Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 08-09-2017, 12:19   #1061
Polaris
Free Luigi

Default Re: FlyViking - statustråd

Quote:
Originally Posted by Padman View Post
Dagens førsteside av Nordlys bekrefter saken. Har desverre ikke tilgang
Kort oppsummering fra nord24:

Quote:
"Flykaptein Stig Thuv har fulgt Ola Giæver i tykt og tynt i over 20 år – gjennom en karriere i Widerøe, og nå i FlyViking.
Men akkurat nå er han i en «vente-periode». Kontrakten med FlyViking gikk ut i slutten august, og er ikke fornyet.
I forrige uke ble Marcel Boerkoel godkjent som ny Deputy NPFO, Thuvs stilling i FlyViking."
+ en lang utredning om deice-hendelsen som han var ansvarlig for.
Quote:
I flere dokumenter som Nord24 har fått tilgang til omtales møter mellom Accountable Manager i FlyViking og luftfartsdirektør Lars Kobberstad (eks toppsjef i Widerøe), samt avdelingsdirektør i fagavdelingen, Wenche Olsen.
+ misnøye og ønske om å komme tilbake:
Quote:
- Jeg har uttrykt misnøye med tidligere ledelse, og derfor ikke fornyet kontrakten. Jeg har sagt at jeg ikke tegner ny kontrakt før det kommer ny ledelse. Nå er Heine Richardsen like om hjørnet. Jeg har opplyst Ola om at jeg ønsker å fornye kontrakten når Heine Richardsen tar over lederskapet av FlyViking.
+skryt av hans jobb i Nigeria... jaja.

https://www.nord24.no/jobb/samferdse...e/s/5-32-91245

Denne artikkelen er utvilsomt et herlig bidrag til Hotel Cæsar-stemningen

EDIT: Forøvrig er denne Marcel Boerkoel en Nederlender, virker som det er veldig mye dutchies som importeres inn i FlyViking. Og det virker som en slags merkelig connection mellom Nigeria og FlyViking. Man kan søke opp Marcel Boerkoel's LinkedIn, som viser at også han har jobbet i Arik Air (Nigeria) før han kom til FlyViking. Rett fra ekvatoriale områder til de mest harde vinterforholdene Europa kan tilby. Spenstig
DOBBELTEDIT: Gjennom litt reverssøk på google/LinkedIn finner jeg flere nederlendere med fortid i Arik Air som jobber i FlyViking. Alle er kapteiner i FlyViking.

Kan det tenkes at Dash 8-piloter som ikke finner jobb får enkle flytimer i Nigeria?

Last edited by Polaris; 08-09-2017 at 12:58.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2017, 13:25   #1062
jaas
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
.

DOBBELTEDIT: Gjennom litt reverssøk på google/LinkedIn finner jeg flere nederlendere med fortid i Arik Air som jobber i FlyViking. Alle er kapteiner i FlyViking.

Kan det tenkes at Dash 8-piloter som ikke finner jobb får enkle flytimer i Nigeria?
Stemmer nok godt det. De er fra Nederland og har erfaring i fra Nigeria.
Mulig at Avmax er forbindelsen her (?)
jaas is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2017, 15:20   #1063
eggs
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Kort oppsummering fra nord24:

+ en lang utredning om deice-hendelsen som han var ansvarlig for.

+ misnøye og ønske om å komme tilbake:

+skryt av hans jobb i Nigeria... jaja.

https://www.nord24.no/jobb/samferdse...e/s/5-32-91245

Denne artikkelen er utvilsomt et herlig bidrag til Hotel Cæsar-stemningen

EDIT: Forøvrig er denne Marcel Boerkoel en Nederlender, virker som det er veldig mye dutchies som importeres inn i FlyViking. Og det virker som en slags merkelig connection mellom Nigeria og FlyViking. Man kan søke opp Marcel Boerkoel's LinkedIn, som viser at også han har jobbet i Arik Air (Nigeria) før han kom til FlyViking. Rett fra ekvatoriale områder til de mest harde vinterforholdene Europa kan tilby. Spenstig

Quote:
Originally Posted by jaas View Post
Stemmer nok godt det. De er fra Nederland og har erfaring i fra Nigeria.
Mulig at Avmax er forbindelsen her (?)
Tror forbindelsen kan være Denim Air. Fløy wetlease for Arik fram til mars 2010 med 2 Fokker 50 og 3 Dash8. Snakket desverre aldri så mye med dem, de hadde sin egen greie med egne hoteller osv.

-eggs
eggs is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2017, 22:20   #1064
Polaris
Free Luigi

Default Re: Ola Giæver starter flyselskap - FlyViking diskusjonstråd

FlyViking flyr til ny flyplass (warning: clickbaitoverskrift fra meg) [bak betalingsmur:] https://www.nordlys.no/vadso/tromso/.../s/5-34-699316

Ola viser tendenser til selvinnsikt?! :O
Quote:
Flyviking var bare på oppdrag for Harila-konsernet for å hente passasjerer i Vadsø som skulle til Tromsø for å feire 50-årsjubileet til Harila.

– Det er 37 år siden sist jeg var her, så jeg måtte bare se om det har forandret seg mye, forteller en småtravel Giæver.

På spørsmål om når de starter med flyginger til Vadsø, er svaret usikkert.

Vi har en tendens til å forlove oss for ofte, sier grunnleggeren med et lurt smil og blunker, og legger til at ingenting er umulig.
En artikkel som jeg kommer til å sende inn til Misjonen, synes den passer fint inn i lokalnyheter-spalten. Den bringer absolutt ingen ting nytt, og forteller oss bare at FlyViking har flydd en engangscharter Vadsø-Tromsø for å hente noen utskremte finnmarkinger ned til storbyen for å feste. Selv den originale overskriften oser lokalavis. Hehe. Men det var liksom litt too good to be true at det endelig kom fram; de har en tendens til å love mye som aldri kommer
Old 12-09-2017, 22:53   #1065
Wf-pax
ScanFlyer Blue

Da er Vadsø og Kirkenes tydeligvis de to neste destinasjonene, dette er nå lagt til blant destinasjoner man kan bestille billetter til. Så får vi se hvilken frekvens det blir når rutetidene omsider blir lagt ut
Wf-pax is offline   Reply With Quote
Old 12-09-2017, 23:30   #1066
sukram
ScanFlyer Gold

Mulig de klarer å karre til seg noen ekstrabestillinger nå som SAS rasler med streikesabelen. Gjør sikkert godt i en slunken kasse.
sukram is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2017, 00:28   #1067
Radiv
ScanFlyer Silver

Radiv's Avatar

Da kom fly 3 (ln-fvc) i lufta. Og det er ut som de nå bytter på litt, men at med nåværende program holder med to maskiner.

Regner med de er igang med normalt vedlikeholdsprogram.
Radiv is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2017, 00:41   #1068
IL-2
ScanFlyer Gold

IL-2's Avatar

Litt snodig. Man kan ikke booke billetter til/fra VDS eller KKN, den eneste destinasjonen man kan velge å reise til/fra begge er ALF. Det skulle vel være logisk med ruter til Tromsø?
IL-2 is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2017, 17:55   #1069
LN-TIB
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by IL-2 View Post
Litt snodig. Man kan ikke booke billetter til/fra VDS eller KKN, den eneste destinasjonen man kan velge å reise til/fra begge er ALF. Det skulle vel være logisk med ruter til Tromsø?
VDS/KKN til ALF er FOT-ruter så der selger de neppe billetter.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

LN-TIB is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2017, 18:31   #1070
Polaris
Free Luigi

