![]() |
|
![]() |
#781 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg opplever også dette, men holder med å trykke 2 ganger...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#782 |
Bonusjeger
|
![]()
Avbestilte en t/r billett til Bergen på torsdag forrige lørdag. I dag kommer e-post med følgende emne tikkende inn: "To dager igjen til din Bergen-reise"...
![]()
![]() |
#783 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Ser ut som de nye sidene lager noe konflikt med de gamle som er lenger bak, både på Firefox og Chrome blir date-pickeren litt skrudd om man vil lege dato etter at man har gjort første søket. (Nederste dato-linje er kuttet)
![]() |
#784 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sas.no er fortsatt en katastrofe. Er sikkert bare nytt design/theme med samme gamle database/programmering.
I opera sees heller ikke ting riktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#785 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei
Et raskt spørsmål som kanskje allerede er besvart i denne tråden, but here goes anyway: Jeg har bestilt billetter for tre reisende i SAS Plus, TRD-CPH-NCE med tilsvarende retur. Er selv EBD. Da jeg skulle gå inn og reservere seter, som jeg er vant til å kunne gjøre til enhver tid som EBD, og denne gang på vegne av alle siden vi reiser i SAS Plus, så får jeg kun en feilmelding når jeg logger inn for å 'Se/endre bestilling': "Vi kan ikke endre din reise online akkurat nå. Prøv igjen senere. Hvis problemet vedvarer, vennligst kontakt SAS Customer Contact Center tlf. (+47 915) 05400 eller ditt reisebyrå." Siden reisen er noe frem i tid (over 24t) kan jeg ikke benytte sjekk-inn funksjonen for å reservere seter, og har da alltid tidligere benyttet meg av 'Se/endre bestilling' på sas.no for å gjøre setereservasjon. Er det noen som har vært ute for denne feilmeldingen før, og vet om man kan omgå dette online og finne reservasjonen et sted hvor man kan legge inn seteønsker? Eller må jeg vente og ta dette over telefon (vet ikke hvor ivrig SK kundeservice er på setereservasjonshenvendelser pr tlf)?
![]() |
#786 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
|
![]() Quote:
Har opplevd samme problemstilling selv fra tid til annen, aldri helt forstått hvorfor. Men begynner å få en teori om at det skjer når det er endringer i bookingen. Har da alltid ringt inn til SAS som fikser setereservasjonen for meg, ingen sure miner der. Du kan evt prøve igjen om en dag og to for å se om det bare er litt midlertidig snerk. Ring inn det er det enkleste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#787 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hadde tatt det via chat på sas.no. Slike småting er det eneste de faktisk løser på en grei måte der (alt annet er synsing og svada).
![]() |
#788 |
Newcomer
|
![]()
Man må bruke IE! Ingenting i SAS fungerer uten IE!
Det startes forresten snart overgang til nytt datasystem, så da får vi håpe at ting blir lettere, og med mindre feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#789 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Har da funnet en ny interressant sak. Jeg har nå funnet ut at "beste tilgjengelig" billetter til IAH fra andre byer enn SVG ikke er tilgjengelig på sas.no. De kan heller ikke bestilles på telefon, kun på app...!
Problemet er om man skal tilbake fra en annen flyplass enn IAH, da fungerer heller ikke appen, får den tar kun T/R samme flyplass. Hva gjør man da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#790 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#791 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ser den...
![]()
![]() |
#792 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#793 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har sendt en til gullmailen. Fikk da som svar at det tross alt var dyrere med Beste tilgjengelighet. ..
![]() |
#794 |
ScanFlyer Blue
|
![]() ![]() Det er mye gammelt som henger igjen. Denne reklamen får jeg opp når jeg søker på TRD-KEF. Ikke mulig å trykke på bildet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#795 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Skulle rapportere en sikkerhetsfeil på sas.no til SAS. De har skjema på www.sas.no for å rapportere feil, men er usikker på om feilen har blitt rapportert inn. Den ender nemlig med en blank side når man trykker på "send"...
![]()
![]() |
#796 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Bare en Obs!-Obs! når det gjelder bookingen hos SAS nå.
Jeg benytter alltid sas.no til å booke, men pga litt kronglete reiserute fra MAN-LAS senere i år fikk jeg hjelp av 05400 til å booke hele billetten. Alt gikk greit etter 3 knepp på agentrulletten og billett ble booket. Problemet var at reisen aldri dukket opp på "mine sider" slik at jeg fikk booket seter, og ringte igjen. Fikk da en dritsur svenske som kunne (etter på ha sjekket med SAS IT) fortelle at man IKKE kan booke seter online, om man får hjelp på tlf ved booking... (Det pp tross av at sas.no IKKE lar deg booke routingen online..) Dette er et resultat av at man nå tar betalt for premium-seter sa han. Når jeg da gjentok for 100 gang at jeg er EBD, og ikke skal betale for dette uansett, forsto han ingenting. Gikk uansett ikke, jeg måtte ringe og betale gjentok han gang på gang.. Tilslutt snakket han tydeligvis med en supervisor og fikk beskjed om å hjelpe meg med å reservere seter.. han måtte manuelt gå igjennom 6 flights og ledige plasser på disse for å få booket meg seter.. Makan til idioti og steinalder har jeg aldri opplevd!! Ja, jeg prøvde LOT, LH etc og heller ikke der fikk jeg reservert seter.. Eneste som lar meg forandre er United, men da på sine egne flights (kun disse). Grr.... Kjenner man har lyst til å sparke IT-personell på leggen, eller gjerne denge noen med en sur svenske.. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#797 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå har alt vært nede en liten stund... sas.no og sas.se flysas.com alt sammen... det er ikke helt bra for butikken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#798 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Minst et par timer, gjelder også app-en.
![]() |
#799 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå kom det opp en melding om "server overload", tidligere har det ikke kommet noe. DDOS angrep? Eller er de kanskje på vei opp igjen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#800 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Alle flymodeller må bort. Halv pris på alle 1:200 ! | mortenb | Samlerhjørnet | 0 | 09-06-2018 11:32 |
Om sas.no og alle de bra tingene | Dash | Småprat | 8 | 25-10-2013 12:54 |
1/50 SAS DC-8 Vintage Metal Airplane Model - Rare! | LN-REF | Samlerhjørnet | 1 | 03-04-2011 08:38 |
Aeroclassics SAS Scanair B747-283B (SE-DDL) 'VERY RARE' | hmm273 | Samlerhjørnet | 10 | 24-01-2008 12:45 |