![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Mhfr, med Telenor abn og 466 nummer så fikk jeg ikke noen SMS.
WEBui, syntes jeg hadde ulovlig nummer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Testet på Gardermoen i dag. Var litt knotete å finne skjønne 1) hvor man skulle trykke for å få tilsendt kode, og 2) hvordan nummeret skulle plottes inn. Det er en hjelp-link under boksen hvor nummeret plottes inn (som står med bitteliten skrift). Det må tydeligvis plottes inn med landkode uten + foran, f.eks. 4799999999 hvis du har norsk nummer. Jeg fikk også at jeg hadde ulovlig nummer når jeg prøvde med nummeret mitt uten prefiks, samt med +47.
På Værnes hadde de forresten kort enda ![]() Last edited by Mjolnir; 03-12-2011 at 21:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Litt knot på Gardermoen idag, som mjolnir sier, ang inntasting av nr. Skjønte heller ikke logikken i landskode inntastingen... Men når man skjønte det så funket det bra. Når timen var over var det bare å få tilsendt ny sms, så var man på nett igjen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Nå er det slutt på kort med brukernavn og passord - nå får man tilsendt brukernavn og passord på SMS.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Prøvde å bestille kode til mitt US nummer i går. Venter fortsatt på svar..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser OSL har utvidet gratisperioden fra en til to timer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har brukt både engelsk, tysk og spansk mobil helt greit med systemet på Gardermoen, så skjønner ikke hvor du har dette fra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Helsingfors har gratis wireless. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Frankfurt iallfall, muligens Arlanda?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Sier bare det jeg har observert. Utlendinger som legger inn de utenlanske mobilnumrene sine på innloggingssiden og venter forgjeves på melding. Så legger jeg inn mitt nummer, så får jeg kode og de kan surfe i vei.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Flere som har spurt meg om hvordan de skal få dette til også. Har vært med på noen som det ikke fungerte hos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bare en teori, men mulig det er problematisk med kontantkort? Slike har jo tradisjonelt vært litt trøblete mtp. roaming i utlandet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I dag (15 september) forsvinner behovet for å motta SMS for å bruke WiFi på Avinor sine lufthavner, alt man trenger å gjøre er å legge inn e-post adresse og akseptere betingelsene så har man 2 timer fri WiFi. Neste gang du "logger" på så huskes enheten, det holder å velge "logg inn".
mvh,
![]() |
#96 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Ja, det er faktisk noen flyplasser som har systemer som er så idiotiske at man skal klikke på en link i e-posten før man får tilgang til wlan (Og kan få opp e-posten). Håper man ikke prøver seg på noe slikt her.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 15-09-2014 at 09:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Du kan legge beslag på så mange sesjoner du vil, helt opp til limit. (På OSL er denne på 4000). E-postadressen brukes ikke til noe, men er kun for å få adgang til nettverket.
Mvh,
![]() |
#98 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mnei, man ønsker å ha noe som åpner for nettverksaksessen. Men det er jo bare å prøve med en tull@ball.no adresse og se hva som skjer?
Mvh,
![]() |
#100 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Hva legger man i dette? Man klarer jo åpne wlan andre steder uten at brukere må oppgi e-postadresse.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Irriterende WiFi på Avinor-flyplasser | Rland | Reiseforum | 6 | 20-02-2019 09:36 |
Avinor om framtiden for lokale flyplasser | LN-HFH | Flyforum | 1 | 20-05-2015 15:50 |
Avinor: Gratis internett på flyplassene | Skipskatta | Flyforum | 1 | 06-04-2011 10:14 |
Gratis flydata fra Avinor | storg | Flyforum | 3 | 02-07-2009 18:58 |