Svært overraskende om de i stillhet introduserer ruter, ellers er det jo publikumsfrieri og kauk over avisa i måneder i forvegen. Kan det være feil i systemet eller er det faktisk tilfelle?
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2017, 18:35   #1071
OY-CIR
ScanFlyer Silver

Tidligere i dag fikk jeg opp VDS-TOS fra 1. november, men nå får jeg ikke opp noe lenger.
OY-CIR is offline   Reply With Quote
Old 13-09-2017, 23:10   #1072
IL-2
ScanFlyer Gold

IL-2's Avatar

Nå kan KKN-TOS bookes fra november, sikkert VDS også. Rart at det ikke har vært
reklamering.
IL-2 is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2017, 12:50   #1073
Desk pilot
ScanFlyer Crusty

Desk pilot's Avatar

I en artikkel i Avisa Nordland i dag sier økonomisjef i FlyViking Johan Marvik at VDS og KKN er et prøveprosjekt. I tillegg setter selskapet opp en ekstra avgang ALF - TOS.
Quote:
Det er et prøveprosjekt, og det er opp til folk om at vi skal forbli der i framtiden. Nå er det lagt ut billetter fram til 20. januar, så får vi se det an, sier Marvik.
www.an.no/flyviking-styrker-tilbudet-i-nordland
Desk pilot is online now   Reply With Quote
Old 18-09-2017, 12:46   #1074
ENBO
ScanFlyer Blue

FlyViking legger ned Bodø-Evenes.
https://www.an.no/flyviking/luftfart...e/s/5-4-594823
ENBO is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2017, 13:09   #1075
Tarzan
ScanFlyer Silver

Synd. Men når ikke folk benytter seg av tilbudet på Evenes. Så ender det slik. Synd at Flyviking blir borte
Tarzan is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2017, 13:30   #1076
vbirk
ScanFlyer Silver

I prinsippet ser vi vel ihvertfall i denne beslutningen en vilje til sunn forretningsdrift. Nokså langt fra tidligere høyttenking om å fly kommersielle ruter Berlevåg-Tromsø, f. eks.
vbirk is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2017, 14:24   #1077
Jabberwocky
ScanFlyer Blue

Jabberwocky's Avatar

Tror det var 7 stk inn fra Bodø til Værnes i dag, returen ble kansellert. Giæver selv ble oberservert på lunsj i terminalen på Værnes.
Jabberwocky is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2017, 15:31   #1078
Tarzan
ScanFlyer Silver

Det var ikke mange på den flighten nei. Kun 7 stk. Vi får nu ikke håpe at Værnes mister flyviking også. Synd hvis flyselskapet Flyviking blir borte som flyselskap. Men det kan jo fort skje. Hvis ikke folk reiser med Flyviking
Tarzan is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2017, 15:53   #1079
Padman
Newcomer

Quote:
Originally Posted by Tarzan View Post
Synd. Men når ikke folk benytter seg av tilbudet på Evenes. Så ender det slik. Synd at Flyviking blir borte
Det som er synd er at når det først skulle komme en utfordrer til Widerøe så er det FlyViking og Ola Giæver, en mann som med sine vanvittige uttalelser og påfunn skremmer livet av potensielle passasjerer og ansatte. FlyViking er tuftet ene og alene med hevn som motiv av en som fikk sparken i Widerøe fordi han ble ansett som uskikket i tjenesten.

Last edited by Padman; 18-09-2017 at 16:00.
Padman is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2017, 16:02   #1080
Alpha
ScanFlyer Silver

Velger Fly Viking aktivt når jeg kan, og skal fly med dem allerede i morgen. At Ola Giæver uttaler seg friskt til tider skremmer meg ikke i det hele tatt, det er et blad rett ut fra boka til f.eks Vollvik eller O'Leary. Jeg kan ikke forestille meg at noen passasjerer eller ansatte er skremt. Men her på forumet så er det jo kjent at SAS og Widerøe er "rett", Norwegian og FlyViking er "feil"...
Alpha is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules