![]() |
|
![]() |
#121 | |
:-)
|
![]() Quote:
Last edited by ole99; 24-10-2012 at 09:05. |
|
![]() |
![]() |
#122 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#123 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Har forståelse for at det ikke er en hyggelig prosess de ansatte skal gjennom, men samtidig har jeg i tiden fremover booket en langt større andel flighter med SAS enn hva jeg vanligvis gjør og er derfor bekymret for hvilke konsekvenser prosessen vil få for meg. Som reisende står man jo helt uten rettigheter om man blir rammet av streik og må ta hele det økonomiske tapet selv.
#124 | |
Upgrade me....
|
![]() Quote:
Men noen må jo ta ansvar her. Slik norge er i dag så er vi avhengige av fly i en mye større grad enn andre land. Slik jeg har reist siste årene i Norge så har jeg/vi vært avhengig av SAS og deres rutetilbud. Det må da være mulig å kunne ha en nasjonal aktør som dekker behovene til næringslivet og innenlandstransporten i dette landet uten at konkursen skal true 24/7 |
|
![]() |
![]() |
#125 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Norwegian + andre som slippes inn på markedet i Norge burde ikke ha noen problemer med å dekke flybehovet i Norge. Det er ikke noe behov for at det må være et svensk selskap eller at det må hete SAS.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 24-10-2012 at 09:52. |
![]() |
![]() |
#126 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
SAS vill helt sikkert bestå,i en annen form.
SAS er for liten til å drive lang ruter mener jeg. Burde satse alle krefter på å bli best i Skandinavia. Komme med noe nytt som får kunden til å bli SAS sitt første valg Det er tøft nok å se på KLM som satser på mate ruter inn til Amsterdam. Siste satsing er jo som kjent Ålesund. |
![]() |
![]() |
#127 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Idag är SAS sparprogram en stor nyhet i alla svenska större nyhetstidningar.
http://www.di.se/artiklar/2012/10/24...a-sanka-lonen/ http://www.dn.se/ekonomi/sas-lyxkund...er-skumpastopp Www.aftonbladet.se Last edited by L-1011; 24-10-2012 at 10:16. |
![]() |
![]() |
#128 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Der er intet der p.t. tyder på at det skulle komme til strejker osv foreløbigt.
![]() |
#129 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jag är övertygad om att SAS personal, ja tom danska personalen är medvetna om att en vild strejk fort leder till SAS konkurs. Det är svåra ekonomiska tider i Danmark med stor arbetslöshet nu.
|
![]() |
![]() |
#130 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Iflg. andre kilder lader det til at Richard Björnelids påstande om at alle i salg/marketing skal søge sine egne jobs ikke er korrekt.
Quote:
![]() |
#131 | |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Pandionkunder protesterer mot SAS' kutt i servicen:
Quote:
Liker begrepet luksusreisende. Jeg vet om hvertfall 1 Pandion her på forumet som nok ikke ville kalle seg nettopp det. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#132 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Bortset fra det, så er den danske arbejdsløshed ikke så stor som nogle gerne vil gøre den til. Den har faktisk ligget nogenlunde stabil siden 2009 - dog med en minimal stigende tendens - men historisk set er den stadig lav: ![]() I andet kvartal 2012 var den danske arbejdsløshed den 4. laveste i EU - kun overgået af Sverige, Finland og Østrig: ![]() Nå men det var jo lidt off-topic ![]() Kilde: Danmarks Statistik
![]() |
#133 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Quote:
her en anden graf der viser udviklingen i antal ledige over længere tid:
Founder /Editor: FinalCall travel Last edited by FlyHi; 24-10-2012 at 11:33. |
||
![]() |
![]() |
#135 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja, nåt är skumt. Den officiella svenska arbetslösheten var 7.4% i september 2012.
I grafen ser det ut som den vore 17% http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/.../Arbetsloshet/ |
![]() |
![]() |
#136 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis man ser på OECD sin harmoniserte arbeidsledighetsstatistikk så ligger Danmark i august 2012 på 8%, som er over OECD-gjennomsnittet på 7.9%. Danmark har lavere arbeidsledighet enn US, Spania, Italia, Slovenia, Slovakia, Portugal, Polen, Irland og Frankrike (om jeg så fikk med meg alle i farten). De øvrige OECD-landene har lavere ledighet. Danmark har lavere ledighet enn EU27-gjennomsnittet, som ligger på 10.5% (men med Spania på 25% ledighet, Portugal på 16% og Irland på 15% så trekkes jo dette gjennomsnittet en del opp). Dette var bare ment som en saksopplysning i forhold til arbeidsledigheten i Danmark.
For spesielt interesserte: http://stats.oecd.org/Index.aspx?DatasetCode=STLABOUR |
![]() |
![]() |
#137 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Jeg drikker ikke champagne så SAS kan trygt gi meg pandiom-kort. *hint* *hint* ![]()
![]() |
#138 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
SAS vurderer å selge både Widerøe og Eurobonus-programmet. Hvordan sistnevnte skal gjøres i praksis forstår jeg ikke, men det står i artikkelen at det er verdsatt til 2 milliarder NOK.
http://e24.no/naeringsliv/berlingske...eroee/20290991 |
![]() |
![]() |
#139 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå har vel pressen luftet alle varianter av alt som kan gjøres, om man trekker frem salg til Virgin Nigeria så er vi vel 100% i mål med alt som kan skje ?
|
![]() |
![]() |
#140 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hva skal det å selge WF være godt for? Et salg vil generere kontanter, men egenkapitalen vil jo bli den samme. Det er jo ikke likvidemidler som er problemet i SAS. Om man har WF som en eiendel eller cash spiller jo ingen rolle...
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |