![]() |
|
![]() |
#81 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Offisielt utløper dagens krav natt til 30/12 pt, så med mindre de utvides - hvilket i og for seg ikke vil sjokkere meg - burde ting være tilbake til normalt 6.jan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
G4S gikk igjennom haandbagasjen, men fjernet ingenting..Laptop og Kamera ble tatt ut og testet - ingen andre gjenstander ble tatt ut av haandbagasjen....igjen gikk vi gjennom mere "stress" i gate 42 i Liverpool foer avgang med FR 9618 til Torp.... Haandbagasjen kunne plasseres som normalt ombord i VS 023.....den eneste forskjellen var at tepper, laken og dyner ble plassert i hattehyllen den siste timen (normalt bak stolen) (det gjaldt ogsaa i de andre kabinene hvor tepper og puter ble plassert i hatte hyllene.....) Det var ingen restriksjoner paa bruk av "restroom" med unntak av de siste 60 minuttene..kabin besetningen var opptatt med aa servere god mat og drikke....de eneste gangene de var rundt Restroom var normalt renhold....ja vi fikk gaa paa do alene.... ![]()
![]() |
![]() |
#83 |
Scanflyer Silver
|
![]()
Har fått med meg at kravet utløper 30/12, ja. Meningen var å rapportere om alt var tilbake til det normale under flyvningen eller ei, da det har gått "litt" tid siden fredagens hendelse.
![]() |
#84 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Da foreslår jeg at vi avslutter diskusjonen om servicenivået hos Ryanair vs Virgin Atlantic Upper Class og beveger oss mot topic igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Topic er fint! Virker som om det er ganske mye individuell tolkning på uliket flighter her. Har lest litt på FT også, og historiene varierer jo. Men håper det kommer noen klare retninslinjer snart. Nå virker det som om det er en del hysteri. F.eks denne stakkaren med magesjau på Delta igår.
Altså, jeg skjønner at man er nervøs. Men det er jo ikke så rart stakkaren slo seg vrang. Ser for meg meg selv på fly i et land der jeg ikke er så stø i språket. Fått skikkelig turist diaré og setter meg på ramma på flyet. Så kommer "Ann-Mae" og "Jim-Bob" brøytende inn på doen og sleper meg skrikende ut i underbuksa. Ser heller ikke helt for meg at jeg kommer til å prioritere flyselskap som skal legge alle gjenstandene mine utover gulvet for å se igjennom (foreløpig ser det ut som om det er litt opp til selskapet, men det er en antagelse fra min side). Eller som jeg må spør om lov til å tisse, eller ta ut en penn. Da kan det kort og godt være det samme med hele reisingen. Da får det være "profiling" og body-scanning og bombepustemaskiner istedenfor. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Kan da rapportere at IFE er nå greit. Samt at det ikke er restriksjoner på de siste 60 min av flight.
Business as usuall bortsett fra ekstra security før avreise. S |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Hva visste vi....jo en passasjer hadde kommet seg ombord med nok ekspolosiver til aa blaase hull i en flykropp, denne passasjeren - forutsatt at det er korrekt indentitet - er faktisk svaert ressurs sterk....kommer ikke fra en Madras, men er utdannet ved et av England velrenomerte Universiteter, han kunne i studie tiden bo i en leilighet som vel de faerreste paa forumet kunne ha raad til...han har kontakt med den samme Imanen som morderen paa Fort Hood stod i kontakt med....det var ogsaa fremsatt en trussel, som ble kommunisert til alle operatoerene over Atlanteren, om at flere maskiner skulle sprenges naar de naadde Amerikansk luftrom i romjulen..... Med denne viten ble det satt igang en del ekstra sikkerhets tiltak de foerste 72 timene....vaar avgang skjedde innen disse 72 timene....og det er underlig aa hoere at selv folk i bransjen karakteriserer disse tiltakene som hysteri....det er skremmende......
![]() |
![]() |
#89 |
Flyklapper
|
![]()
Slutter meg til denne ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Hei dc-8-63 og LN-MOW. Jeg har skriblet litt om hysteri her i tråden og er sånn sett "synder". Men for å si min mening om innlegget ditt:
1. Jeg har absolutt lyst på at dere skal fortsette å poste informasjon, selv om den ikke er "confirmed" av en i Dagsrevyen. Det er derfor jeg bruker forumet. Og jeg tror de fleste andre leserne gjør det samme. 2. Hysteri er vel ikke 100% hva jeg selv mener egentlig. Hver gang det skjer en ulykke gjør man jo noe med flyene for at det ikke skal skje igjen. Så også med kapring og bombing. Det er fint. Det jeg flagger selv er en mistro til at avis-nekt, og rette stolrygger kan stoppe terrorangrep. (Dette kommer fra BA-forumet på FT). Last edited by Fnate; 29-12-2009 at 10:47. Reason: trykkleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg er enig med Fnate i at vi selvfølgelig vil ha informasjon, men jeg vil tilføye at det alltid er en fordel for troverdigheta om man kan si litt om hvor denne informasjonen kommer fra, for ellers ser det veldig fort ut som rykter i stedet for informasjon.
Nå ser jeg at dc-8-63 sier at den informasjonen han satt på, var det ingen begrensninger på å spre. Dersom det er tilfelle, tror vi hadde vært best tjent med om du hadde postet det du visste med en gang, i stedet for å spre det gjennom tre postinger. Den første handlet egentlig mest om hvordan du opplevde flyturen, men du skrev også: Quote:
Quote:
Quote:
Det er veldig bra at du deler dine opplevelser fra en tur over Atlanteren i løpet av disse 72 timene, men selv om jeg ikke gjorde det så forbeholder jeg meg retten til å mene noe om de tiltakene som ble satt i verk. Jeg synes også at ansatte i bransjen må kunne være kritiske til disse tiltakene, selv om du mener det er skremmende at de er det. For å svare på spørsmålet fra -MOW til slutt: Ja, jeg tviler på at du har bekjente i FBI, eller hvem som nå driver denne etterforskninga, som lekker informasjon til deg som ingen i media har kjent til. Det var omtrent det nivået jeg fikk inntrykk av at informasjonen din var på. Dersom den skepsisen skulle tilsi at vi ikke ønsker informasjon, så beklager jeg det, for det var virkelig ikke meninga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Etter 100 aar paa forumet, trodde jeg troverdigheten min var litt stoerre enn som saa ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har ikke kommentert i tråden tidligere, men har lest med stor interesse - DC-8-63 støttes fullt ut herfra, det var veldig bra info å få med seg!
![]() |
#95 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#96 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg tror ikke det er nevnt her enda, men har stått en del steder om hva slags sprengstoff som ble brukt (jeg tror jeg så det først her: http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...cle3439272.ece)
Pentaerythritol ser ut til å være et kraftig sprengstoff med omtrent følgende egenskaper (plukket fra Wikipedia og ymse avisartikler):
Den dårlige nyheten her er at det er vanskelig å finne. Den gode får være at det er vanskelig å detonere. Dette er samme sprengstoff som "skobomberen" Richard Reid brukte. Det har også vært brukt i andre angrep, bl.a. mot Maison de France i Berlin i 1983 og mot Muhammad bin Nayef i Saudi Arabia tidligere i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Overflygning av fyrverkeri? | robertaas | Flyteknisk forum | 8 | 20-08-2019 11:37 |
WiFi ombord i fly | sk931 | Reiseforum | 8 | 13-07-2012 20:07 |
Fly og fyrverkeri | A-380 | Småprat | 6 | 03-01-2012 23:49 |
Tips om og ta bilder av fyrverkeri | oddi | Bilder & foto | 3 | 31-12-2010 18:24 |