Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-10-2014, 11:47   #81
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

Default Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Be SAS stramme opp OT eller kutte ut samarbeidet, når ting ikke går på skinner der i gården er det ingen hjelp å få og flere tusen kroner kan være tapt.

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2014, 04:29   #82
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Ettersom majoriteten av SAS' kunder sansynligvis er fra Skandinavia synes jeg de bør ha NO/SE/DK på toppen av landlistene der det er nødvendig.

KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 19-10-2014, 13:38   #83
ErlA
ScanFlyer Gold

Siden noen av oss ebg ere farter i hovedsak i Go, kunne det vært morro om man fikk vouchers på mat /drikke. Enklere enn å gi en ting fra vognen og vanne ut pluss konseptet, så kan man velge om eller når man vil bruke dem.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2014, 18:21   #84
ErlA
ScanFlyer Gold

Kan også legge til mulighet for å få pri tags når man sjekker inn på automat, aner ikke hvordan de får fikset det i praksis men hadde vært nice om man slapp å gå i en skranke.

Ellers større og fler innenrikslounger, sitter i loungen på osl nå, og den er så full at jeg faktiskt ikke tror det er en eneste sitteplass igjen!. Hadde vært kos med innenrikslounger på SVG og BGO også.
Old 21-10-2014, 20:51   #85
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by ErlA View Post
Kan også legge til mulighet for å få pri tags når man sjekker inn på automat, aner ikke hvordan de får fikset det i praksis men hadde vært nice om man slapp å gå i en skranke.
Det trykkes rett på tag'en. Har selv hatt det flere ganger, men kan ikke huske om jeg har sett det hos SAS.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 21-10-2014, 20:56   #86
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Ja det trykkes rett på taggen, men som personalet her i BOO sier til meg stadig vekk "Det synes jo nesten ikke, så jeg klistrer på en oransje lapp i tillegg" når jeg leverer i bagdrop.

Vet ikke hvordan man skulle løse det praktisk når folk sjekker inn på automat og da eventuelt leverer bagen fra seg i self-service skranken. Ved å legge ut oransje lapper ved automatene så kan det jo fort misbrukes av andre.
Old 21-10-2014, 21:25   #87
SAS_flyer
ScanFlyer Blue

SAS_flyer's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Ja det trykkes rett på taggen, men som personalet her i BOO sier til meg stadig vekk "Det synes jo nesten ikke, så jeg klistrer på en oransje lapp i tillegg" når jeg leverer i bagdrop.

Vet ikke hvordan man skulle løse det praktisk når folk sjekker inn på automat og da eventuelt leverer bagen fra seg i self-service skranken. Ved å legge ut oransje lapper ved automatene så kan det jo fort misbrukes av andre.
Enkelt, ta vare på en pri tag fra forrige reise.
SAS_flyer is offline   Reply With Quote
Old 21-10-2014, 23:17   #88
ErlA
ScanFlyer Gold

Enten må de dele ut Pri tags som kan brukes om igjen, eller så må det være en annen løsning. Men hadde vært nice !
Old 29-10-2014, 04:55   #89
TGjr
ScanFlyer Blue

Har nettopp kommet hjem fra en skikkelig stress reise. Satt og vurderte SAS sitt produkt opp mot andre selskap på reisen China air (?) - Thai og Cathay pacific. Alle reisene var gjennomført i buisniss class.

Jeg tror at hvis vi her skal forsøke å komme med innspill til sentrale personer hos SAS så bør tiltakene være gode og billige for SAS.

Thai buisniss fra CPH var elendig eneste som var skikkelig bra var toalettmappen. Flott liten sak med rikelig innhold som i kraft av sin kvalitet kan brukes flere ganger.- snakket med flere kollegaer som brukte Thai ut fra OSL som opplevde det samme. Cathay Pacific er alltid bra. China er OK.

Så til forslagene:

Sørg for at setene virker, og at ikke lukene over hodet må teipes for å holde sammen. Nå er innredningen hos SAS forferdelig. Det haster skikkelig med å få ny innredning.

Toalettmappen er moden for forandring - legg litt mere i det å få noe annet enn posen eller filt filla.

Cathay Pacific snakket til deg med NAVN - det er enkelt å gjennomføre. Hva med å begynne med Pandion og Diamant for så å fortsette med gull hvis det funker. Så gjennomført og så hyggelig. Så de hadde huskeliste, men hyggelig var det.

SAS har generell OK service da den er rendyrket og gjennomført, men å løfte det et par hakk burde være enkelt. Maten hos SAS var bra denne gangen.

FÅ PÅ PLASS NYE SETER FØR JUL, og bytt ut toalettmappa UMIDDELBART er mitt budskap.
TGjr is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2014, 06:13   #90
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Quote:
Originally Posted by TGjr View Post
FÅ PÅ PLASS NYE SETER FØR JUL, og bytt ut toalettmappa UMIDDELBART er mitt budskap.
Langdistanseflåten skal oppgraderes førstkommende vår (ikke bare Business-cabinen, men hele flyet). De begynner vel like etter nyttår.

Om du tror at SAS har kapasitet til å ta ut fly såpass lenge og såpass umiddelbart til å oppgradere hele flåten før jul, er du litt vel optimistisk. I tillegg er det vel ikke slik at man kan gå på nærmeste IKEA for å hente varene man skal montere.

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2014, 07:26   #91
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Har nettopp kommet hjem fra en skikkelig stress reise. Satt og vurderte SAS sitt produkt opp mot andre selskap på reisen China air (?) - Thai og Cathay pacific. Alle reisene var gjennomført i buisniss class.

Jeg tror at hvis vi her skal forsøke å komme med innspill til sentrale personer hos SAS så bør tiltakene være gode og billige for SAS.

Thai buisniss fra CPH var elendig eneste som var skikkelig bra var toalettmappen. Flott liten sak med rikelig innhold som i kraft av sin kvalitet kan brukes flere ganger.- snakket med flere kollegaer som brukte Thai ut fra OSL som opplevde det samme. Cathay Pacific er alltid bra. China er OK.

Så til forslagene:

Sørg for at setene virker, og at ikke lukene over hodet må teipes for å holde sammen. Nå er innredningen hos SAS forferdelig. Det haster skikkelig med å få ny innredning.

Toalettmappen er moden for forandring - legg litt mere i det å få noe annet enn posen eller filt filla.

Cathay Pacific snakket til deg med NAVN - det er enkelt å gjennomføre. Hva med å begynne med Pandion og Diamant for så å fortsette med gull hvis det funker. Så gjennomført og så hyggelig. Så de hadde huskeliste, men hyggelig var det.

SAS har generell OK service da den er rendyrket og gjennomført, men å løfte det et par hakk burde være enkelt. Maten hos SAS var bra denne gangen.

Argumentene dine henger jo ikke sammen. Først sier du at tiltakene må være gode og billige. Så skal plutselig alle setene swappes ut før jul.

Ja, å bli tiltalt med navn hadde vært hyggelig det. Nå er jo de asiatiske selskapene i en litt annen liga enn de europeiske til å begynne med, men.
Små ting som kan være med på å løfte opplevd service ombord, tror jeg kan være viktig. Sånn som at CC tar av plasten på maten før den serveres i business. Eller henvender seg til passasjerene med navn.

Det kan jo være lov å håpe på oppdaterte servicemanualer når den nye kabinen er på plass. Da vil SAS sitt businessprodukt være nesten i verdenstoppen.

Det viktigste dog for meg nå er seatblock og det er ganske så underlig at det tar såpass lang tid å gjeninnføre noe som ble fjernet over natten.
Old 29-10-2014, 12:53   #92
88charlie
ScanFlyer Blue

All den tid vi ikke har noen folkelige varianter av "mister" eller "herr", spesielt i Norge, så blir det bare møl å titulere med navn. Kanskje fornavn hadde vært noe men da er det vel like greit å droppe det.
88charlie is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2014, 13:00   #93
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by 88charlie View Post
All den tid vi ikke har noen folkelige varianter av "mister" eller "herr", spesielt i Norge, så blir det bare møl å titulere med navn. Kanskje fornavn hadde vært noe men da er det vel like greit å droppe det.
"Velkommen tilbake Kristian, midtsete er ledig og jeg håper du får en fin tur. Si ifra om det er noe jeg kan gjøre"
Old 29-10-2014, 19:46   #94
TGjr
ScanFlyer Blue

SAS Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by Cecilie View Post
Argumentene dine henger jo ikke sammen. Først sier du at tiltakene må være gode og billige. Så skal plutselig alle setene swappes ut før jul.

Ja, å bli tiltalt med navn hadde vært hyggelig det. Nå er jo de asiatiske selskapene i en litt annen liga enn de europeiske til å begynne med, men.
Små ting som kan være med på å løfte opplevd service ombord, tror jeg kan være viktig. Sånn som at CC tar av plasten på maten før den serveres i business. Eller henvender seg til passasjerene med navn.

Det kan jo være lov å håpe på oppdaterte servicemanualer når den nye kabinen er på plass. Da vil SAS sitt businessprodukt være nesten i verdenstoppen.

