Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-06-2014, 19:17   #781
TOS_EBG
ScanFlyer Silver

Default Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Quote:
Originally Posted by lurudal View Post
Måtte forøvrig trykke 3 ganger på "Logg ut" for å faktisk få logget ut. De to første gangene kom jeg bare til startsiden, fremdeles innlogget....

Jeg opplever også dette, men holder med å trykke 2 ganger......
Old 08-07-2014, 12:35   #782
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Avbestilte en t/r billett til Bergen på torsdag forrige lørdag. I dag kommer e-post med følgende emne tikkende inn: "To dager igjen til din Bergen-reise"...

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2014, 18:09   #783
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Ser ut som de nye sidene lager noe konflikt med de gamle som er lenger bak, både på Firefox og Chrome blir date-pickeren litt skrudd om man vil lege dato etter at man har gjort første søket. (Nederste dato-linje er kuttet)

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sas.png
Views:	2011
Size:	28.1 KB
ID:	37249  

Old 18-07-2014, 18:30   #784
mann78
ScanFlyer Blue

Sas.no er fortsatt en katastrofe. Er sikkert bare nytt design/theme med samme gamle database/programmering.

I opera sees heller ikke ting riktig.
mann78 is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2014, 22:05   #785
ahstrand
ScanFlyer Gold

ahstrand's Avatar

Hei
Et raskt spørsmål som kanskje allerede er besvart i denne tråden, but here goes anyway:
Jeg har bestilt billetter for tre reisende i SAS Plus, TRD-CPH-NCE med tilsvarende retur.
Er selv EBD.

Da jeg skulle gå inn og reservere seter, som jeg er vant til å kunne gjøre til enhver tid som EBD, og denne gang på vegne av alle siden vi reiser i SAS Plus, så får jeg kun en feilmelding når jeg logger inn for å 'Se/endre bestilling':
"Vi kan ikke endre din reise online akkurat nå. Prøv igjen senere. Hvis problemet vedvarer, vennligst kontakt SAS Customer Contact Center tlf. (+47 915) 05400 eller ditt reisebyrå."

Siden reisen er noe frem i tid (over 24t) kan jeg ikke benytte sjekk-inn funksjonen for å reservere seter, og har da alltid tidligere benyttet meg av 'Se/endre bestilling' på sas.no for å gjøre setereservasjon. Er det noen som har vært ute for denne feilmeldingen før, og vet om man kan omgå dette online og finne reservasjonen et sted hvor man kan legge inn seteønsker? Eller må jeg vente og ta dette over telefon (vet ikke hvor ivrig SK kundeservice er på setereservasjonshenvendelser pr tlf)?
Old 16-08-2014, 22:22   #786
RedLine
ScanFlyer Silver

RedLine's Avatar

Quote:
Originally Posted by ahstrand View Post
Hei
Et raskt spørsmål som kanskje allerede er besvart i denne tråden, but here goes anyway:
Jeg har bestilt billetter for tre reisende i SAS Plus, TRD-CPH-NCE med tilsvarende retur.
Er selv EBD.

Da jeg skulle gå inn og reservere seter, som jeg er vant til å kunne gjøre til enhver tid som EBD, og denne gang på vegne av alle siden vi reiser i SAS Plus, så får jeg kun en feilmelding når jeg logger inn for å 'Se/endre bestilling':
"Vi kan ikke endre din reise online akkurat nå. Prøv igjen senere. Hvis problemet vedvarer, vennligst kontakt SAS Customer Contact Center tlf. (+47 915) 05400 eller ditt reisebyrå."

Siden reisen er noe frem i tid (over 24t) kan jeg ikke benytte sjekk-inn funksjonen for å reservere seter, og har da alltid tidligere benyttet meg av 'Se/endre bestilling' på sas.no for å gjøre setereservasjon. Er det noen som har vært ute for denne feilmeldingen før, og vet om man kan omgå dette online og finne reservasjonen et sted hvor man kan legge inn seteønsker? Eller må jeg vente og ta dette over telefon (vet ikke hvor ivrig SK kundeservice er på setereservasjonshenvendelser pr tlf)?

Har opplevd samme problemstilling selv fra tid til annen, aldri helt forstått hvorfor. Men begynner å få en teori om at det skjer når det er endringer i bookingen.

Har da alltid ringt inn til SAS som fikser setereservasjonen for meg, ingen sure miner der. Du kan evt prøve igjen om en dag og to for å se om det bare er litt midlertidig snerk.

Ring inn det er det enkleste.
RedLine is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2014, 23:07   #787
Peppep
ScanFlyer Gold

Hadde tatt det via chat på sas.no. Slike småting er det eneste de faktisk løser på en grei måte der (alt annet er synsing og svada).
Old 17-08-2014, 00:33   #788
august
Newcomer

Man må bruke IE! Ingenting i SAS fungerer uten IE! ��
Det startes forresten snart overgang til nytt datasystem, så da får vi håpe at ting blir lettere, og med mindre feil. ��
august is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2014, 17:19   #789
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Har da funnet en ny interressant sak. Jeg har nå funnet ut at "beste tilgjengelig" billetter til IAH fra andre byer enn SVG ikke er tilgjengelig på sas.no. De kan heller ikke bestilles på telefon, kun på app...!

Problemet er om man skal tilbake fra en annen flyplass enn IAH, da fungerer heller ikke appen, får den tar kun T/R samme flyplass. Hva gjør man da?
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 28-08-2014, 17:21   #790
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Problemet er om man skal tilbake fra en annen flyplass enn IAH, da fungerer heller ikke appen, får den tar kun T/R samme flyplass. Hva gjør man da?
Flyr med KL, BA LH, AF...?

Old 28-08-2014, 17:22   #791
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Flyr med KL, BA LH, AF...?
Ser den... Hadde bare trodd jeg skulle få prøvd å fly gris til IAH.

Old 29-08-2014, 10:28   #792
Dash
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Har da funnet en ny interressant sak. Jeg har nå funnet ut at "beste tilgjengelig" billetter til IAH fra andre byer enn SVG ikke er tilgjengelig på sas.no. De kan heller ikke bestilles på telefon, kun på app...!

Send inn en klage her. De svarer som oftest i løpet av dagen, og er flinke på å fikse slike ting. De har hjulpet meg med tilsvarende ting før.....
Dash is offline   Reply With Quote
Old 29-08-2014, 14:47   #793
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Har sendt en til gullmailen. Fikk da som svar at det tross alt var dyrere med Beste tilgjengelighet. ..

Old 29-08-2014, 17:02   #794
henrikvd
ScanFlyer Blue

Det er mye gammelt som henger igjen. Denne reklamen får jeg opp når jeg søker på TRD-KEF. Ikke mulig å trykke på bildet.
henrikvd is offline   Reply With Quote
Old 31-08-2014, 22:46   #795
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Skulle rapportere en sikkerhetsfeil på sas.no til SAS. De har skjema på www.sas.no for å rapportere feil, men er usikker på om feilen har blitt rapportert inn. Den ender nemlig med en blank side når man trykker på "send"...

Old 01-09-2014, 08:50   #796
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

SAS Re: Om sas.no og alle de rare feilene

Bare en Obs!-Obs! når det gjelder bookingen hos SAS nå.

Jeg benytter alltid sas.no til å booke, men pga litt kronglete reiserute fra MAN-LAS senere i år fikk jeg hjelp av 05400 til å booke hele billetten.

Alt gikk greit etter 3 knepp på agentrulletten og billett ble booket.

Problemet var at reisen aldri dukket opp på "mine sider" slik at jeg fikk booket seter, og ringte igjen. Fikk da en dritsur svenske som kunne (etter på ha sjekket med SAS IT) fortelle at man IKKE kan booke seter online, om man får hjelp på tlf ved booking... (Det pp tross av at sas.no IKKE lar deg booke routingen online..)

Dette er et resultat av at man nå tar betalt for premium-seter sa han. Når jeg da gjentok for 100 gang at jeg er EBD, og ikke skal betale for dette uansett, forsto han ingenting. Gikk uansett ikke, jeg måtte ringe og betale gjentok han gang på gang.. Tilslutt snakket han tydeligvis med en supervisor og fikk beskjed om å hjelpe meg med å reservere seter.. han måtte manuelt gå igjennom 6 flights og ledige plasser på disse for å få booket meg seter..

Makan til idioti og steinalder har jeg aldri opplevd!!

Ja, jeg prøvde LOT, LH etc og heller ikke der fikk jeg reservert seter.. Eneste som lar meg forandre er United, men da på sine egne flights (kun disse).

Grr.... Kjenner man har lyst til å sparke IT-personell på leggen, eller gjerne denge noen med en sur svenske..

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2014, 13:13   #797
view
ScanFlyer Gold

Nå har alt vært nede en liten stund... sas.no og sas.se flysas.com alt sammen... det er ikke helt bra for butikken.
view is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2014, 13:49   #798
Peppep
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by view View Post
Nå har alt vært nede en liten stund... sas.no og sas.se flysas.com alt sammen... det er ikke helt bra for butikken.
Minst et par timer, gjelder også app-en.
Old 08-09-2014, 15:26   #799
rkvalvaa
ScanFlyer Blue

Nå kom det opp en melding om "server overload", tidligere har det ikke kommet noe. DDOS angrep? Eller er de kanskje på vei opp igjen?
rkvalvaa is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2014, 15:48   #800
Jens W
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by rkvalvaa View Post
Nå kom det opp en melding om "server overload", tidligere har det ikke kommet noe. DDOS angrep? Eller er de kanskje på vei opp igjen?
For å sitere en annen forumist:
Quote:
Nå må SAS bytte ut 486'en sin til noe Pentium-maskineri tror jeg..
Jens W is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules