Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 22-09-2012, 13:36   #1
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default I'm a Thousand Miles From Nowhere - The Bursdagstur 2012

Endelig! Etter to års pause, er det endelig på tide å gjenoppta tradisjonen med å reise bort på bursdagen. Denne tradisjonen begynte i 2005 – jeg hadde begynt i FedEx samme sommer, og i september fikk jeg bekreftet at jeg fikk fast jobb der. Mot slutten av måneden passet det å finne på noe gøy, og det ble en tur til Trondheim for å hilse på en kamerat som holdt til på Ørlandet. Året etter fant jeg og søsteren min ut at vi ville se Bryan Adams i Stockholm, dagen før selve dagen. Etter å ha reist bort på dagen to år på rad, var det offisielt en tradisjon. Jeg fant fort ut at jeg heller likte å bruke dagen (og dagene rundt) på å reise bort, enn å feire på noen annen måte.

I 2010 ble det et lite opphold pga. en avlyst konsert, og i 2011 passet det heller ikke pga. flytteplaner på jobben (som allikevel ble utsatt) og en humorgalla i Oslo Spektrum.

Men altså, i år gjenopptas tradisjonen. Planleggingen begynte.. for lenge siden. De eldste bookingmailene er fra rundt 20.april.

Egentlig hadde jeg tenkt meg til Hamburg. Jeg ville se Miniatur Wonderland i Hamburg, og jeg skulle egentlig fly ned, være der to netter, og fly hjem igjen. For en gangs skyld skulle jeg ta noe så enkelt som en vanlig helgetur til bare en by, og være der to netter (sånn rent bortsett fra at det ikke var i helgen, så var det en helgetur).
Så kikket man litt, vurderte litt, tenkte litt, og så skulle jeg ikke lenger fly direkte hjem. Så kikket jeg litt mer, tenkte litt mer, og vurderte et par ganger til. Jeg så muligheter til nye flytyper samt å fornye Hilton-gullet (Hilton er veldig fraværende i Hamburg). Det som altså skulle bli en to-netters tur til Hamburg, endte til slutt opp med å bli nesten en hel uke, og garantert ikke til Hamburg. Det kan dog tenkes at jeg spiser en eller annen hamburger i løpet av turen.
Som vanlig blir det noen ord og bilder i en tråd her på forumet der turen beskrives underveis.
Etter noen år med reising og triprapporter, er det vel så mye for min egen del at jeg skriver disse. Jeg må innrømme at jeg ofte sitter og kikker gjennom gamle rapporter jeg har skrevet og mimrer om turene. At andre finner de interessante, og leser og kommenterer setter selvsagt pris på .

I tillegg liker jeg av og til å legge ut hint om hvor jeg skal så folk kan gjette litt. Litt av moroa for meg, er å følge med på alle de gode og mindre gode teoriene om hvor jeg skal. Denne TR’en blir av gjettelekvarianten

Alle bilder er tatt med iPhone. Det er av den enkle grunn (bortsett fra at den er det eneste kompakte kameraet jeg har) at det er den enkleste måten og få lagt ut bildet på. I eldre TR’er har jeg ofte lagt ut bilder etter at all teksten er lagt ut, og det er på ingen måte sånn jeg selv liker å lese en god TR. Etter å ha fått dreisen på Photobucket-appen på telefonen, fant jeg ut at det var en enkel måte å få ut bildene kjapt på.

Sangtitteltradisjonen begynte også en gang. Denne stammer fra Dwight Yoakam, som jeg har «oppdaget» nylig. Siden det har vært nok stress jobbmessig i det siste, skal det bli godt med ferie, og å komme seg litt vekk.

Som så mange ganger før, begynner vi med BA fra Oslo til London.
Martin is offline   Reply With Quote

Posting Rules