riktig nok tynt med Star alliance direkte (finner litt United til 2k) ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Da jeg bare skulle sove der bodde jeg greit på The Stevenson Monterey. Regner med at andre i tråden ville korset seg selv om de bare gikk forbi.
![]() |
#156 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Nonstop er et produkt man tar ekstra betalt for i langt større grad her enn hjemme, ikke uvanlig at et stopp gir 40% billigere billett. Når det gjelder lavpris-selskapene så finner du vel ikke Southwest i Momondo etc. men noen stikk prøver viser ikke store forskjeller (USD 200-250 pr. person med ett flybytte og til FLL) det eneste positive er at Southwest gir dere 10 kolli gratis). Jeg finner omtrent de samme prisene med Alaska med et flybytte, men da koster bagasje. Ombord er det ganske likt, American og Alaska har begge et greit Economy Ekstra produkt - du betaler for sete og får mye bedre benplass, prioritert ombordstigning (#Gruppe 2-3 av 6-7) og gratis Alkohol med oppgradert snack - United gir vel bare bedre benplass. American er desidert størst SFO-MIA og hadde nok endt opp som mitt 1 valg om du finner priser som vist i denne tråden, jeg hadde investert i Economy Ekstra.
![]() |
![]() |
#157 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Ellers kan du går for Spirit fra Oakland og kjøpe deg opp til deres «Big Front Seats» hvis det funker med nattflight
https://www.routesonline.com/news/38...om-april-2020/ Vi ser frem til trip report |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Spirit var faktisk dyrere en American og med mellomlanding (selv før man valge store seter) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
I SFO digger jeg IC Mark Hopkins. Bratt opp dit, men supert ned a gitt...
American er nydelig innenlands. Der har jeg inntrykk av at alt er på stell og komforten er helt ok. Flydd Alaskan og. Veldig ryddig. Mange skryter av Southwest, men ikke flydd med de selv Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
https://www.godsavethepoints.com/ame...st-us-airline/ Quote:
|
||
![]() |