![]() |
|
![]() |
#81 |
Supernova
|
![]()
Fløy med Wizzair fra TRF til KBP i fjor vinter. For 3 personer og 1 innsjekket baggasje kom hele turen på 1006,- NOK for oss alle. Ikke galt. Tviler på om noen andre kan slå Wizzair på de rutene de opperere. Men klart, fra Oslo tar det langt kortere tid å komme seg til OSL enn TRF. Bussen ned tar 1:45 og koster 350,- tur/retur, så er litt mer hassel for Oslo-folk å komme seg til Torp.
Når det gjleder bye Kiev er det en fantastisk by. Kan anbefale alle å ta en tur ned dit, enten det er en romantisk tur med fruen eller om det er fyll å tull med gutta som står på plakaten, vil byen tilfredstille på alle måter. Til en svært billig penge. Det er også masse fantastisk flotte bygninger å se på og en bilpark uten sidestykke. Aldri sett så mye fete, dyre biler samlet før, muligens med unntak av Monaco. God tur ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sorry, forstår ikke begeistringen..
![]() En noe merkelig uttalelse på et flyforum? ![]() Nye og 'eksotiske' selskaper til våre flyplasser er vel det beste vi vet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tok en titt på www.aerosvit.com nå, og det er nå mulig å book eflygninger fra Oslo til Kiev og Dubai. Det må da vel snart komme flere destinasjoner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Heisan. Det er fremdeles ikke mulig å booke biletter på www.aerosvit.com. Kommer de til Osl i mars? Jeg chattet med en der og fikk beskjed om "this flight maybe is cancelled"... Noen som vet noe mere??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har mine tvil på at Aerosvit i det hele tatt kommer til OSL..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg finner den heller ikke i Amadeus. Hvis det er tilfelle så ja, nordmenn er så bortskjemte at de driter i nye selskaper som kommer til Norge mens dansker og svensker er flinke til å bruke nye selskaper som kommer til ARN og CPH. Aerosvit skal jo oppgradere til større fly til CPH nå og ha 10 ukentlige avganger. Kan det være for at det er så mange dansker som skal til KBP eller videre? Da kan man like så godt stille spørsmål om det er noe vits i å ha Emirates, Qatar og Etihad til OSL når nordmenn svikter selskaper som Aerosvit, Malev osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Og da kan man spørre om hvorfor det skulle f.eks. være populært å fly CPH-KBP 10 ganger i uka med Aerosvit og 4 ganger i uka med SK mens OSL ikke har noen direkte avganger dit. Det er også daglige flyvninger fra ARN og HEL. Tviler på at det er så mange connection pax fra norden med Aerosvit fra CPH til KBP. Jeg tror nordmenn er litt mer sånn som bare skal holde seg til det gamle uansett og ikke ønsker å prøve noe nytt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Bilettene var bookbare, nå er de ikke bookbare. Kommer ikke Aerosvit heller nå?
![]() Den ene dårlige nyheten etter den andre ser ut til å hagle ned over OSL. Malev skulle komme, Delta skulle komme, Aerosvit skulle komme, Norwegian skulle starte langdistanseflygninger, Continental skulle ha to dagelige avganger. US Airways legger ned OSL-ruten. Kunne dette blitt noe verre!? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har det vært noe frsøk på å selge? Hvis all omtale har vært her på forumet, er det ikke rart om salget har gått dårlig ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Tror ikke passasjersvikt er den eneste årsaken her, uten å gå inn på mere detaljer.. Vi får vente på et svar fra offentlig hold, uten å lage flere spekulasjoner. ![]() WIAS har også sluttet å selge billetter på denne ruta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er'n ikke i Amadeus, er det ikke lett å selge den ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Naa har Oslo hatt en fantastisk vekst og ny oppstart de siste aarene. Continental har fortsatt 2 avganger noen dager i uken, men med SAS sin oppstart, er det harakiri aa fortsette med det. Norwegian har allerede bestilt fly, saa de kommer jo selvsagt. Det gjelder aa vaere taalmodig. At to oestblokkselskaper ikke kommer er langt fra verdens undergang |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er andre årsaker til at AeroSvit ikke selger billetter til OSL ruta og mest trolig ikke kommer med det første. Det har ikke noe med pax tall eller respons i markedet, uten at jeg foreløpig kan si noe mer.
Når det gjelder Malev så har det vært klart relativt lenge. Ser man på trafikktall mellom OSL og BUD så er det utvilsomt forsvarlig med flere antall seter men DY blir sett på som en meget sterk konkurrent av utenlandske aktører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Du må også huske på at OSL har meget begrensede ressurser til å drive ruteutvikling og salgsarbeide med sammenlignet med tilsvarende flyplasser og OSL har heller inget ruteutviklingsfond i 200 millionerklassen i ryggen.... ![]() ![]() ![]() The floor is all yours PP, FlyHI og janusk! Last edited by SQ321; 26-01-2011 at 12:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#97 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nøgleordet er vel low-yield turisttrafik - så måske forsvarligt ud fra et volume perspektiv, men vil nogen tjene penge på det?
Kommende flyvninger: -------------------- Last edited by PP; 26-01-2011 at 19:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Synd hvis ikke de kommer. Vet om mange som hadde tenkt å reise til Kiev og Ukraina i vår og sommer.. Jeg skal også det, men nå må jeg ta meg en liten omvei..
Jeg har i hverftfall ikke lest andre steder (enn her) om at Aerosvit skulle begynne med flyvning mellom Kiev og Oslo. Hvis de hadde vært interessert i å selge biletter, så trur jeg at kanskje litt reklame hadde vært tingen.... Kanskje ruten hadde vært noe for Norwegian?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Pegasus starter 5x ukentlig Istanbul-Oslo | OttoL | Flyforum | 16 | 16-05-2024 21:08 |
Atlas/DHL starter 2x ukentlig fraktrute fra OSL | Someone | Flyforum | 42 | 10-08-2018 15:16 |
Aerosvit starter Kiev - København | Doll | Flyforum | 14 | 09-03-2012 20:06 |
DY starter Oslo-Lakselv-Oslo til sommeren 2011 | LN-BEF | Flyforum | 14 | 02-07-2011 21:46 |