Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-03-2014, 23:12   #81
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: Hvilke tjenester har American Express Concierge Service fullført for deg?

Quote:
Originally Posted by geirfugl View Post
Legg armen på skranka,åpn knapene(før du posisjonere armen)spør om de KANSKJE har et bord,og se/oplev at du får bord med en gang!! Har gjort dette flere ganger,-slår IKKE feil. Virker for øvrig også veldig bra når man bor på litt "upscale" hoteller.Faktisk overalt hvor personalet er opplært til å se forskjell på ting og tang!!
Ha ha ha... Dagens.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind

Last edited by Fnate; 16-03-2014 at 23:59.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 01-04-2014, 10:16   #82
Flyer84
Newcomer

Default Re: Hvilke tjenester har American Express Concierge Service fullført for deg?

Litt OT kanskje, men fikk nettopp beskjed om at de IKKE kunne skaffe meg billetter til Rolling Stones-konserten i Oslo i mai. Litt skuffende, hadde trodde de hadde nok "tråder å trekke i".
Flyer84 is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2014, 16:56   #83
jamesclandestine
ScanFlyer Blue

Det syns jeg litt svakt, men kanskje de har solgt sitt kontingent allerede..
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2014, 00:19   #84
veos
ScanFlyer Blue

Default Hvilke tjenester har American Express Concierge Service fullført for deg?

Quote:
Originally Posted by Flyer84 View Post
Litt OT kanskje, men fikk nettopp beskjed om at de IKKE kunne skaffe meg billetter til Rolling Stones-konserten i Oslo i mai. Litt skuffende, hadde trodde de hadde nok "tråder å trekke i".

Det synes jeg er dårlig, basert på erfaringene mine (svært positive) og det faktum at jeg skaffet to billetter til en gave i dag fra andre steder.. Men det er nok noe med at de billettene har vært populære og at de har tilgang til et begrenset antall, som forrige innlegg skriver.
veos is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2014, 15:17   #85
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Har satt American Express Concierge på oppdrag Jiro Sushi idag, presiserte at de må være på hugget 1. Mai. Noen som har erfaring med bestilling av samme restaurant via Amex?
KristianSk is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2014, 21:16   #86
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Etter en uke med Amex Platinum kan jeg ikke si at jeg er veldig imponert over responstiden. Ringte idag kl. 08 for å be om en reservasjon i Singapore - ringte de tilbake nå nettopp og ingenting har blitt gjort. Er dette vanlig? Vet ikke om jeg stoler på at de fikser Jiro når de åpner for reservasjoner 1.mai...
Old 14-04-2014, 21:47   #87
ToreD
Flydiot

Jeg har brukt de på mange reservasjoner i inn og utland og fått hjelp på svært kort tid hver gang.
ToreD is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2014, 00:03   #88
veos
ScanFlyer Blue

Jeg har i 7 av 13 tilfeller fått svar samme dag som forespørselen har blitt gitt, alt fra to timer til 14-15 timer etter. 4 forespørsler har blitt besvart neste arbeidsdag og de to siste har de brukt henholdsvis 3 og 4 arbeidsdager på, men de har ringt opp og gitt beskjed om at det vil ta noe tid.
veos is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2014, 09:02   #89
KristianSk
Joker

KristianSk's Avatar

Fikk en mail nå hvor de beklaget og sa de hadde stor pågang i påsken. Får vel gi de noen forsøk til...
Old 25-08-2014, 17:07   #90
blokhus
Newcomer

Meget skuffet over den norske tjenesten. Sendte idag en henvendelse om å skaffe noen billetter til et konkret stykke med dato og tidspunkt på DNS.

Mail 1 i retur etter noen timer: "Hva er ditt personnummer slik at vi kan finne deg i systemet?"

Mail 2 i retur etter ytterligere noen timer: "Kan du vennligst være litt mer spesifik rundt ditt ønskemål. Vi har ingen informasjon rundt hva DNS er øyeblikkelig."

Dette må vel sies å være rimelig talentløst og bortkasting av tid? Jeg sendte de en link: http://lmgtfy.com/?q=dns

Skal det være så håpløst som dette?
blokhus is offline   Reply With Quote
Old 25-08-2014, 18:03   #91
Panopaul
Newcomer

SAS Re: Hvilke tjenester har American Express Concierge Service fullført for deg?

