![]() |
|
![]() |
#81 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
I mange av postene mine skriver jeg om det er førstehåndsinformasjon eller noe jeg har plukket opp som rykte (og da sier jeg ofte at det må tas som et rykte) Hvordan i all verden skal jeg kunne dokumentere de ting venner sier til meg som er av hendelses situasjoner i selskapene de jobber..? Jeg har ingen hat agenda mot disse selskapene, men vi skal kanskje stikke fingern i jorda og innse at dette er selskaper som i nyere tid har en del mer skeptiske påfunn enn andre... Ps. posten til salmon-air er vel en form for dokumentasjon på utsagnet mitt i denne tråden, som var at OPS spiller på samvittighet... jeg sa aldri noe om trussler... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hallo, hvem spiller ikke på følelser? En følelsesløs verden hadde vært en kald verden, og hvem ønsker det? Ikke jeg i hvert fall.
![]() |
#83 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Arbeidsmiljøloven kan dere godt legge bort her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Side 3 , om trøtte Piloter
http://www.side3.no/article3342568.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
av folk i Ops'en din. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det forekommer i de aller fleste selskap når uregelmessigheter oppstår......
![]() |
#88 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Denne typen henvendelser er nok noe de fleste opplever eller har opplevd i arbeidslivet. Det kan nok tenkes at dersom det blir litt vel utbredt med denne typen kontakt så vil det etterhvert oppleves som press. Jeg trodde imidlertid, som en annen er inne på, at argumentene tidligere har vært at f.eks. DYs piloter stanger opp i taket for antall timer, noe som vel naturlig begrenser denne typen kontakt?
En annen ting er at det nå er forhandlinger om nye avtaler, det er nytt lovverk på gang i EU hva angår arbeidstidsbestemmelser osv., så det er vel ikke helt utenkelig at dette er en del av strategien for å skape gehør for egne synespunkter i forhandlingene. Hvis så er tilfellet så er det på ingen måte noe nytt. I sykehusverden var det vel en periode slik at alt plutselig ble veldig farlig/usikkert, sliten personale, osv. når det begynte å nærme seg nytt budsjettår og/eller nye avtaler skulle fremforhandles. Noe av dette er helt sikkert rettmessig og på sin plass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bare en liten presisering. Som jeg har skrevet tidligere er ikke nødvendigvis maks antall timer pr år et problem, så lenge det blir jevnt fordelt. Det er evt høy belastning over enkelte dager eller en uke som fort kan bli et problem.
Dersom man blir belastet maks over en begrenset periode så hjelper det ikke så mye, fra et sikkerhetsperspektiv, om man får noe igjen i form av fritid måneden etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Hvis ikke jeg har misforstått mine venner i DY benytter selskapet seg av fridagskjøp i stor skala for å unngå å ansette flere piloter enn et strengt tatt minimum. Jeg ble fortalt av en venn av meg i cabin for ca litt over et år siden at ofte når schedualen kom ut var det uten oppsatt styrmann, da de ikke hadde nok tilgjengelige FOer. Dette er vel slikt som blir dekket inn via fridagskjøp? Slik jeg tolker det er ordningen om fridagskjøp en løsning for å dekke avvik. Det skal ikke være en permanent løsning for å underbemanne. Fridagene er der av en grunn. Det skal være "last resort" å ta inn en pilot på en fridag... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg er ikke uenig i dette, nei. Jeg antar det var intensjonen i utgangspunktet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
LNBBA: Med mindre du jobber i cockpit og har førstehåndsinformasjon om hvordan ting gjøres så fremstår du ikke så veldig troverdig. Vi har allerede ett stykk DY pilot som har uttalt seg her, setter mer lit til hans utsagn enn noen av dine....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Newcomer
|
![]()
Hva tror dere skjer da? Tror dere alle flygende blir tvunget på jobb når de har fri? Truet ned fra hytta eller båten? Tror dere virkelig det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Han som ble intervjuet ville ihvertfall heller ha vinterferie med familien ....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg vet nå ikke. Var det snakk om fridagskjøp for denne piloten da? Det virket ikke slik på innslaget. Han skulle jobbe i hele vinterferien, og det høres vel mer ut som en del av "turnusen". Ubekvem arbeidstid kan vel umulig være en overraskelse på de involverte, noe som nødvendigvis innebærer å være borte fra familie og venner. Akkurat dette argumentet er ikke spesielt slående i denne saken.
Last edited by TOS; 27-02-2012 at 21:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg kan selv si at jeg har spilt på samvittighet ved utkalling av medarbeidere. Er det krise så er det krise, og det jeg har ingen problemer med å forklare konsekvensene. Det som virkelig teller er to ting
1. Man må gi mest mulig tilbake til personen som reddet oss ut av en vanskelig situasjon 2. Bedriften må oppbemanne så snart man ser at dette er en eskalerende problemstilling. Jeg har ingen etiske problemer med å forklare konsekvensene, men jeg hadde ikke vært komfortabel om jeg kjørte minimum bemanning for å så presse folk på jobb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Selv om DY er blitt en relativt stor bedrift så skulle man tro at de ville dra fordeler av å ha de ansatte på sin side - ikke for å alltid gi de ansatte det de vil ha, men iallefall ved å sørge for at man har basics på plass. Nå vet jeg ikke hvor representativt dette er og hvor stort problem dette er, men man hører jo litt både her og der. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NRK1 - Nyhetene kl. 19 - arbeidstid | Discus | Spotteralerts | 0 | 24-02-2012 19:02 |
TV2 nyhetene kl 21 | Hurum | Flyforum | 9 | 12-04-2006 10:59 |
tv2 nyhetene nå i morgens | Jan H | Flyforum | 11 | 10-01-2006 19:01 |
TV2 nyhetene idag | DY | Flyforum | 51 | 10-11-2005 21:03 |
TIPS. TV2 nyhetene nå | DY | Flyforum | 2 | 04-12-2004 10:15 |