![]() |
|
![]() |
#61 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Så hvis vi ser isoloert på en OSL-HKG /r vil det over ligge til grunn. Om du har en omfattende øvrig reiseaktivitet med LH både i Europa og andre steder i verden, blir jo spørsmålet annerledes. Iallfall hvis du reiser såpass mye at du kan oppnå Senator status hos LH (100 000 miles i året) God tur! BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Superflyer
|
![]()
Gir SAS 300 % på noen billetter....?
F.eks. A hos LX..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Skal reise fra CMN til BRU med Royal Air Maroc som er codeshare med SN Brussel. Forstår det slik at Royal Air Maroc ikke er *A-medlem. Vil jeg likevel opptjene EB-poeng på denne turen?
Last edited by flugger; 01-10-2012 at 12:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Nei, I Star Alliance er det logoen på flyet du har rompa di i som teller, så her er du uheldig. I One World er det for øvrig flight-nummeret som avgjør opptjening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Det stemmer forøvrig at SN-flightnr. ikke har noe å si i *A når RAM er operating. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Newcomer
|
![]()
Hvis jeg kjøper billett på lufthansa.com på UA codeshare vil da bookingklassen til UA brukes for eurobonus opptjening eller blir det lufthansas bookingklasse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Bookingklassen til "operating carrier" benyttes. (Tidligere var det skummelt med SK og LH siden det veldig ofte ikke var en 1:1-kobling med bokstavene)
![]() |
#69 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor lang tid tar det før LH poeng kommer inn på kortet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
geocaching traveler
|
![]()
Hei, skal fly Oslo-Bangkok-Melbourne-Bangkok-Oslo i klasse J med Thai, noen som har peiling på hvor mange Eurobonuspoeng dette vil gi?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
denne er kjekk for å beregne miles
http://www.webflyer.com/travel/mileage_calculator/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
geocaching traveler
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Flysitter
|
![]()
Har booket en innenlandsreise med Air New Zealand. Selv om det er dyreste full-flex eco katogori (V) så er opptjening bare 25%
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Eg har eit opptjeningsspørsmål eg håpar nokon kan hjelpe meg med:
Eg har flydd to turar med South African, som eg ikkje har fått kreditert no tre-fire veker etter at eg reiste. Reisene var på rundt 300 miles (JNB-DUR) og i J-klasse med dobbelt opptjening. Hos Eurobonus står det at minimum opptjening er 1200 poeng for denne klassa. Betyr det at eg ikkje får poeng i det heile nå ein tur berre gir 300*2= 600 poeng? Eller får eg 1200 per leg? Det er litt tidskritisk, for eg treng desse poenga for å rekvalifisere for EBG ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du får 1200 poeng per segment som er minimum
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor lang tid skal en forvente SAS bruker på å få lagt inn etterregistrering av poeng? Har passert de 10 ukene en måtte forvente nå. Gjelder et par legs med Lufthansa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hagen, jeg har gitt opp ebretro-mailen. Hvis du vil få fortgang i prosessen anbefaler jeg at du forfatter et kort brev til SAS Eurobonus Medlemsservice - inkludér alle feltene i etterregistreringsskjemaet - legger ved kopi av boarding pass og/eller electronic itinerary, og sender det til:
SAS Eurobonus Medlemsservice 0080 Oslo Sist jeg gjorde dette tok det ca. to uker fra jeg sendte brevet (fra Storbritannia) til jeg fikk en mail fra SAS hvor de opplyste om at alle legs+poeng var kreditert kontoen min. Lykke til! EDIT: Med juleferie og slikt kan det vel ta litt lengre tid nå, men det er iallfall verdt portoen! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (2024 -->)? | Someone | Reiseforum | 2 | 04-09-2024 07:24 |
Bonus seter i F og C på StarAlliance med EB-poeng | Rparker | Reiseforum | 3 | 04-06-2014 00:42 |
DAT (C) , hvor mange kilo kan jeg få med meg ? | sail4fun | Reiseforum | 4 | 12-12-2012 11:44 |
Hvor mange EB-poeng etter oppgradering? | seilfly | Reiseforum | 3 | 07-09-2011 20:14 |
SAS EB poeng til besvær. Hvor skal jeg dra? | Fredrik Propell | Reiseforum | 15 | 02-09-2011 16:30 |