Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-02-2010, 21:04   #61
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: British Airways til London

Quote:
Originally Posted by Robin882 View Post
Ja, jeg så den også ista og har forbannet med noe grasalt over det! Vet ikke hva jeg skal gjøre nå... Må sikkert kjøpe nye biletter... F**k!
Jeg vet ikke om du egentlig kan gjøre noe med den billetten du har, men jeg ville kanskje forsøkt en telefon til BA i morgen, og forklart situasjonen. Uansett, om du ender opp med å kjøpe nye, pass på at du får kansellert den reservasjonen du har, selv om du ikke får igjen noen penger for det, sånn at du ikke blir sittende med to forskjellige bookinger på samme dag/flight.
Martin is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 21:05   #62
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

Det er så typisk min flaks! Dette skulle liksom være en koselig tur Alt går i dass!
Skal ringe dem imorgen, får håpe jeg treffer et hyggelig menneske på telefonen...

Min flysamling Her

Robin882 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 21:09   #63
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Hvis du ikke får endret billettene så kan du jo alltids kjøpe LHR-OSL-LHR innimellom der. Og ta det som 2 turer
Old 16-02-2010, 21:10   #64
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Billige business-billetter kan i utgangspunktet ikke endres, så du kan egentlig ikke forvente noenting. Men, det kan hende du treffer på rett menneske, som kanskje viser forståelse, og gjør ett unntak.

Edit: ja, BSSW har et poeng.
Old 16-02-2010, 21:12   #65
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

Quote:
Originally Posted by BSSW View Post
Hvis du ikke får endret billettene så kan du jo alltids kjøpe LHR-OSL-LHR innimellom der. Og ta det som 2 turer
Hehe... Ja, du sier noe der.

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
Billige business-billetter kan i utgangspunktet ikke endres, så du kan egentlig ikke forvente noenting. Men, det kan hende du treffer på rett menneske, som kanskje viser forståelse, og gjør ett unntak.
Ja, men de har vel egentlig ikke noe å tape på det. Har de? Det ville jo bare vært hyggelig av dem. Noe som hadde gjort at jeg hadde flydd BAW neste gang også.

Min flysamling Her

Old 16-02-2010, 21:24   #66
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Quote:
Ja, men de har vel egentlig ikke noe å tape på det. Har de? Det ville jo bare vært hyggelig av dem. Noe som hadde gjort at jeg hadde flydd BAW neste gang også.

Nei, sånn jeg ser det, så har de ingenting å tape. Gjorde et søk, og ser at de billettene du har booket, også er ledig den 15. April, og i utgangspunktet koster det sikkert ikke BA 5 øre å booke om dere to, samt at de hadde scoret en drøss med goodwillpoeng.

Men, som tidligere forklart i tråden, disse billige biz-billettene er billige nettopp fordi at de ikke er fleksible, og du har kjøpt og godtatt en billett som ikke kan endres. Det er derfor prisforskjellen er på ca. 5000 kroner mellom en fleksibel og ikke-fleksibel billett.

Som sagt: Du kan ikke forvente noen ting, men om du treffer på rette vedkommende, osv. osv. Det koster ingenting å prøve, men ikke bli skuffet om du får nei.
Old 16-02-2010, 21:28   #67
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

Jeg forstår. Er fult klar over hva jeg har gjort. Får bare håpe på det beste å se hva som skjer nå. Kommer helt sikkert tilbake til denne tråden imorgen å forteller hvordan det gikk hehe.

Min flysamling Her

Old 16-02-2010, 21:32   #68
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

De fleste flyselskaper er fleksible dersom man umiddelbart etter bestilling oppdager at man har gjort en feil som dette. Blir veldig overrasket dersom BA sier nei pga av en åpenbar feil som dette.

Derfor liker jeg at bl.a. SAS og United har en 24 timers avbestillingspolicy akkurat fordi slike ting kan skje. God kundeservice kalles det siden det er menneskelig å gjøre feil av og til
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 16-02-2010, 21:47   #69
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
De fleste flyselskaper er fleksible dersom man umiddelbart etter bestilling oppdager at man har gjort en feil som dette. Blir veldig overrasket dersom BA sier nei pga av en åpenbar feil som dette.

Derfor liker jeg at bl.a. SAS og United har en 24 timers avbestillingspolicy akkurat fordi slike ting kan skje. God kundeservice kalles det siden det er menneskelig å gjøre feil av og til
Ja, jeg blir også veldig overrasket om BA sier nei, men vi får bare vente å se til imorgen. Ble litt overasket at BAW ikke har 24 timers avbestillingspolicy.

Jeg har værtfall lært, "Aldri bestill flybiletter med små søsken rundt deg som maser om ditt og datt!"

Min flysamling Her

Old 17-02-2010, 09:28   #70
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

Ringte BA idag kl 09:00, traff på en hyggelig kar. Han sa det ikke var noe problem å bytte, man kunne bytte gratis innen 24 timer så lenge priser og skatter var de samme, så alt er fikset nå! 6 April til 15 April

Aldri vært så glad før

Min flysamling Her

Last edited by Robin882; 17-02-2010 at 09:31.
Old 17-02-2010, 10:14   #71
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator

jcnorway's Avatar

Hadde samme opplevelsen hos BA for en stund tilbake.

Skulle ut på MR og hadde booket to turer fra OSL til TRN med et par ukers mellomrom mellom turene. Dette ble booket på en lørdag og fant senere ut på lørdagen at jeg heller ville dra til AMS for å få litt variasjon

Fikk ikke snakket med BA før påfølgende mandag og jeg forklarte til vedkommende at to turer til TRN i løpet av så kort tid sikkert ikke var så spennende. Hun var enig ()og kansellerte en TRN-tur uten noen diskusjon selv om jeg strengt talt var langt over 24-timersregelen.

Godt å høre at det ordnet seg for deg.

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2010, 10:27   #72
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Aldri vært så glad før
God tur

Old 17-02-2010, 10:34   #73
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

God tur ! Glad på din vegne..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2010, 12:06   #74
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Godt å høre at det ordnet seg. Husk nå bare å berenge god tid på returen, sånn at du rekker å teste ut loungen
Old 17-02-2010, 15:36   #75
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

Ja, har tenkt å være der kl. 13:00, så får jeg noen timer på T5

Min flysamling Her

Old 22-02-2010, 22:06   #76
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

Det blir streik hos British Airways: http://boarding.no/art.asp?id=40546

Hva kan dette ha å si for meg? Det er jo typisk at det skjer den datoen jeg reiser, så jeg kan like godt være forberedt på det Hva skjer om det blir en streik? Hvordan kommer jeg meg til London?

Min flysamling Her

Old 22-02-2010, 22:18   #77
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Det blir streik hos British Airways: http://boarding.no/art.asp?id=40546

Hva kan dette ha å si for meg? Det er jo typisk at det skjer den datoen jeg reiser, så jeg kan like godt være forberedt på det Hva skjer om det blir en streik? Hvordan kommer jeg meg til London?
Selvfølgelig varer ikke en eventuell streik så lenge. Hypotetisk sett blir flyet kansellert og du får tilbake pengene fra British Airways eller reiseforsikringen, men om du er heldig blir du booket om.
Old 22-02-2010, 23:42   #78
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

BA sier:

Quote:
You will be able to rebook, free of charge and subject to availability, onto other British Airways flights outside of the strike period for up to 355 days from the original date of travel.
og

Quote:
You will be able to:
Rebook onto another British Airways flight to the same destination within 355 days of the original date of travel
Rebook onto another British Airways flight to/from the nearest alternative airport (for example, if booked to/from Boston you could rebook to/from Philadelphia or New York)
Cancel your booking and get a refund.

http://www.britishairways.com/travel..._urgent_centre

Så, om dine flighter blir kansellert, kan du velge om du vil booke om til når som helst innen et år etter at du egentlig skulle ha reist, eller få igjen pengene.
Old 22-02-2010, 23:51   #79
LN-AØR
ScanFlyer Crusty

LN-AØR's Avatar

Quote:
...så alt er fikset nå! 6 April til 15 April
Ser i første posten din at dere har tenkt dere en tur til London by. 9 dager i London er veldig lenge, så anbefaler dere å reise noen dager rundt i landet også. Vil sterkt anbefale en tur til Bath som ligger 2 timer vest for London, evt. en dag i Bristol og.

Last edited by LN-AØR; 22-02-2010 at 23:55.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 23-02-2010, 01:22   #80
Robin882
ScanFlyer Gold

Robin882's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-AØR View Post
Ser i første posten din at dere har tenkt dere en tur til London by. 9 dager i London er veldig lenge, så anbefaler dere å reise noen dager rundt i landet også. Vil sterkt anbefale en tur til Bath som ligger 2 timer vest for London, evt. en dag i Bristol og.
Jeg skal på bryllup til min kusine i London. Så det blir å bo hos dem mesteparten av tiden. Hva er det av opplevelser i Bristol og Bath? Jeg er ikke så kjent i England. Tror vi har noen slektninger i Bristol

Min flysamling Her

Reply

Posting Rules