![]() |
|
![]() |
#61 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
#62 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg har aldri hørt at en prest må godkjenne flymaten min. For meg så utgjør det en forskjell. Religiøs vs ikke-religiøs mat.
|
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Ute på tur
|
![]()
Men, et helt annet spørsmål til Vede, Someone, Polaris, RSL og alle andre med lite gjennomtenkte fobier:
Hvorfor klager dere over at dette er muslimer som tvinger seg på dere og innskrenker matvanene deres? Er ikke rett motaker for denne kritikken faktisk ledelsen i cateringselskap og flyselskap som kjøper deres produkter? Det er jo disse som prøver å nå en størst mulig kundemasse med en produsjon som er mest mulig ensrettet og har lavest mulig kostnad? Det at disse selskapene ikke vil bruke noen ekstra kroner for å garantere at maten du spiser ikke kan spises av noen med en annen religion er da er fordyrende ledd dere påtvinger andre å ta kostnader for? Jeg har ikke sett noen kampanjer av muslimer som krever at maten må være halal, eller at det er muslimer som går og trør dette ned over hodet på folk. Det er jo bare god, gammeldags kapitalisme i caterignsselskapet og flyselskapene for å gjøre flysetene så billig som mulig som driver dette? -A |
![]() |
![]() |
#69 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg må innrømme at jeg ikke ser det helt på samme måte. Jeg ser mer på halal som en måte å slakte på, som gjør at muslimer også kan spise den. Det er mulig jeg tar feil her, men.
Om jeg får en biff ombord i et fly, så smaker den akkurat det samme for meg, enten den er slaktet sånn eller sånn (men selvsagt etter gjeldende regler og lover i landet den er slaktet i, mtp. bl.a. bedøvelse), og om en imam har velsignet den eller ikke. Om maten ikke er produsert på halal-vis, kan den serveres til et visst antall mennesker ombord på enhver flight, om den er produsert på halal-vis, kan den serveres til enda flere. Den smaker det samme, men kan nå også spises av de som må ha den tilbredt på akkurat den måten. |
![]() |
![]() |
#71 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Quote:
Alle som ikke vil spise halalmat eller tilpasse seg muslimene er rasister. Last edited by Boeing_fan; 14-09-2010 at 14:57. |
||
![]() |
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
*eller flygbolagen som ger dem möjligheten |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Last edited by WF-380; 14-09-2010 at 14:58. Reason: Sikher, ikke hinduer. |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Dette handler ikke ikke om tilgangen på mat for folk med speiselle behov. Muslimer har tilgang på mat som er garantert halal, sikhene har sitt dekket på samme vis, akkurat som de som er vegatarer, krever lite salt og alt mulig. Orndingen med "special meal" og forhåndsreservering garanterer at en hver gruppe får sine spesielle behov dekket. Det denne tråden har handlet om er det omvendte av dette, folk som skriker opp fordi de spier ting som plutselig viser seg å være slaktet på et vis som de har særdeles dårlig fundamenterte fobier mot. Så skal vi snakke om at dette handler om at grupper må tilpasse seg, så er det faktisk selskaper som forsøker å drive ting så billig som mulig, slik at dere alle skal få dra på shopping til London før jul til 299,- hver vei får kjøpe dette så billig, og at disse nå må tilpasse seg å lage en varegruppe der de garanterer at "maten er ikke tilbredt i nærvær av muslimer og er garantert fritt for smuler av muslimer, og vil medføre økt fare for å ville lese koranen". -A |
|
![]() |
![]() |
#76 |
Legal Eagle
|
![]()
Obs, litt av en diskusjon! Her er vi vel langt over rasismegrensen. Jeg foreslår at vi stopper denne diskusjonen og konsentrerer oss om å diskutere andre ting vi ikke har greie på, nemlig ting som har med fly å gjøre.
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
#78 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hva med at muslimene betaler extra hvis de vil ha mat laget på deres vis? Tviler på at halalmat er billigere å lage enn vanlig, så et tillegg for Halal-mat hadde kanskje ikke vært så dumt.
|
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er bare en løsning på dette, gjøre matservering og salg av BOB-mat på flyene forbudt. Da vil alle politiske syn, livssyn og religioner bli tilfredsstilt.
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva slags mat serverer KLM ombord? | SQ 777 | Småprat | 7 | 17-06-2014 22:53 |
Best mat ombord | Bizflyer | Småprat | 7 | 20-01-2013 14:27 |
BA's mat ombord blir fornyet helt av Michelinkokk! | LN-AFG | Flyforum | 1 | 09-11-2011 01:27 |
Agurk: SAS kan bytte til bare halal-mat | DyRayBan | Flyforum | 0 | 14-09-2010 11:39 |
Mat ombord hos SAS | svgspotter | Flyforum | 14 | 02-09-2009 09:51 |