![]() |
|
![]() |
#101 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Men fra ungdomen av er vi jo opplært av "samfunnet" til å svindle litt her og der. Stå på tå for å være høy nok til å reise med den store berg-og-dalbanen, få barnebillett på bussen og slippe inn på alkoholservering samme dag. Og de runde skiltene langs veien med tall inni er jo bare en anbefaling til bilførere som trenger hjelp til å bestemme hvilken hastighet en skal holde. Så er jo ikke så rart at en del prøver seg. For min del er nok toget for ungdomsbillett ganske langt unna stasjonen og, om det hadde eksistert på fly, å snylte meg til honnørpris det skjer ikke på none år enda. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Og der kom dommen. 30 dager betinget fengsel med prøvetid på 2 år. Han ble også dømt til å betale 10.000 kroner i bot, samt 29.065 kroner i erstatning til SAS, og 2000 kroner i saksomkostninger. http://www.dagsavisen.no/roganytt/ar...ge-ut-1.938917 Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
![]() |
#103 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kanskje det egentlig er dette som er the elusive fountain of youth? I riktig gamle dager sendte man jo ut ekspedisjoner for finne denne ungdomskilden og nå sender man de oppdagelsesreisende i fengsel...
The times they are a changing...
![]() |
#104 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Er det sak nummer to som ender med dom? Mener det var en Sunnmøring også for ikke altfor mange år siden.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Jeg hørte saken på nyhetene i dag tidlig og har mine meninger om saken.
Men det jeg hang meg opp i var at denne banditten sa at han hadde andre som booket billettene for seg og hadde ikke peiling på at dette var ungdomsbilletter ... Det synes jeg er pinlig - har du gjort noen buskerud-triks så enten innrømmer du eller du tier stille. Jeg tenkte også på en episode for mange år siden hvor en venninne av en tidligere nabo hadde sagt at den ene ungen var 5 i stedet for 6 på frokostsalen i Spania og sparte 50%... Det er jo helt vilt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hahaha.. tipper det er enkelte syndere som ikke kommer til å forsette med denne taktikken fremover.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Det er jo en unnskyldning like tynn som når en narkis blir tatt med en stjålet sykkel og hevder han ikke har tatt den, men bare passer på den for en kompis ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
De har jo strammet veldig inn nå, og på nesten alle flighter må ungdommer vise ID. Sent from my iPhone using Tapatalk Last edited by Chriscross; 17-03-2017 at 18:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå kommer det ett "pling" ved boarding når det er noen med ungdomsbillett.
Dermed sjekkes passasjeren for alder. https://flysmart24.no/2018/04/05/sli...llett-juksere/ Så da får vi håpe vi er kvitt dette problemet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Uskyldige kan lett bli skadelidende her. Bestilte engang en lengere reise via billigste bookingportal og et par av flightene var med SAS. Da jeg skulle boarde ble jeg spurt om hvor gammel jeg var og hvordan jeg hadde klart bestille den billetten. Hadde ikke sett noe om ungdomsbillett hverken da jeg bestilte eller da jeg sjekket inn.
Så det kan se ut om om noen portaler klarer legge inn ungdommsbillett for å få lavere pris på vanlige bestillinger.
![]() |
#111 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
"Ny teknologi"... Går ut ifra at det dreier seg om "Revenue Integrity"-kontroll, og det eneste nye her er vel at SAS implementerer det...
![]() |
#112 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Flysmart24 trekker frem en ganske interessant sak fra transportklagenemda:
https://flysmart24.no/2018/10/19/kun...norwegian-svi/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her er jeg totalt uenig med Nemda.
Uten at jeg skal si noe for sikkert så mistenker jeg at de var fullstendig klar over at de ikke har betalt den prisen de skal. De ser jo på totalprisen at denne er for lav, og hvis de ikke har reagert på dette så er jo man i overkant naiv. Å si at systemet skulle regne ut og gi dem riktig pris er jo ganske idiotisk å tenke, spør du meg. Dette høres jo bare ut som deres forsvar for å "bevise" sin uskyld. Tror dette er 100% gjennomtenkt og forundrer meg ikke om de har brukt det før |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Upgrade me....
|
![]()
I disse føleritider er det vel bare å føle seg som en 24 år gammel jente så går jo det greit.
Om de nekter blir det ett sant lurveleven av SJV i SOME .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Nå er ikke jeg UNDER26, så bestillingsprosessen har jeg lite erfaring med, men legges fødselsdato inn noe sted?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Da har jeg lest avgjørelsen, som jeg strengt tatt stoler mer på enn en reportasje.
Nemda legger dette til grunn, som ikke er bestridt av Norwegian: Quote:
Quote:
For de som vil lese hele saken, har den saksnummer 2018-00391. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er vel ikke fysisk mulig å legge inn en bestilling hos SAS hvor en reiser på Ungdom og en reiser på vanlig billett? SAS krever vel også at man skal ha profil for å få bestille ungdomsbilletter. Hos Norwegian kan man som sagt dundre gjennom bestillingen uten å skrive inn alder, noe jeg synes er pussig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ungdomsbillett SAS (spørsmål/tips etc) | Marius_S | Reiseforum | 5 | 28-01-2019 02:43 |
Oppgradere fra Ungdomsbillett til Plus? | martino | Reiseforum | 4 | 29-07-2014 02:00 |
Seteprodusent jukset med sikkerhetsdata | ENGM RAMP | Flyforum | 2 | 10-02-2010 17:33 |
Ungdomsbillett | S. Holberg | Flyforum | 30 | 23-10-2009 03:01 |
Østlendinger må til Møre for å komme seg til Syden | AirbusTrond | Flyforum | 4 | 20-07-2007 14:08 |