Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-10-2006, 00:51   #101
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Default Re: Ryktene sier!

Quote:
Originally posted by AirbusTero

Quote:
Originally posted by LN-KGL

Quote:
Originally posted by AirbusTero
og at jeg sitter her med en Highland Park i glasset.
Respekt AirbusTero, respekt - endelig en som kan sin single malt fra Orkenøyene.
Sitter selv å nipper til litt Macallan, men kanskje jeg tar og åpner Highland Park-en - eller tar litt Talisker? Kanskje det er bedre med litt 16 år gammel Lagavulin? 15 år gammel Dalwhinnie er heller ikke så aller verst. Nei, det ble litt 16 år gammel The Glenlivet Nadurra, men bare litt - båten skal opp i morgen tidlig.

Mmm - fristelser i rekker! Men Highland Park passer best til cubaneren (Montecristo 4), tok også en Talisker her, men skuffer litt til sigaren. Har også Laphroaig 10 og Caol Ila 18, samt Calo Ila 12 Dun Bheagan (best som aperitif) og Ardbeg 10, men mangler dessverre Lagavulin etc etc - høsten ikke så verst med disse og fyr på peisen...
Talisker-en er vel for pepprig sammen med sigar? Sigar passer vel best med mild Upper Speyside whisky med mye sherryfatlagring og god karamellsmak i halen, som Cragganmore, Glenfarclas og Dalwhinnie, men en Lower Speyside som Macallan kan vel også være bra? Kanskje også de sørlige Edradour, Springbank eller Glenkinchie hadde vært noe? Heldigvis er noen av disse tilgjengelig på polet, men kanskje ikke i basisutvalget.
Old 07-10-2006, 10:22   #102
LN-RKF
Banned

Quote:
Originally posted by Blubird

Spennende å se at vi har lesere i Nepal og Iran.
Tja, de kan like godt sitte i Odalen eller kautokeino og surfe med proxy-tjenester basert i de nevnte landene...
LN-RKF is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2006, 14:00   #103
LN-BRK
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally posted by ENGM RAMP

Vel, jeg bare siterte fra min fru og hennes sjef hos NAX Flight Ops. at ingen maskin er groundet pga blåvæske, toalettvæske eller annen væske as of i går ettermidda når jeg la inn dette....
Det er ikke sikkert flyet har blitt groundet, men jeg har fått bekreftet av ansatt i Nårpååårt (som jeg stoler på) at ryktet faktisk er sant. Det dreier seg om desinfeksjonsvæske (samme som blåvæske?). Hvilke følger det fikk for flymaskinen vet jeg ikke, men det ble vel ikke groundet siden Flight Ops ikke er innblandet?

Og til info, så har jeg ikke noe med noen av selskapene å gjøre. Jeg er et følelsesløst menneske overfor både Sørviseeer eller Nårpååårt
LN-BRK is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2006, 04:06   #104
KennethGS
N/A

Quote:
Originally posted by LN-MOW

Dette er industristandard .. man bruker jo samme utstyr paa alle fly .. akkurat som fuelslangene.
Standard ja... 3/4" kobling for vann og 1" kobling for det herlige blå stoffet som er verre enn det meste når det kommer til flekker på klær...
KennethGS is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules