![]() |
|
![]() |
#141 | |||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg ville imidlertid vært mer bekymret for den dårlige kommunikasjonen mellom OT og SAS, og vær forberedt på at du kanskje må krangle litt ved innsjekk for å få oppgraderingen du har krav på. Utskrift av bekreftelsen fra OT er et must å ta med seg, samt telefonnummer til OT dersom SAS virkelig er vrange. Generell uvitenhet hos SAS vedr. OT er utrolig nok helt normalt, så smør deg med tålmodighet og gode kommunikasjonsferdigheter. Det ordner seg imidlertid alltid til slutt. Quote:
Quote:
Sørg ellers for at du tar vare på boardingkortet for CPH-ORD, fordi jeg nesten kan garantere at poengene vil bli feilpostet på kontoen din (Economy i stedet for Economy Extra). Vær også forberedt på en relativt irriterende e-postkorrespondanse med både OT og SAS for å få korrigert dette. |
|||
![]() |
![]() |
#142 |
Newcomer
|
![]()
Tusen takk for raskt svar
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Heldigvis serverer SAS samme maten i Eco og Eco Extra dersom jeg husker riktig (Eco Extra passengere for bare velge hovedretten først og har en liten annerledes forrett og dessert...) Så dette burde være ok. God tur og godt nytt år! |
|||
![]() |
![]() |
#144 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg oppgraderte CPH-ORD med Optiontown for tre uker siden. Eco til Biz. Oppgraderingen vistes på sas.no før jeg fikk tilsendt bekreftelse fra Optiontown. Korrekt poengsum var på min konto etter et par dager.
|
![]() |
![]() |
#146 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mine oppgarderinger har aldri dukket opp på SAS.no eller på mine reiseruter. Det har kun foregått ved å få nye boardingkort på flyplassen der oppgraderingen skjer fra...
Venter fremdels på en oppgraderingsbekreftelse på en Kinatur i neste uke nå...
#148 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Min erfaring er at du mottar en ny bestillingsbekreftelse i pdf fra SAS i samme format som man får ved ordinære bestillinger en-to dager før avgang. Dermed skal all informasjon også ligge inne i SAS-systemet. Deretter mottar du en e-post fra Optiontown som bekrefter at oppgraderingen gikk gjennom. Min erfaring er at man får tilgang til nytt setekart i riktig klasse når innsjekkingen åpner. Jeg tviler ikke på dine erfaringer, men jeg har i alle fall et ganske annet bilde av opplegget. Last edited by FlightDeck; 02-01-2012 at 17:32. |
|
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei har prøvd oss med uppgradering fra eco til eco-extra for CPH-BKK nå den 26 Jan og hjem den 5feb. Har forstått at våra chanser økar om eco blir fullbooket. Kan man se det nån plass hvor mange stoler som er igjen på de flightene for å prøve predikere sannsynligheten her?
|
![]() |
![]() |
#150 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da kom mailen, OptionTown kunne IKKE hjelpe oss på turen fra Køben til Beijing i morgen... :-( Får ev forsøke med poeng da...
#151 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, da er vi på sk995. Ble oppgradering til eco extra da i allefall.
#152 |
Newcomer
|
![]()
Hei!
Skal fly med SAS til NY i mars/ april og håper noen kan hjelpe med noen spørsmål rundt Optiontown: - Har tidspunktet man "bestiller" oppgradering på OT noe så si for mulighetene for oppgradering, dvs. bør vi "bestille" snarest mulig eller kan vi like godt vente til nærmere avreise som er ca. 2mnd. unna? Og hvordan prioriterer de blant de som har "bestilt" oppgradering? - Litt uklart vedr. betaling for OT. Forstår at man må betale en avgift uansett, men blir man belastet for oppgraderingen ved "bestilling" eller kun hvis den går igjennom? Er de i tilfelle raske med å refundere hvis en ikke blir oppgradert? - Hvor lang tid i forveien kan en vanligvis forvente å få tilbakemelding på om en blir oppgradert? Takker for hjelpen og evt. gode råd og tips :-) |
![]() |
![]() |
#153 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
- Er billetten kjøpt direkte og utstedt av SAS så fungerer det helt fint og man får en ny bestillingsbekreftelse automatisk og kan velge sete online. - Er billetten kjøpt / utstedt via andre (i vårt tilfelle Wideroe.no) så fungerer ikke dette så bra. Vi fikk kun mail fra Optiontown. SAS kundeservice så kun at det lå en notis på vår PNR til gaten at vi skulle oppgraderes. Vi måtte også kontakte Optiontown for å få rettet poeng, men det fikset de. Så det kan være årsaken til at folk opplever dette forskjellig.... |
|
![]() |
![]() |
#154 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hallo fra Chicago O´Hare!
Fløy OSL-EWR 16DEC, booket Optiontown i sept... Fikk mail fra SAS dagen før med ny etkt. Poengene kom automatisk for Z klasse. Hjemover 21DEC ble vi ikke oppgradert, desverre. Da var pengene på konto uken etter. Har brukt OT før, og vil bruke de igjen. |
![]() |
![]() |
#156 | |||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Alt dette står og på deres hjemmesider /Bjørn |
|||
![]() |
![]() |
#157 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Der fikk vi nye oppdaterte billetter i mailen av SAS, oppgradert till EconomyExtra imorgenkveld CPH-BKK , yey!
Får ikke valgt plass dog, hverken på SAS hjemmeside eller via telefon eller chat. Beskjeden er at vi må gjøre det på Sola eller Kastrup imorgen. Håper vi får en toseter eller ihvertfall får sitte sammen nå da, heh. |
![]() |
![]() |
#158 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ble ingen oppgardering med Optionstown på oss T/R Kina nei.. Ordnet seg vha poeng til Eco extra på utreise, hjem var det nesten fullt forann, så ingen upgrade. Men seterad 31 var grei nok den, med god drikke og en iPad gikk de nesten 10 timene greit de..
#159 |
Newcomer
|
![]()
Skal reise med SK907 til New York i mars, og vurderer å prøve Optiontown. Men hvor store er egentlig sjangsen for å få en oppgradering når vi reiser 4 stk sammen? Må hver enkelt en av oss gå via Optiontown, eller holder det at en gjør det med bookingnr? Ønsker jo ikke å sitte spredt rundt omkring selv om man får oppgradering
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oppgraderinger BA | Tommy777 | Reiseforum | 17 | 21-03-2011 16:57 |
optiontown og upgrade med SAS til Newark | hellbilly | Reiseforum | 8 | 25-11-2010 14:21 |
Optiontown - status på oppgraderinger? | TOS_EBG | Reiseforum | 5 | 30-11-2009 05:27 |
Optiontown | Gemo | Reiseforum | 3 | 18-10-2009 16:09 |