![]() |
|
![]() |
#1 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Heisann, per nå har jeg et "Bank Norwegian" visa kort som jeg stort sett benytter til alt og i den sammenheng høster jeg jo endel cash points.. I dag betalte jeg en verkstedregningene på nesten 19 lapper og det gir jo da 190 penger å bruke på flyreise..
Nå har det seg slik at jeg etter litt kjapp utregning, har kommet fram til at jeg "omsetter" for et sted mellom 250 - 260 tusen på dette kortet i løpet av et år, pluss litt utenlandsflyginger med DY som gir litt poeng. Så totalt så "får" jeg rundt 3000 kroner å fly for. Før noen begynner å lure på å melde meg på luksusfellen, så kan jeg berolige dere med at ca halvparten av dette er reiseregninger og at jeg i fjor betalte 15 kroner i rente for en regning der jeg hadde bomma med en tusenlapp.. Men altså, jeg betaler stort sett bare med kredittkort og betaler regningene mine i tide, så Bank Norwegian tjener ikke mye rentekroner her i gården. Frågan er da, er det noen andre slike kort jeg burde vurdert opp mot Bank Norwegian?? Kortet er gratis å ha og bruke, altså det er ingen årsavgift og rentene er like dårlige som alle andre kort.. Så det er de beste "frillsa" jeg er ute etter... Jeg har egentlig ingen store preferanser i forhold til selskap/allianse, sålenge det ikke er noe som ligger uforholdsmessig langt unna.. Loungetilgang ++ veier opp for et evt. årsgebyr, men jeg er altså på jakt etter gode tips! Ser at f.eks kombinasjonen eurobouns og AmEx gir 15 eb poeng per hundrelapp, noe som burde tilsi at jeg kunne fått rett i underkant av 40 000 bonuspoeng for mine ekspader.. Men jeg klarer ikke å helt bildeliggjøre hva dette er verdt! Til alt overmål koster dette kortet 1200 penger fra 2. år... Noen som har noen "bedre" forslag? Et lite krav er vel at kortet bør kunne brukes stort sett overalt, da jeg nettopp gjør det.. Altså handler mat, kaffe osvosv..
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison Last edited by kekker; 23-06-2011 at 16:05. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden | -Sindre | Reiseforum | 138 | 15-10-2018 11:35 |
"Hvor skal vi/jeg reise?"-tråden (2015) | Fred | Reiseforum | 31 | 24-11-2015 11:47 |
Øvelse "Smakebit", denne synes jeg var flott :) | Piddien | Bilder & foto | 1 | 18-07-2011 12:45 |
Hvor finner jeg "Match me" på SAS sine hjemmesider | BårdK | Reiseforum | 4 | 18-05-2011 18:51 |