Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-05-2012, 09:00   #101
Pjokken
ScanFlyer Blue

Default Re: Redd av å se passasjer besøke cockpit

Litt OT, så må eg seie at eg var ute for ein episode sist sundag. Eg sit på C-setet mitt, og det skal vere sikkerheitsdemonstrasjon. Eg sit med avisa mot ryggen på setet framfor meg. Flyvertinna hengjer redningsvesten over seteryggen og dekkjer halve avisa mi

He, he lesson learned: du leser ikke avisen når flyvertinnen demonstrerer
Pjokken is offline   Reply With Quote
Old 04-05-2012, 12:30   #102
Randulfb
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Pjokken View Post
Litt OT, så må eg seie at eg var ute for ein episode sist sundag. Eg sit på C-setet mitt, og det skal vere sikkerheitsdemonstrasjon. Eg sit med avisa mot ryggen på setet framfor meg. Flyvertinna hengjer redningsvesten over seteryggen og dekkjer halve avisa mi

He, he lesson learned: du leser ikke avisen når flyvertinnen demonstrerer
Det har du nok rett i. Har lurt på om eg skulle tilby meg å ta demoen for dei il ei avveksling....��
Old 05-05-2012, 15:18   #103
MFM
ScanFlyer Blue

Var ute å fløy sist mandag med DY, og jeg spurte pent om jumpseat. Da var beskjeden at nei desverre, de var blitt uvanlig strenge etter en "episode" nylig. jeg smilte, mumlet "Bardufoss" og fikk et bekreftende oppgitt smil tilbake.

Er enig med de fleste her, og synes at denne fruen har dratt strikken vel langt. Ikke fordi jeg er en grineunge som er sur for at jeg ikke fikk sitte frammi, det er en liten pluss som jeg greier meg fint uten, men generelt. Det får være grense for hva man skal kontakte media for, men jeg er også oppgitt over at media har blitt såpass "agurk" at de faktisk går ut med slike saker i stedet for å avfeie dem slik de burde ha gjort. En kjempestor ikke-sak, rett og slett.
MFM is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2012, 21:29   #104
roger
Rakettforskar

Quote:
Originally Posted by Meese View Post
Var ute å fløy sist mandag med DY, og jeg spurte pent om jumpseat. Da var beskjeden at nei desverre, de var blitt uvanlig strenge etter en "episode" nylig. jeg smilte, mumlet "Bardufoss" og fikk et bekreftende oppgitt smil tilbake.

Er enig med de fleste her, og synes at denne fruen har dratt strikken vel langt. Ikke fordi jeg er en grineunge som er sur for at jeg ikke fikk sitte frammi, det er en liten pluss som jeg greier meg fint uten, men generelt. Det får være grense for hva man skal kontakte media for, men jeg er også oppgitt over at media har blitt såpass "agurk" at de faktisk går ut med slike saker i stedet for å avfeie dem slik de burde ha gjort. En kjempestor ikke-sak, rett og slett.
Eg er einig i det. Og eg saknar tida med opa cockpit-dør. Eg synst alltid det var litt ekstra betryggande å sjå at dei framme hadde lys på rullebana å sikte etter. På F50-turar i Nord-Noreg i 2000 inviterte jo ofte dei framme interesserte til å komme å sjå. No angrar eg veldig på at eg var beskjeden og aldri turte å gå fram.
Old 06-05-2012, 21:20   #105
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Det eneste som ble oppnådd med denne saken er nok en ny forskrift internt i Norwegian + at det er enda færre uskyldige interesserte som er så heldig og får besøke flightdeck.

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules