![]() |
|
![]() |
#121 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Vites det om soft block på WF for EB-statuskunder nå er avviklet?
(Jeg vet strengt tatt ikke om det har funnets en gang, men det har vært en komplett usannsynlig mengde dobbeltsete-alene-reiser i er en årrekke som nå ser ut til å være til ende.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
Upgrade me....
|
![]()
Jeg har ett intrykk av at det fortsatt fungerer.
Men liker ikke siste utvikling hvor man ikke kan endre sete etter innsjekk i appen, og ellers stort sett helt plent umulig å endre seter når man flyr WF. |
![]() |
![]() |
![]() |
#123 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg skal en kort dagstur for jobb fra Oslo til Ålesund om et par uker, siden jeg ikke har så lyst til å dra hjemmefra kl 6 for jobb valgte jeg å fly Sas til Bergen og Widerøe opp til Ålesund.
Dette blir første gang jeg flyr Widerøe og propellfly, så det blir litt spennende. Jeg må ha med bagasje som er på grensen til hva som godkjennes i håndbagasje, så jeg bør sjekke den inn. Er en time god nok tid mellom fly i Bergen for å få bagasjen over? Siden jeg ikke har noe å gjøre i Ålesund om bagasjen ikke kommer frem vurderer jeg også å sende tingene med posten noen dager i forveien, dersom det er høy risiko for at bagasjen blir forsinket. Er det ellers noe jeg bør tenke på med Widerøe? Avgangen er satt opp med en Q400. Jeg valgte sete 1A under booking, ser noen steder sies det at det er et av de beste setene i flyet, andre steder står det at det er kaldt og trekkfult. Jeg har også mest sannsynlig en tur mellom Kirkenes og Tromsø noen dager senere, dette er med en Q200. Er det fremdeles 1A som gjelder der? Jeg har støydempende airpods som vel hjelper på propellstøy, og fin utsikt fra vinduet er en stor bonus. Ut fra det jeg leser på wideroe.no antar jeg at ingen avganger mellom Kirkenes og Tromsø gir Eurobonus og teller mot status? |
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | ||||
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
Quote:
Når det gjelder plassering på 100/Q200, så går jeg alltid for bakerste rad ved vinduet. Veldig god beinplass, og du har veldig bra utsikt siden motorene og vingen er "fremme". Det er også minst støy bak i kabinen, lengst bort fra motorene. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
På 100 og Q200 hender det ikke rent sjelden at alle blir plassert bakerst i flyet av hensyn til vektbalanse. Har opplevd det mange ganger.
![]() |
#126 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Takk for tilbakemelding og gode tips! Da høres det ut som jeg valgte riktig med 1A. Booket akkurat turen Kirkenes - Tromsø, der skjønner jeg at det er free seating selv på flexbilletter. Får spisse albuene litt og se hva vi får til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal reise TOS-ANX-BOO og planlegger å ta med babytrille som handbagasje (ca innenfor grensen til Widerøe). Har en kollega som sier at dem ikke tillater delivery at aircraft når flyet har mellomlanding på veien? Noen som vet om det stemmer, eller pleier det gå fint?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
Jeg kjenner meg ikke igjen at det skal være god beinplass på bakerste rad i de minste flyene - med mindre man sitter på midtsetet og kan bruke korridoren...
![]() |
#129 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg skal jo da reise OSL-KKN-TOS i morgen. Jeg har drøye 4t i Kirkenes, skal jobbe i en drøy time før jeg har 2-3 timer på å utforske byen.
Problemet er at det skal regne og det frister lite å dra på en trillekoffert rundt i byen. Jeg må ha ting fra kofferten i Kirkenes så kan ikke sende den hele veien fra Oslo til Tromsø, så da er spørsmålet om jeg kan ta ut ting fra kofferten når jeg tar kofferten av båndet og sjekke den inn igjen med en gang, eller om jeg ikke har noe annet valg enn å trille på den? PS: Jeg skal ha med en sekk som er 4 cm for lang til å passe under målene for "liten veske". Hvis jeg ender med å dra på kofferten, vil jeg måtte regne med å bli "tatt" om jeg tar den med sammen med sekken som håndbagasje? |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg hadde ikke en gang tenkt på at det kunne vært problematisk å sjekke inn igjen med en gang. Men spør WGH om du vil være sikker.
https://avinor.no/flyplass/kirkenes/...andlingagenter |
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
scanflyer silver
|
![]()
jeg skal fly fra A til C og har fått en meget kort stop over på B, ikke noe problem hvis det er samme fly som går videre ikke noe problem
Kan man generellt finne ut av dette på forhånd. Jeg skal fra TRD til ALT med med WF stop over i TOS (20 min), kan jeg finne ut om det er samme maskin som går fra TOS til ALT? |
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Antar du mener ALF som i Alta og ikke ALF som i Alenquer, Brasil? Så vidt jeg kan se flyr WF Q400’mellom TRD og TOS, og -100 og -300 mellom TOS og ALF, så det er ikke en gang samme flytype (det står kanskje på billetten din?). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#133 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Hvis ikke samme rutenummer, så må man ut og inn i gaten for å borde neste flight uansett. Hvis samme rutenummer, sitter man som oftest ombord på bakkestop*, med mindre annet blir annonsert (flybytte underveis, crewbytte, toll/grensekontroll osv.)
For TRD-TOS-ALF, så er det separate flightnummer og du må inn i terminalen og boarde ny flight. |
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Men har selskapet solgt deg dette så går det nok bra:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Trøbbel med boarding pass i WF-appen. Etter innsjekk i går kveld var linken til Wallet «død». I dag virket den bare nesten…
Ingen katastrofe, men praktisk å bp i lommeboka. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har opplevd det samme. Skal tipse WF-app-folket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]()
Det rotes litt rundt på bakrommet ifm wallet-boardingpass. Det klargjøres for bedre og nyere funksjonalitet, så wallet boardingpass kan oppleves litt ustabilt, men jobbes med "as we speak".
Sent fra min SM-S928B via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#138 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det var Bodø - Narvik, Bodø - Svolvær og Trondheim - Mo i Rana. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
At Widerøe har tatt i bruk gruppe C/billetter uten stor håndbagasje har hjulpet stort på å få nok plass ombord, fra svært stor bruk av DAA-tags har dette sunket betraktelig - samt litt på OTP. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nå har nok ikke Widerøe og Norwegian begynt å samarbeide om felles innkjøp til "salgs-trallene", men Widerøe har iallfall begynt med "tax-free-light" på alle avganger.
https://www.wideroe.no/content/dam/w...24_2p_high.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Erfaringer med å reise med Turkish Airlines | Fnate | Reiseforum | 19 | 28-06-2016 19:49 |
Erfaringer med å reise med Westjet? | RJon | Reiseforum | 2 | 03-09-2015 13:16 |
Reise med 12 dager gammel baby til Riga, med kunn fødselsbevis? Går det? | Mamma | Reiseforum | 3 | 11-04-2011 02:10 |
Toska ble nektet å reise med Widerøe | intransfer | Flyforum | 7 | 05-01-2006 11:00 |