![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ser at flighten fra West Palm Beach er inne før tiden til C80 ( -26 min ) kl 5.58 PM , så her går det på skinner i kveld...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Etter litt mer venting der jeg satt i stad, flyttet jeg meg over til gate 80, mens damene skulle ut å "kikke litt". Ship #120 (*A-maskinen) kom inn fra West Palm Beach nesten en halv time før rute, så alt så greit ut så langt. Det ble etterhvert ropt opp at man måtte komme fram og vise fram passet, samt levere inn den grønne lappen, så da gjorde man det. Deretter var det såpass lite tid igjen til boarding, at vi ble stående og vente. Det ble først ropt obb boarding av BusinessFirst, rad 1 til 4, og deretter noe som hørtes ut som *G, uten at jeg skjønte helt hva som foregikk. Etter at en person hadde boardet, begynte de plutselig med "røkla", bakfra og framover. De var da vi prøvde oss på å gå på det blå teppet, litt til høyre for der "røkla" gikk, og slapp inn.
Vel ombord, spurte jeg en mannlig FA om jeg bare skulle slenge gitaren opp i hylla, eller om det var noen andre steder den kunne stå, og han påstod den var tryggest i hylla. Dessverre ligger det en stor gummibåt i hylla over 16ABC, så jeg ble nødt til å legge den litt lenger fram. Heldigvis er det lov med håndbagasje på gulvet når man sitter på nødutgang hos amerikanske selskaper, så resten (pc-veska + kamera) ble med dit. Tilfeldighetene ville ha det til, at min, nye stratocaster, ikke var den eneste gitaren ombord heller ![]() Da jeg kom og skulle sette meg, var det allerede et par som var i ferd med å sette seg på B- og E-setene, så jeg spurte om de reiste sammen, noe de gjorde, og forklarte at vi var fire andre som også gjoirde det samme, som skulle ha resten av setene, så om de helst ville sitte ved siden av hverandre i den ene "enden", måtte de gjerne gjøre det, noe de ble kjempeglad for. De satte seg dermedpå 16E of 16F, mens vi tok ABCD. Det ble spurt om det var forummedlemmer, og jeg må innrømme at jeg tenkte litt på Reidar, da jeg så de takket nei til flymaten, og satt og smurte sin egen. ![]() Push ble foretatt litt etter skjema, og vi kom oss kjapt avgårde, etter en 340-600 fra LH (nydelig maskin, btw). Det gikk greit avgårde, og serveringen kom etterhvert i gang: Den siste bongen ble byttet i en GT, og deretter holdt jeg meg til alkoholfritt, siden jeg ikke gadd å styre med kort. Skjedde ellers lite annet. Fikk sett et par filmer, og muligens duppet av et par ganger, før det ble frokost: Noe som skulle forestille en croissant, samt et par fruktbiter. Uten å bli noe særlig mettere, kunne man etterhvert skimte Oslo der nede på venstre side, og det ble en venstresving ned mot 01R, hvor vi landet såpass på rute, at blocktiden inn på gate var tre minutter før skjema. Vi kom oss av, og gjennom passkontrollen. De andre stod og ventet på min søster som benyttet seg av toalettet rett før passkontrollen, mens jeg for gjennom, og kom meg ned til bagasjehallen, hvor våre koffert allerede var begynt å komme. Traff der igjen på samme bekjent som jeg traff på før avreise fra OSL, så det ble å stå og prate litt med han, mens jeg huket tak i det som kom av kofferter - eh, av det som tilhørte oss, altså. Ble dog litt bekymret, da jeg mente jeg hadde sett min søsters koffert en gang, men at den aldri dukket opp igjen. En kjapp telefon kunne da avsløre at de andre stod i andre enden, og hadde fått tak i de to koffertene jeg manglet ![]() Vi ble så gjenforent, og mens en hele tiden passet på bagasjen, gikk resten inn og handlet tax-free. Her skulle jeg være lur, og fikk med meg lommeboken og boardingkortet, og duret inn, plukket med meg litt sjokolade, en flaske gin.. Ja, jeg tenkte å kjøpe en flaske Bombay Sapphire, mest fordi flaskene ser litt stilige ut, og siden jeg ikke drikker så voldsomt mye med sprit sånn til hverdags, tenkte jeg bare å kjøpe en liten flaske (halvliter). Men siden den kostet like mye som en hel liter med tanqueray, ble det visst en sånn en ![]() ![]() Redningen ble da modern, som akkurat var i ferd med å betale i nabokassen. Hun er jo så glad i å kaste bort penger som vi vet, så å låne bort noen ekstra hundrelapper til meg gikk vel alltids an.. Etter ferdig handling, var det å komme seg gjennom tollen (som var veldig dårlig bemannet i dag... jeg sier ikke mer ![]() Alle var enige om at det var en fin tur, og jeg sitter nå med enda flere ideer til hva jeg har lyst til å gjøre i september.. Noen bilder kommer også etterhvert.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for flott rapport, Martin. Du er flink med liverapportene og med å få med de små detaljene. Kommer damene med egen TR-rapport fra Macys?
![]() |
#67 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg glemte forresten å legget til: Vinen ble servert på flaske på returen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Flott rapport, takk for at du tar oss med på tur
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ja, ja vin på flaske.. Som jeg sa, det har sikkert vært tørste folk på CO 38 over dagen før du dro.. Derfor bunkring av DY-bokser som noen nevnte her...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis CO september, husk at det blir billigere jo lenger du flyr !!!
![]() ![]() ![]() Hvis "naboene" deres hadde dratt fram KFC, hadde det vært en maskert Reidar... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Det var en flott rapport
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk for flott og artig report. Fint lesestoff på toget mellom dresden og wroclaw :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Takk for super live rapport Martin. Dette er du flink til
![]() Morsom lesning også der du funderer over dagliglivets rariteter |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg må bare få lov til å takke for hyggelige tilbakemeldinger. Det betyr faktisk litt
![]() jeg har også lovt bilder, så her begynner vi sånn ca. der vi slapp etter de forrige bildene. Evt. kommentarer kommer under bildet. ![]() Resepsjonen på The Roosevelt Hotel ![]() Et av rommene. ![]() Frokost. ![]() Her i nærheten av Penn Station/B&H Photo, etter å ha tatt en pit-stop hos B&H ![]() ![]() ...og her er resultatet av pit-stopen ![]() ![]() Manhattan Skyline sett fra Staten Island-ferga. ![]() ![]() Etter en tur ut til Staten Island og tilbake, ble det lunsj her ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Roosevelt Sliders, som ble inntatt da jeg ble ferdig med min handletur leeeeeenge før de andre ble ferdige med sin ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Asian Steak Salad på et sted kalt "Traffic", like ved sjømannskirken ![]() Den norske sjømannskirken. Ikke at noen av oss er noen trofaste kirkegjengere, men det var jo tross alt søttende mai ![]() ![]() Norsk politi.. ![]() ![]() Norsk sjokolade! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Videre til WAS:
![]() ![]() Hyggelig velkomst ![]() ![]() Egen etasje for de med Star Gold? ![]() ![]() Resepsjonen ![]() Starbucks i andre enden. ![]() Disse stod framme i resepsjonen. Greit med kalt vann, med temperaturer i øvre halvdel av tjuetallet ![]() Gaten utenfor hotellet ![]() Verdens mest berømte firmabolig. ![]() En av fordelene med D5000, er vridbart display og liveview, sånn at en f.eks. kan vri displayet til å peke nedover, og man kan holde kameraet litt opp, og ta bilder over slike folkemengder som dette ![]() ![]() Bevis! Been there.. ![]() Her kunne man kjøpe gaver og film ![]() Søsteren min er STERK!! ![]() Disse krydde det av. Vi hadde diverse teorier om at de var Secret Service-agenter i forkledning. Her har man forresten nok et bevis på at det vridbare displayet og liveview er genialt. Her ligger kameraet nesten nedpå bakken, uten at jeg også behøver å legge meg ned ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() Det er jo ikke rart Bruce Springsteen engasjerer seg såppass i presidentvalgkampen som han gjør, når denne gata gikk rett ved det Hvite Hus ![]() ![]() Siste kveld i WAS; Surf & Turf ![]() Vi spoler kjapt frem til EWR: CO sin Ship #120 står klar for avgang mot OSL ![]() Artig detalj med stjernelogo på winglet'en ![]() ![]() Noe de kalte frokost.. Dett var dett. Jeg har en ny tur på gang om en snau måneds tid, og om det er interresse for det, skriver jeg gjerne litt om den også ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det er alltid interesse for dine TR'er Martin. Dette kan du! Keep'em coming, please.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nok en gang, Martin, tusen takk. Herlig å lese..
![]() He, he, det de kaller kaller frokost, er det eneste jeg spiser på CO på veien hjem.. Nydelig. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|