Det viktigste dog for meg nå er seatblock og det er ganske så underlig at det tar såpass lang tid å gjeninnføre noe som ble fjernet over natten.
Enig i at det er kostbart å oppgradere setene i full fart, og har vel ikke noe håp om å bli hørt heller MEN jeg er bare så innmari lei av å hale å dra i stolen for å få den til å virke, eller høre på beklagelser for at filmsystemet ikke virker. Så mine store bokstaver var mere et hjertesukk at KJÆRE SAS må forte seg. Jeg har hørt utbytting mot slutten av året - så til begynnelsen av 2015 - så kom våren…..har en underlig følelse av at sommeren går også før alle flyene er ferdig. Dette med at asisatiske selskap er i en annen liga er så som så - noe er nok det, men det er ingen grunn til at ikke SAS kan være der sammen med de andre. Da må det nok tenkes litt anderledes.

Trur ansatte må kjøre på med smiling og personlig oppmerksomhet. Jeg opplevde for en stund siden at jeg sliten og lei sovnet før take off - når jeg kom til meg selv hadde CC gitt meg en filt mens jeg sov - dette var så hyggelig at jeg skrev til Costumer care. Litt sånn ekstra trur jeg vil hjelpe.
Old 29-10-2014, 21:09   #95
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
"Velkommen tilbake Kristian, midtsete er ledig og jeg håper du får en fin tur. Si ifra om det er noe jeg kan gjøre"
Det hadde holdt lenge for meg, men det hadde vært enda bedre om de ikke kalte meg Kristian.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 29-10-2014, 21:15   #96
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Hva skjedde egentlig med denne dialogen?

Det var 1-månedsjubileum for en uke siden og det er ingen oppsummering eller noe?

Bare sånn for å sitte og bitche og klage litt

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 30-10-2014, 02:45   #97
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Det hadde holdt lenge for meg, men det hadde vært enda bedre om de ikke kalte meg Kristian.
Altså... Noen blir aldri fornøyde uansett.
Old 30-10-2014, 06:20   #98
TGjr
ScanFlyer Blue

SAS Re: Dialog med sentrale personer i SAS - samlet tilbakemelding

Quote:
Originally Posted by KristianSk View Post
Altså... Noen blir aldri fornøyde uansett.
Det er nok flere enn vi tror som aldri blir fornøyd - selv har jeg vært minst gull medlem (RVC) siden 1992. Det sier noe om at jeg er fornøyd….Dog ser jeg at de fleste andre flyselskap "flyr" forbi SAS på service og standard. Gleder meg skikkelig til de nye setene kommer. Dog tror jeg småtingene må på plass.

1. Hei og takk for sist Kristian
2. skikkelige toalett mapper
3. Gjenkjennelse av Diamant hos andre flyselskap ikke minst hos SAS
4. Soft blok av seter
5. den lille ekstra oppmerksomheten for å føle seg viktig, som forøvrig er med på å få sutrekopper til å føle seg bedre.

Hvis mye av dette kommer på plass så vil SAS være tilbake i Elitedivisjonen. Jeg tror noe av grunnen til at SAS sliter med å fylle buisniss klassen er at de som reiser ofte ønsker nettopp dette. I tillegg at lange dag-flyvninger er krevende. Vet at SAS blir nedprioritert til Østen - Nå i år skjer det samme med Thai. Hvorfor jo : Service på Cathai - Emirates - Singapore - er et lysår foran - nattflyging og skikkelige kabiner. Pris har ikke så innmari mye å si hvis det bare er et par tusen som skiller.

En bruker lett 20.000 på en t/r billett til Hong Kong, og med noen mellomlandinger på andre destinasjoner så kan en enkelt legge på 4 - 8000 til. En kan enkelt stokke litt rundt på destinasjonene for å få det flyselskap man trenger på de lage reisene. DERFOR må SAS jobbe med sitt servicenivå.
Old 30-10-2014, 06:46   #99
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:

3. Gjenkjennelse av Diamant hos andre flyselskap ikke minst hos SAS

Denne er urealistisk all den tid det bare finnes tre statusnivåer hos Star. Det er flere selskaper der ute som har egne nivåer over gull, men i Star sammenheng så regnes de som gull. Så der er det lite SAS kan gjøre. Dessuten er faktisk litt av poenget med disse nivåene over gull og tilby noe ekstra for egne kunder for at dem skal velge dem istedet for partnere (så er det en helt annen diskusjon hvor vellykket det har gått)

Og når du snakker om nye seter så er det heller vanskelig og fremskynde dette da leveringstider på disse setene er lang
Old 30-10-2014, 11:40   #100
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Quote:
Det er nok flere enn vi tror som aldri blir fornøyd
Det var et (tydeligvis mislykket) forsøk på humor
Reply

Posting Rules