Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-07-2018, 16:35   #61
Gunnar
ScanFlyer Gold

Default Re: Gjennomgående bagasje/innsjekk - regler m.v. (Hovedtråd)

Verdt å huske at ikke alle flyselskaper er villige til å knytte sammen separate PNR med forskjellige selskaper, men det går rett nok ikke på det tekniske...
Old 24-07-2018, 15:26   #62
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Gunnar View Post
Verdt å huske at ikke alle flyselskaper er villige til å knytte sammen separate PNR med forskjellige selskaper, men det går rett nok ikke på det tekniske...
Ikke helt uvanlig at de kan ha vondt i viljen ja... Dar det som regel ikke....
Old 24-07-2018, 23:28   #63
Wesenfryd
Newcomer

Skal fly OSL-VIE via HEL med Finnair, og videre fra VIE innenriks med Austrian. Billetter bestilt separat hos du ulike flyselskapene. Er det mulig for Finnair å sjekke inn bagasjen helt til sluttdestinasjon? (Har 1h40min i VIE, og fra hva jeg husker var det rimelig "enkelt" der, men likevel)

Sent fra min moto x4 via Tapatalk
Wesenfryd is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2018, 13:55   #64
akira
Scanflyer Silver

Snakket med SAS nå nettopp men hun jeg snakket med kunne ikke hjelpe, fortalte hun ikke kunne reglene til SQ. Reisen jeg har er SK OSL-CPH, SQ CPH-SIN-SGN-SIN-CPH, SK CPH-OSL, der flyvningen til SQ er MSC, da vil jo bagasjereglene til SQ gjelde. Jeg har 30kg, spørsmålet er om jeg kan sende 2-3 bagasje så lenge alle baggene veier tilsammen 30kg?

Tja..
akira is offline   Reply With Quote
Old 05-02-2019, 08:24   #65
Staralliance
ScanFlyer Blue

SAS Innsjekket bagasje over natten CPH?

Jeg reiser til Miami med SAS (SK953) i morgen kl 0915. Reisen var opprinnelig bestilt som direktefly fra OSL, men SAS endret i ettertid flyvningen, først til ARN og deretter CPH.
For å unngå en grytidlig avgang fra Oslo i morgen valgte vi heller å fly i ettermiddag kl 1800 til Kastrup (med gjennomgående billett) og overnatter på hotell på Kastrup.
Er det noen som har noen formening om praksis - må bagasjen må tas ut på Kastrup i kveld, eller blir den oppbevart til morgendagens avgang?

Pakkelisten blir litt annerledes, avhengig av svaret.
Staralliance is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2019, 10:42   #66
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Innsjekket bagasje på melkerute..

Mulig det er et dumt spørsmål..

Jeg skal på en lang runde i morgen som begynner fra OSL til BGO og senere til Finland via CPH og ARN.

Kan jeg sjekke inn bagasjen på OSL selv om jeg er over 7 timer på BGO for møter? (Trenger ikke bagasjen før Finland)

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2019, 16:55   #67
Bergern
ScanFlyer Dusty

Jeg har stikk motsatt spørsmål. Fra AMS til OSL lempet de håndbagasjen min under gulvet. De skrøt av at det var uten kostnad for meg, men det er det jo; Jeg må vente på dritten når vi er fremme. Hva er rimelig for den ulempen?
Old 05-05-2019, 18:04   #68
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Default Re: Innsjekket bagasje på melkerute..

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Mulig det er et dumt spørsmål..

Jeg skal på en lang runde i morgen som begynner fra OSL til BGO og senere til Finland via CPH og ARN.

Kan jeg sjekke inn bagasjen på OSL selv om jeg er over 7 timer på BGO for møter? (Trenger ikke bagasjen før Finland)
Hei igjen, jeg glemte å nevne at dette gjelder SAS.

Old 05-05-2019, 18:27   #69
Gunnar
ScanFlyer Gold

Quote:
Gjennomgående billett? I så fall: ja. Ved separate billetter avhenger det om SAS/SGH fremdeles er like glad i å koble sammen reiser som det de var før. Men har ikke hørt om endringer i praksis på dette...
Old 05-05-2019, 18:32   #70
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Gjennomgående billett? I så fall: ja. Ved separate billetter avhenger det om SAS/SGH fremdeles er like glad i å koble sammen reiser som det de var før. Men har ikke hørt om endringer i praksis på dette...
Sorry, yes alt er på samme booking med gjennomgående billett. Det jeg tenkte litt på var om det er noen utfordringer at bagasjen da blir liggende på BGO mens jeg er i byen og at bagasjen skal videre på en utenlands flight.

Old 05-05-2019, 18:36   #71
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Sorry, yes alt er på samme booking med gjennomgående billett. Det jeg tenkte litt på var om det er noen utfordringer at bagasjen da blir liggende på BGO mens jeg er i byen og at bagasjen skal videre på en utenlands flight.
Quote:
Baggage storage
It is unfortunately not possible to store luggage at Bergen Airport, Flesland. However, with the new baggage hotell at Bergen airport, it is possible to check in until 24 hours before departure if you travel with Norwegian, SAS and Widerøe. Normal opening hours are between 04:30 and 21:30 but varries slightly with the day to day flightprogram.
https://avinor.no/en/airport/bergen-...gage-services/
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2019, 18:44   #72
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Så dette betyr at jeg sjekker inn på OSL i morgen, men bagasjen går kun til BGO og må sjekkes inn igjen når jeg kommer tilbake for BGO CPH flighten?

Old 05-05-2019, 19:31   #73
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Så dette betyr at jeg sjekker inn på OSL i morgen, men bagasjen går kun til BGO og må sjekkes inn igjen når jeg kommer tilbake for BGO CPH flighten?
Nei, det tviler jeg på. Det står at de har anlegg for å lagre bagasje, så da er det ingen grunn til at du skal behøve å ta den ut før du er helt fremme.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 05-05-2019, 19:53   #74
Gunnar
ScanFlyer Gold

De har ikke bagasjelagringsbokser på "usikker" sone, men bagasjen oppevares flyside i "bagasjehotellet" før det sendes til PMZ automatisk når det nærmer seg tid for avgang. Så du slipper å hente den på BGO.
Old 20-06-2019, 00:50   #75
ma-are
ScanFlyer Blue

Vi er en gjeng som har bestilt billetter til USA, og nå er det en til som ønsker å hive seg med. Prisen på billetten har steget mye, men blir overkommelig dersom en deler opp bookingen på vei til USA. Dvs Norge - Frankfurt, Frankfurt - USA via multicity-søk. Er det noen som vet om dette blir å anse som separate eller gjennomgående billetter? Innenriks i Norge blir det SAS, så Lufthansa til Frankfurt, og United til USA. Lufthansa på flightnummeret på alle flygningene. Det er like over to timer mellomlanding i Frankfurt.
ma-are is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2019, 08:18   #76
Gunnar
ScanFlyer Gold

Om du kjøper Norge-Frankfurt og Frankfurt-USA hver for seg (2 forskjellige betalinger) er dette separate billetter. Og med "like over 2 timer" i Frankfurt ville jeg krysset fingre og tær for godt vær på avreisedagen...

Skal en være ekstra pirkete ville jeg påpekt at en gjennomgående billett også skal ha samme 13-siffrede billettnummer for samtlige flyvninger på turen (eks. SK-billett: 1171234567890), og det får du garantert ikke gjennomført med 2 separate bookinger.

Last edited by Gunnar; 20-06-2019 at 08:21.
Gunnar is offline   Reply With Quote
Old 20-06-2019, 16:51   #77
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by ma-are View Post
Vi er en gjeng som har bestilt billetter til USA, og nå er det en til som ønsker å hive seg med. Prisen på billetten har steget mye, men blir overkommelig dersom en deler opp bookingen på vei til USA. Dvs Norge - Frankfurt, Frankfurt - USA via multicity-søk. Er det noen som vet om dette blir å anse som separate eller gjennomgående billetter? Innenriks i Norge blir det SAS, så Lufthansa til Frankfurt, og United til USA. Lufthansa på flightnummeret på alle flygningene. Det er like over to timer mellomlanding i Frankfurt.

Du sier ikke hvor du søker.

Hva du får på søket spiller liten rolle, det er kjøpet som er tellende. Noen ganger får man opp priser man ikke får kjøpt også. Kjøper du det i en transaksjon/booking på samme sted så er det gjennomgående, er det to transaksjoner/betalinger/bookinger så er det "good luck".

Old 20-06-2019, 18:23   #78
ma-are
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Du sier ikke hvor du søker.

Hva du får på søket spiller liten rolle, det er kjøpet som er tellende. Noen ganger får man opp priser man ikke får kjøpt også. Kjøper du det i en transaksjon/booking på samme sted så er det gjennomgående, er det to transaksjoner/betalinger/bookinger så er det "good luck".

Takk for info! Søker via Momondo og får opp samme routing både hos Supersaver, Gotogate, Seat24 samt Expedia. Kommer frem til betaling på alle sidene, men om det stopper der gjenstår å se. Alt blir betalt i én transaksjon/booking samme sted.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 20-06-2019, 18:29   #79
ma-are
ScanFlyer Blue

Quote:
Om du kjøper Norge-Frankfurt og Frankfurt-USA hver for seg (2 forskjellige betalinger) er dette separate billetter. Og med "like over 2 timer" i Frankfurt ville jeg krysset fingre og tær for godt vær på avreisedagen...

Skal en være ekstra pirkete ville jeg påpekt at en gjennomgående billett også skal ha samme 13-siffrede billettnummer for samtlige flyvninger på turen (eks. SK-billett: 1171234567890), og det får du garantert ikke gjennomført med 2 separate bookinger.

Alt blir gjort i samme bestilling og én betaling, men hvor jeg i steden for å søke Norge - USA søker på Norge - Fra + Fra - USA.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Old 26-07-2019, 18:51   #80
Fleksnes
Newcomer

Skal til nordsverige via ARN med SAS, må vi hente utbagasje på ARN for toll når vi kommer fra Norge, eller blir den sendt til sluttdestinasjon? Gjennomgående billett.
Fleksnes is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules