Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-10-2013, 07:56   #81
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Re: Dubaitråden

Quote:
Originally Posted by Chaos Controller View Post
Jeg har da vaert baade god og full sammen med to av sheikene her nede opp til flere ganger, saa er ikke helt umulig at de et er slik han har sett i baren... men dish-dashen (eller kandoraen) som det kalles er nasjonaldrakten her i landet, og 'alle' innfoedte har som regel den paa seg naar de gaar ut, enten det er paa kjoepesenter, stranden eller i baren
OK - I rest my case. Jeg har kun sett Sheiken èn gang her og da var han omringet av 14-15 livvakter og et enormt entourage. Hvem vet - kanskje jeg også ser han i baren eller på stranden etterhvert.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 25-10-2013, 20:51   #82
Chaos Controller
ScanFlyer Blue

Chaos Controller's Avatar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
OK - I rest my case. Jeg har kun sett Sheiken èn gang her og da var han omringet av 14-15 livvakter og et enormt entourage. Hvem vet - kanskje jeg også ser han i baren eller på stranden etterhvert.
Er mer enn en sheik her nede vet du, er 7 emirater, og de har alle hver sin sheik, i tillegg til at deres avkom og deres avkom igjen er sheiker, i tillegg til at flere byer (for eksempel Dibba) har ogsaa egne sheiker, saa er ikke noedvendigvis H.H Khalifa eller H.H Mohammed det er snakk om
Old 25-10-2013, 21:50   #83
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Er mer enn en sheik her nede vet du, er 7 emirater, og de har alle hver sin sheik, i tillegg til at deres avkom og deres avkom igjen er sheiker, i tillegg til at flere byer (for eksempel Dibba) har ogsaa egne sheiker, saa er ikke noedvendigvis H.H Khalifa eller H.H Mohammed det er snakk om
At hvert emirat har hver sin Sheik er jeg svært klar over.. Lokale sheiker tolket jeg som lokale. Tror fremdeles de sjeldent sitter å drikker i lokale barer. Men nå er jeg med på at denne tråden også ødelegges - igjen.

Old 27-10-2013, 22:55   #84
A346
ScanFlyer Silver

A346's Avatar

Har noen erfaringer med "ørken-resorter" litt utenfor Dubai? Vi vurderer et par dager på Banyan Tree Al Wadi, men prisene er forholdsvis stive på våre datoer (fra 7000,- NOK++ for 2 netter) - er det verdt det? Andre alternativer om man ønsker et par dager utenfor byen for en annereldes Dubai-opplevelse?
A346 is offline   Reply With Quote
Old 28-10-2013, 16:26   #85
Chaos Controller
ScanFlyer Blue

Chaos Controller's Avatar

Banyan Tree skal visstnok vaere overlegent den beste for oerkenopplevelse sier de som har vaert der, han ikke proevd selv.
For en noe rimeligere penge vil jeg anbefale Qasr Al Sarab (http://www.qasralsarab.ae/en/), har vaert der ved et par anledninger og synes det er flott, gir ogsaa en ekte oerkenopplevelse, og sanddynene der er fantastiske.. regn med 2-2,5 timers kjoering fra Dubai for aa komme dit.
Old 28-10-2013, 17:51   #86
A346
ScanFlyer Silver

A346's Avatar

Quote:
Banyan Tree skal visstnok vaere overlegent den beste for oerkenopplevelse sier de som har vaert der, han ikke proevd selv.
For en noe rimeligere penge vil jeg anbefale Qasr Al Sarab (http://www.qasralsarab.ae/en/), har vaert der ved et par anledninger og synes det er flott, gir ogsaa en ekte oerkenopplevelse, og sanddynene der er fantastiske.. regn med 2-2,5 timers kjoering fra Dubai for aa komme dit.
Hmmm...ja Banyan Tree ser bra ut.

2, 5 time begynner å bli langt, spesielt med tidlig avgang fra DXB.

Last edited by A346; 28-10-2013 at 20:52.
A346 is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2013, 12:58   #87
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Er det noen som er såpass lokalkjente at de kan si at Google maps har rett i at en må gå 1,5 km for å komme fra Grosvenor house til Royal Le Meridien? De ligger veldig nærme på kartet, men ser det er en motorvei mellom dem. Bor en på Grosvenor House (som har leiligheter og en fantastisk lounge) kan en bruke fasilitetene på LM.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2013, 13:44   #88
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Er det noen som er såpass lokalkjente at de kan si at Google maps har rett i at en må gå 1,5 km for å komme fra Grosvenor house til Royal Le Meridien? De ligger veldig nærme på kartet, men ser det er en motorvei mellom dem. Bor en på Grosvenor House (som har leiligheter og en fantastisk lounge) kan en bruke fasilitetene på LM.
Faktisk så var det en europeisk jente som ble overkjørt der forrige helg som var på vei fra Royal Meridien (brunch) til Grosvenour house (hadde noen venner som bodde der).

Tror faktisk du må enten gå en del vestover ned til første lyskryss og deretter ta fotgjengerfeltet – eller krysse veien. Krysse veien går greit (det er offisielt 60 eller 80 der), men man boer være VELDIG forsiktige da biler ikke viker (helst ikke møkkings)

LM er forøvrig meget bra – og har min favoritt restaurant/club Maya der, samt Rhodes Twenty10 som er en meget bra restaurant.

Old 28-11-2013, 17:50   #89
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Quote:
Faktisk så var det en europeisk jente som ble overkjørt der forrige helg som var på vei fra Royal Meridien (brunch) til Grosvenour house (hadde noen venner som bodde der).
.
Høres ikke ut som et stunt man gjør med to smårollinger og kone med andre ord.
Old 28-11-2013, 22:23   #90
Vegasbaby
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by ClassOne View Post
Av de 5 gangene jeg har ankommet DXB, så er det kun en gang jeg har stått i kø opp mot en time, ellers er det stort sett 15-25 min. Men som Sud sier, Marhaba services er glimrende, spesiellt om man ankommer sent på kvelden, da er minuttene dyrbare for å komme seg på plass på hotellet syntes jeg.
Holder det med bronse-varianten, eller er silver påkrevd? Skal på vinterferie til Dubai i februar og lander ca 2300. Hadde vært digg å komme seg inn på hotellet så fort som mulig...Flyr Qatar F - men det hjelper altså ikke mht. immigrasjons-køen?
Vegasbaby is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2013, 08:19   #91
pjwal
Newcomer

vi skal hele familien til Dubai i påska. 2 voksne og 3 barn (5, 5 og 7 år). Er det noen som har hotellanbefalinger? Svømmebasseng er et must, nærhet til stranda et ønske. Og ikke altfor dyrt :-)

Og har noen erfaringer rundt hotellbookinger og strikthet i forhold til antall barn? Det er alltid vanskelig å finne et rom med plass til 2+3, så vi bruker å booke et rom til 2+2. Barna er fortsatt så små at de kan dele seng eller vi får inn en ekstra madrass på gulvet. Det bruker å løse seg, men i noen land er de strikte på antall personer på rommet. I USA opplevde vi at det var vanskelig; der var de veldig opptatt av at sikkerhetsregler og brannforskrifter skulle håndheves bokstavelig.

takknemlig for alle svar
pjwal is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2013, 08:45   #92
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Mtp antall personer i rommet ville jeg tatt direkte kontakt med hotellet og spurt. Noen hoteller, blant annet Starwoodhoteller har en rate som gir 50% på rom nr to for barn opp til 21 år. Oppblåsbar madrass med pumpe kan jo funke for et av barna.
Old 30-11-2013, 13:28   #93
toftos
ScanFlyer Molded

Hei,

Skal en tur til Dubai i mars Har lyst å legge meg inn på et flyplasshotel, så det er mulig å spotte litt. Er dette dumt i forhold til resten av turen? Må vel uansett ta taxi når vi skal noe. Hvor langt er det fra flyplassen til sentrum?
toftos is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2013, 13:46   #94
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Originally Posted by toftos View Post
Er dette dumt i forhold til resten av turen? Må vel uansett ta taxi når vi skal noe. Hvor langt er det fra flyplassen til sentrum?
Flyplassen er bortimot i sentrum, men det som er med Dubai er jo at de har ikke noe sentrum i praktisk betydning. Hvis du skal være der som turist, og skal se ulike saker og ting, så er det nesten det samme hvor du sover.
Old 30-11-2013, 16:59   #95
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Flyplassen er bortimot i sentrum, men det som er med Dubai er jo at de har ikke noe sentrum i praktisk betydning. Hvis du skal være der som turist, og skal se ulike saker og ting, så er det nesten det samme hvor du sover.
Det er mye sentrum i Dubai. Der hvor det meste skjer er i "New Dubai" hvor Jumeirah Beach Residence, Jumeirah Lake Towers, Dubai Marina, Burj Al Arab, Madinat Jumeirah, Palmen osv. ligger. Dette er ca 35 minutter fra flyplassen (utenom rush tiden)

Så har du jo "Downtown" hvor Burj Kalifa, Dubai Mall, Dubai International Financial City (DIFC) ligger. Ca 15-20 minutter unna.

Gamle sentrum er også fint, men ikke noe sted å bo i ferien.

Old 30-11-2013, 17:22   #96
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Det er mye sentrum i Dubai.
Ikke i den betydningen at du har et sentrum hvor de viktigste aktiviteter er samlet, som er vanlig i betydningen av sentrum. Hele området fra Jebel Ali til Sharjah har sine ulike "sentrum" og dermed så er det ikke praktisk eller realistisk å si at man skal til "Dubai sentrum".
Old 01-12-2013, 05:05   #97
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Superhai View Post
Ikke i den betydningen at du har et sentrum hvor de viktigste aktiviteter er samlet, som er vanlig i betydningen av sentrum. Hele området fra Jebel Ali til Sharjah har sine ulike "sentrum" og dermed så er det ikke praktisk eller realistisk å si at man skal til "Dubai sentrum".
Den skjønte jeg ikke

Poenget mitt er at definisjonen på sentrum her er litt individuell. På et reiseforum vil jeg anbefale "New Dubai" området, da det er der det meste skjer og de fleste gromhotellene og strendene er.

Old 01-12-2013, 19:54   #98
Intemezz
Supernova

Vil si det så enkelt som at bor du nær metroen bor du sentralt...

Nye sentrum med skyskapere og bling bling, og gamle sentrum med Gold Soak og museer, indiske gjestearbeidere og annet artig.
Intemezz is offline   Reply With Quote
Old 04-12-2013, 19:37   #99
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Sliter med å bestemme meg for et egnet hotell i Dubai / Abu Dhabi. Noen som har forslag til hotell som har adgang til strand og koster under 2500 kr/natt? Utfordringen er at jeg for den prisen bør få to rom, evt en suite med eget soverom. Frokost bør også være inkludert. Har gratis frokost hos Hilton og Starwood-hotellene.

Ser litt på Le Meridien Abu Dhabi. Det har strand, og ligger like ved noe som fremstår som en stor Mall (Mall of Emriates?). Noen som vet hvor slitt hotellet er? Snakker vi 80-tall 90-tall eller tidlig 2000-tall?
Old 04-12-2013, 20:06   #100
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Ingen anbefaling, men vil ha nye Conrad Dubai i februar... Rimelig med mix av poeng og pæng... Fortsatt orntli gull og gratis frokost.... Men sikkert ikke beach...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules