![]() |
|
![]() |
#821 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Veldig vanlig i hele Norge. Faktisk så vanlig at jeg blir overrasket når det ikke er slik.
#822 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Ikke bare i Norge, syens ofte det er lite gjennkjennelse andre steder i Europa også. Generelt så virker det som Carlson-nummeret/status bare dukker opp hos hotellene noen ganger, i tillegg er det litt hit-n-miss om det er hyggelig velkomsthilsen, velkomstgave eller oppgradering. Tror jeg har ca. 50% treff på at man blir gjenkjent som god kunde.
#823 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
En del av disse hotellene har tydeligvis også registrert hvilken romtype, etasje, langt fra heis eller ikke, osv. av preferanser jeg måtte ha, så det er i alle fall slik at når jeg f.eks. kommer til The May Fair i London så ender jeg på en type rom som jeg har ytret ønske om en gang for lenge siden (de kaller det business rom, for det er en arbeidspult der og en Nespresso maskin). Andre hoteller synes å være veldig lite oppdaterte på hvem som er statuskunder (noe som naturlig nok devaluerer verdien av medlemskapet). Hilton, derimot, har jeg opplevd anerkjennelse 100% av gangene (og ofte en beklagelse om jeg ikke kan oppgraderes pga fullt hotell). |
|
![]() |
![]() |
#824 | |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() Quote:
I min tid i Radisson SAS (het det da) ble det lagt inn div preferanser i gjesteprofilen så det skulle bli lettere for nestemann som foretar innsjekk og så det skal virke mer sømløst for gjesten |
|
![]() |
![]() |
#825 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg prøver å booke dette 2 for 1 tilbudet som CC har for sine goldmembers til en weekend jeg og min familie skal ha på Reykjavik.
2 rom 2 voksne 2 voksne og 1 barn Når jeg velger 2 rom med 2 voksne i hver funker det fint, men når jeg plusser på barnet har de plutselig ikke plass lenger. Noen som har noen erfaring med dette? Det står ingenting i vilkårene hva gjelder barn på bestillingen. |
![]() |
![]() |
#826 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#827 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for svar.
Da sjekker jeg opp i det ![]() |
![]() |
![]() |
#828 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hotell: Radisson Blu Scandinavia, København
Min status: Gold Rom booket: Billigste, 2for1 Oppgradert : Oppgradert til business class i 21 etg. Hadde 3 netter, siste natt bestilt via 3.part, fikk beholde oppgradert rom siste natten også. Andre fordeler: Velkomstgave (Vann, sjokolade), tidlig sjekkin (kl 10), sen utsjekk (kl 15). Frokost. |
![]() |
![]() |
#829 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#830 |
Browncoat
|
![]()
Hotell: Radisson Hotel Vancouver Airport
Min status: Concierge Rom booket: Billigste Oppgradert : Oppgradert til Penthouse suite Andre fordeler: Velkomstgave (sjokolade). Frokost vouchere for 3 frokoster Heisen opp til 12 etasje funket ikke, så må ta heisen til 11 etasje og gå opp. Ikke noe problem uansett, klarer å gå så pass ![]() |
![]() |
![]() |
#831 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hotell: Radisson Blu Bosphorus, Istanbul
Min status: Gull Rom booket: Poeng Oppgradert : Usikker. Vart ikke nevnt under innsjekk. Rommet var veldig stort, med walk in closet, morgenkåper osv. Men ingen kaffimaskin. Andre fordeler: Velkomstgave (turkish delight, dadler) Gratis frokost. Fint hotell, god service. Fantastisk å sitte på en av altanene og ta en drink å nyte utsikten over elven. |
![]() |
![]() |
#832 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hotell: Radisson Resort Celebration-Orlando
Min status: Concierge Rom booket: Points Oppgradert : Nei Andre fordeler: Velkomstgave (valgte 2 flasker brus) som ble lovet ved innsjekk, men aldri levert på rommet. Frokost gratis i restauranten for 2 voksne og ett barn, måtte dog betale for barnet ett av dagene. Helt greitt resort hotell i 4-stjernersklassen med gratis shuttle til Disney-Epcot. Fruen ønsket seg parasoller til solsengene da det ble litt varmt i solsteken, bassengområdet var helt ok med 2 bassenger hvorav ett faktisk oppvarmet. Og tusen takk til kimpe som tipset om steakhouse rett over gata som er ranket som ett av USA's 10 beste flere år. |
![]() |
![]() |
#833 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hotell: Country inns & suites by carlson, Newark
Status : gull Bestilt: king guest room Fått: King one bedroom suite med egen stue Eksta: tja, bestillte rom med shopping pakke, men mener denne var fyllt med mer enn det som stod i rombeskrivelsen. Håndskrevet kort. |
![]() |
![]() |
#834 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hotell: Radisson Blu Oslo Plaza
Min status: Gull Rom booket: 2-for-1 weekend-tilbud Oppgradert : Ja, Business Class-room i 30. etg. Fantastisk utsikt. Andre fordeler: Delikat fruktfat (ikke pringles, som sist) 20 min etter innsjekk, sammen et håndskrevet (!) velkomstkort. Som alltid: Fint hotell, god service (om du har gullkort). |
![]() |
![]() |
#835 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Hotell: Radisson Blu Style, Wien
Status: Concierge Bestilt: Rimeligste award Oppgradert: ja, til en meget fin Junior Suite Annet: upersonlig ferdigtrykket hilsen fra sjefen og tre småkaker. Måtte vente 5 min før rommet var klart til innsjekk, men fikk prosecco og softdrinks mens vi ventet i baren. Rommet var nok kanskje det fineste jeg har hatt på et Radisson-hotell. Romslig og smakfullt innredet. Stort bad med både dusj og badekar. Frokosten var middels, men pluss for egen eggmeny og bordbestilling. Alt i alt en positiv opplevelse. Last edited by TriStar; 17-08-2014 at 12:27. Reason: - |
![]() |
![]() |
#836 |
Browncoat
|
![]()
Hotell: Radisson Blu Hotel Sydney
Min status: Concierge Rom booket: Billigste Oppgradert : Oppgradert til spa-suite Andre fordeler: Ikke noe på nåværende tidspunkt, men mistenker det er fordi det rommet jeg egentlig skulle hatt ikke var klart enda, så ble flyttet til et annet i stedet. Safen på rommet er kamuflert som en skuff, så den fant jeg ikke før etter å ha vært nede og spurt om de ikke hadde safe på rommet ![]() Men der nede så traff jeg på en meget hyggelig ansatt som fortalte meg en del om området, og severdigheter o.l. i området. Terningkast 6 til ham! |
![]() |
![]() |
#837 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hotell: Park Inn Alna
Min status: Concierge Rom booket: Billigste Oppgradert : Antar det. Fikk et svært rom med kaffemaskin. Andre fordeler: To personlig skrevne brev og to (!) fruktkurver. Hotell: Park Inn Gardermoen Min status: Concierge Rom booket: Billigste Oppgradert : Nei. Andre fordeler: Ingenting. Fikk nok det minste rommet de har i andre etasje. Etter et kjempeopphold på Alna i forrige uke, så var det tilbake til hverdagen her på OSL i dag. Jeg måtte til og med fylle ut skjema med personlig informasjon ved innsjekk, selv om de hadde fått registrert det meste (booket fra min profil). |
![]() |
![]() |
#838 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hotell: Park Inn Alexanderplatz, Berlin
Min Status: Concierge Booket: Standard rom 3-nights & save Oppgradert: Nei Andre fordeler: En flaske vann og litt frukt. Og etter en stund kom en hyggelig dame på døra med en isbøtte med en flaske musserende. Helt greit rom i 20.etg. Litt spesielt med gjennomsiktig glassdør i dusjen inn mot sengene. Imponerende frokost-buffet. Last edited by B757; 22-08-2014 at 18:06. |
![]() |
![]() |
#839 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
#840 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hotell: Radisson BLU Boulogne-Billancourt
Status: Gold Elite Rom booket: Standardrom, 4 for 2-tilbud (RSGP2P2) Oppgradering: Ja, til Business; rommet var lite og skilte seg nok ikke fra standardrommene størrelsesmessig, men hadde badekåpe, tøfler og Nespresso-maskin. Velkomstgave: Nei Sen utsjekk: Ja, helt til klokken 18.00.
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Erfaringer med Strawberry (tidl Nordic Choice Club) | Bergern | Reiseforum | 98 | 02-04-2024 10:22 |
Automatisk Gold Elite Status med Club Carlson! | WooAa | Reiseforum | 41 | 23-02-2017 18:44 |
Club Carlson - statusmatch | zico77 | Reiseforum | 75 | 10-12-2013 18:18 |
Club Carlson: 50% bonus på poengkjøp | nime | Reiseforum | 0 | 01-10-2012 10:54 |
Tilbud Club Carlson | Chriscross | Reiseforum | 0 | 31-03-2011 09:34 |