Har brukt dem ved flere anledninger, bl.a til å finne hotell med konkrete spesifikasjoner i London på kort varsel. Det fikset de på utsøkt vis. Seneste de hjalp meg med var å skaffe meg ukespass til Øyafestivalen, et par dager før festivalen begynte - var jo forlengst utsolgt. Det fikset de også helt uten problemer. Stort sett fornøyd kunde altså.
Panopaul is offline   Reply With Quote
Old 01-10-2014, 18:43   #92
travellers4fun
Newcomer

Denne nettsiden
https://www.americanexpress.no/saseu...ierge-service/
oppgir denne epostadressen:
Amex.concierge@medlemsservice.com
travellers4fun is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2017, 22:37   #93
chrisljo
ScanFlyer Gold

Drar opp en gammel tråd for litt utblåsing. Nærmer meg en time i ventetid på Amex concierge døgnåpne conciergetjeneste. Trenger å endre en bil bestilling for i morgen.

Kort oppsummert; ikke imponert.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2017, 09:24   #94
kaldal
Newcomer

Dårlige erfaringer med konsertbestilling, i alle fall.
Har endt opp med å kjøpe gode plasser på eBay når Conciergen beklager "utsolgt" eller bare tilbyr kjipe plasser.
Forsøkte å bruke dem til å skaffe bord på restauranter i Tokyo (sendte over liste med 4-5 ulike ønsker). Da viste det seg at de bare mailet med hotellet mitt og ba dem ordne det. Det ville jeg foretrukket å gjøre selv fra starten av, og jeg "overtok" kontakten direkte med hotellet selv etter hvert.
kaldal is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2017, 12:32   #95
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Bruker heller Concierge tjenesten til Bongos Tryllereiser. Den fikser alt, mot et ikke ubetydelig mellomlegg.

Old 16-06-2017, 12:50   #96
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Jeg føler lokalkunnskapen forsvinner litt ved bruk av en slik type concierge-service. Jeg har brukt dem en gang og det var helt midt på treet.

Conciergen på de fleste (bra) hoteller har etter min erfaring en sterkere lokalkunnskap, sterkere pondus for å få det riktige bordet etc. samt at de ofte forstår dine behov bedre.

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is online now   Reply With Quote
Old 16-06-2017, 12:59   #97
Sucellos
ScanFlyer Blue

For de av oss som ikke er så heldige at de står på kundelista til Bongos Tryllereiser hender det faktisk at Amex-conciergen leverer, men min erfaring er at det er noen ting de er gode på og noen ting de ikke er spesielt gode på. De har flere ganger kunnet skaffe meg billetter til utsolgte konserter i Norge, selv lenge etter at konserten opprinnelig var utsolgt, men jeg har en mistanke om at "i Norge" er nøkkelen her. Det har da vært snakk om billetter solgt til pålydende pris så jeg antar de enten får kjøpe opp en del billetter selv eller har en allokering de kan trekke av.

Utenlands er det verre, og ser man bort fra tiden man bruker klarer man ofte like godt eller bedre resultat selv. Restaurantbookinger på populære restauranter i utlandet har jeg for eksempel laber erfaring med, der har jeg nå endt opp med å bare gjøre det selv eller bruke hotellets concierge dersom jeg har hotellreservasjon i god nok tid i forveien.
Sucellos is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2017, 14:50   #98
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Jeg føler lokalkunnskapen forsvinner litt ved bruk av en slik type concierge-service. Jeg har brukt dem en gang og det var helt midt på treet.

Conciergen på de fleste (bra) hoteller har etter min erfaring en sterkere lokalkunnskap, sterkere pondus for å få det riktige bordet etc. samt at de ofte forstår dine behov bedre.
Enig, og spesielt de litt profilerte hotellene har gjerne en concierge som kan fikse mye rart.

Old 16-06-2017, 18:55   #99
chrisljo
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by chrisljo View Post
Drar opp en gammel tråd for litt utblåsing. Nærmer meg en time i ventetid på Amex concierge døgnåpne conciergetjeneste. Trenger å endre en bil bestilling for i morgen.

Kort oppsummert; ikke imponert.
Etter 1 time ga jeg opp, og sendte en e-post. De ringte meg 20 minutt senere for å få detaljer (e-posten var på norsk, døgnvakten var engelsk). Neste morgen var bestillingen endret.

Rettet opp veldig mye av inntrykket. Det er dog snodig at de ikke har bedre Svartisen eller informasjon på telefonen.
chrisljo is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2017, 19:40   #100
Kiev
Ex Spært

"Hvilke tjenester har American Express Concierge Service fullført for deg?"
Minner om Monty Python:
"What have the Romans ever done for us"
https://youtu.be/uvPbj9NX0zc
Kiev is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules