Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-02-2014, 10:52   #121
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Default Re: Pandion-erfaringer

I går kom det en Pandion bak meg i køen for innsjekking/bagdrop i København. Vinterferie i Danmark denne uken å det var mye folk og en del kø. Da hun som organiserte køen spurte om han hadde gullkort, svarte han "Pandion" og damen fikk tak i en kollega som tok han ut av køen og antagelig fikk sjekket han og familien hans inn i en separat skranke. Det var jo fint gjort synes jeg.

Ellers ser jeg mange av poengene til hanswest men det er vel kanskje når noe treffer den berømte vifta at det å ha EBP gjør opplevelsen smoothere.
Old 17-02-2014, 16:34   #122
Rune
Milage RunE

Rune's Avatar

Jeg fikk mitt brev fra Rickard i dag med beskjed om forlengelse på Pandion-statusen.
Rune is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2014, 17:07   #123
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rune View Post
Jeg fikk mitt brev fra Rickard i dag med beskjed om forlengelse på Pandion-statusen.
Velkommen til Pandionprat og grattis med forlengelse. Vi gleder oss til å høre mer fra deg.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2014, 17:35   #124
KLM 1200
EuroBonus Gold

KLM 1200's Avatar

Quote:
Gratulere og velkommen til Flyprat!
*SVG-BGO-SVG* SK Go x5
*SVG-LHR-SVG* SK Go
KLM 1200 is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2014, 15:14   #125
hanswest
SAS Customer

SAS Re: Pandion-erfaringer

Jammen kom ikke brevet, for femte gangen nå!

Og Cecilie, joda, har vært med på et par kaoser på OSL og CPH, hvor jeg har blitt geiledet forbi 100 meter kø, og sluppet små hotell "in the middle of nowhere", så Pandion er kjekt å ha når ting går galt. Det skrevet så er jeg glad for at jeg sjeldnere og sjeldnere er ute for at ting går galt når jeg flyr med SAS, de har virkelig blitt et selskap til å stole på!
hanswest is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2014, 22:12   #126
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally Posted by hanswest View Post
Så kort sagt syns jeg EBP har mistet 90% av verdien sin, så her kan, og bør SAS gjøre mye!
SAS har forenklet produktet sitt så mye, at det er ikke rom for mye ekstra innenfor rammene av eksisterende produkt. Det er vel også problemet med Diamond.

Quote:
Originally Posted by hanswest View Post
de har virkelig blitt et selskap til å stole på!
Det ville vært litt ironisk om SAS blir så flink på uregelmessigheter at verdien av EBG og Pandion forsvinner.
Old 19-02-2014, 15:21   #127
Rune
Milage RunE

Rune's Avatar

SAS Re: Pandion-erfaringer

Vel - helt bortkastet er det ikke å ha EBP-kortet (ennå), selv om fordelene definitivt kan styrkes.

Positivt
- På vei hjem fra BKK (med SK-metall) i norvember ble vi ved innsjekk invitert til THAIs Royal First Class lounge. Ved inntreden i loungen: "Do you have the SAS Pandion card, Sir?" -- "Welcome!". God (!!) stemning!
- De gangene bonussetene allerede er tatt, frigir SAS flere bonusseter når jeg ringer for å booke med poeng (nå sist i februar måned; TRD-CPH-NRT-CPH-TRD i påsken med CT i business)
- Av og til kommer purser bort og hilser på meg (på kanskje én av 20-30 turer)
- På bonustur til Svalbard fikk jeg på både utreise og retur frakte med meg en seksløper uten å betale våpengebyret
- Damene i serviceskranken på OSL flyttet meg som regel over på en tidligere maskin de gangene jeg kom til Gardermoen litt før skjema, selv om jeg reiste på billigste billett
- Jeg får sjekke inn bagasje, selv om det er mindre enn 30 / 45 minutt til avgang
- Glemte tidligere i år posen med tax-free ombord i flyet ved ankomst TRD, og ble klar over dette først når jeg var ved bagasjebåndet. Når SAS ankomstservice på Værnes fikk se havørnen, var det en snill dame som småløp til utenlands-gaten og hentet posen (hun fortollet også varene). God service!
- Når jeg ringer 05400 og taster inn EB-nummeret, kommer jeg ofte rett gjennom. I verste tilfelle er jeg nummer én i køen og må vente i 15-60 sekund. Som EBG var det ofte flere foran meg i køen.
- Blir ofte oppgradert når vi reiser i Go så lenge det er plass i Plus (men kun når jeg spør)

Det som ikke har svart til forventningene
- Jeg reiser titt og ofte i Go-klassen. Anslagsvis 4 av 5 ganger har ikke besetningen fått med seg EBP-statusen, og vil ha betalt for Ramlösa-boksen (innenriks) eller G&Ten (utenriks)
- I januar måned fløy jeg IAD-CPH i Go uten å bli oppgradert, og følte slettes ikke Pandion-statusen ellers ble anerkjent (fikk kranglet meg til et glass med dessertvinen - dét var alt)
- Frekk SAS-mann på Kastrup skulle på død og liv ha betalt for å la meg sjekke inn et nytt smelljern kjøpt i Danmark; "Dette er likt for både gull- og pandion-kunder. Alle må betale!", var beskjeden jeg fikk.
- Ikke fått noen spesialtilbud på bonusreiser eller lignende. Fikk et julekort, og en "buff" nå like før OL
- Jeg er en midtgang-person, og det virker som om setet ved siden av meg aldri (!!) blir blokkert
- Velger alltid plass langt fram i kabinen i Go-klassen (men ikke helt fremst). Når likevel Plus-klassen flyttes noen rader bakover av og til, blir jeg med i "dragsuget" av passasjerer som får nye seter. Å sjekke inn til sete 29E er bestandig like festlig!

Kort oppsummert etter et knapt år som EBP føler jeg (faktisk!) at SAS (som regel) gjør en innsats for å imøtekomme mine ønsker og behov.
Til ettertanke er det dog ikke SAS som har gitt meg den mest positive opplevelsen i året som gikk: Dét var det THAI som stod for, ref. Royal First Class-loungen.
Old 19-02-2014, 17:34   #128
ILS2
ScanFlyer Gold

Quote:
Til ettertanke er det dog ikke SAS som har gitt meg den mest positive opplevelsen i året som gikk: Dét var det THAI som stod for, ref. Royal First Class-loungen.
Sikker på det ikke var en SAS station manager e.l. som trakk i noen tråder på forhånd...?

Ellers supert at det faktisk er noen Pandion-innehavere som bruker tråden til å poste erfaringer. Mer av det!
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2014, 17:51   #129
view
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post
Sikker på det ikke var en SAS station manager e.l. som trakk i noen tråder på forhånd...?

Ellers supert at det faktisk er noen Pandion-innehavere som bruker tråden til å poste erfaringer. Mer av det!
Det er jo forsåvidt SAS som ordner denne benefiten gjennom at de har en avtale med Thai om at alle Pandion i BKK skal få tilgang til First lounge. Dette er noe SAS blir fakturert for.
view is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2014, 18:15   #130
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by ILS2 View Post

Håper jo også, noe jeg forsåvidt tror, at dere som er EBP'er også bringer erfaringer, synspunkter inn til SK. Vet de er lydhøre ovenfor deres syn og ønsker.
Synes selv det var stas å smake på EBP statusen, selvom det kun var på papiret
krølle is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2014, 18:18   #131
SASDC8
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by view View Post
Det er jo forsåvidt SAS som ordner denne benefiten gjennom at de har en avtale med Thai om at alle Pandion i BKK skal få tilgang til First lounge. Dette er noe SAS blir fakturert for.
Jepp har vært TG first loungen flere ganger og sett SAS kunder bli eskortert dit av SK personale på BKK, så dette er nok en standard perk for Pandion med SK.

Har SAS en slik avtale flere steder i verden?
SASDC8 is offline   Reply With Quote
Old 20-02-2014, 11:43   #132
hanswest
SAS Customer

Det kunne jo ha vært noe, om man kunne få besøke LHs førsteklasselounger på frankfurt og Munchen! Ennå flere ting å ta hensyn til når man planlegger sine reiser... men det kunne jeg ha tenkt meg som en god EBP-ting!
Old 21-02-2014, 12:17   #133
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
Synes selv det var stas å smake på EBP statusen, selvom det kun var på papiret
Men det var ikke engang på papiret ettersom P'en følger alle bonuskort - hadde du hatt Thais program ville det f.eks. stått TGP. Pandion fremkommer uansett ikke av boardingkortet.
Old 21-02-2014, 12:24   #134
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

P betyr vel Program (så i SAS' tilfelle: SKP = SAS program), gjør den ikke?

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2014, 12:43   #135
SAS_flyer
ScanFlyer Blue

SAS_flyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Flight Cancelled View Post
P betyr vel Program (så i SAS' tilfelle: SKP = SAS program), gjør den ikke?
Min erfaring er som du beskriver.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2014, 13:42   #136
Rune
Milage RunE

Rune's Avatar

Spørsmål Re: Pandion-erfaringer

Quote:
Originally Posted by FlightDeck View Post
Men det var ikke engang på papiret ettersom P'en følger alle bonuskort - hadde du hatt Thais program ville det f.eks. stått TGP. Pandion fremkommer uansett ikke av boardingkortet.
Dette er min erfaring også, men mener bestemt å huske at det stod "SAS Pandion" eller noe slikt på boardingkortet når jeg sjekket inn på CDG (SK566) i januar måned i år. Dét er dog første (og eneste) gangen jeg har sett dette på boardingkortet. Ellers står det bare "EBG" - til en ørliten skuffelse hver gang... Skal se om jeg ikke finner igjen dette boardingkortet for å sjekke. Vi hadde en liten skade på bagasjen på vei opp igjen, og jeg tror jeg har nødvendig dokumentasjon liggende ennå.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	IMAG0941.jpg
Views:	1842
Size:	59.4 KB
ID:	36273  

Last edited by Rune; 21-02-2014 at 17:13. Reason: Bilde av boardingkort vedlagt
Old 21-02-2014, 18:20   #137
view
ScanFlyer Gold

Pandion får tildelt midtsete?
view is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2014, 19:50   #138
Rune
Milage RunE

Rune's Avatar

Når jeg reiser sammen med kjæresten, som insisterer på vindusplass: Ja.

Som nevnt tidligere i tråden: Jeg opplever nesten aldri å få et blokkert midtsete, selv når vi reiser to stk sammen. Jeg kan jo ikke ha en fremmed kar/kvinne sittende mellom pikebarnet og meg selv heller...
Old 22-02-2014, 11:18   #139
JoeW
ScanFlyer Rusty

Quote:
Dette er min erfaring også, men mener bestemt å huske at det stod "SAS Pandion" eller noe slikt på boardingkortet når jeg sjekket inn på CDG (SK566) i januar måned i år. Dét er dog første (og eneste) gangen jeg har sett dette på boardingkortet. Ellers står det bare "EBG" - til en ørliten skuffelse hver gang... Skal se om jeg ikke finner igjen dette boardingkortet for å sjekke. Vi hadde en liten skade på bagasjen på vei opp igjen, og jeg tror jeg har nødvendig dokumentasjon liggende ennå.
ser ut som et Boardingkort skrevet ut i Codeco (ikke SAS' eget system, altea). I Codeco er det mulig å få printet "fritekst"-kommentarer på boardingkortet. Eller systemet kan være satt opp til å lese det ut av EBP-nummeret.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 22-02-2014, 12:11   #140
hanswest
SAS Customer

Jeg har fått ombordsstigningskort med EBP + SK-G påskrevet, men aldri har det stått "Pandion".
Reply

Posting Rules