![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Forsinkelser er ikke bra, men det dreier seg stort sett om småforsinkelser som man overlever, mye tar man igjen på flytiden også. Men bank i bordet, ingen kanselleringer iallefall, ser jeg en tendens der SK kansellerer mer på innland? Senest idag kansellerte SK OSL-TRD-OSL på morrakvisten og pax'en stod i DY's gate og ville kjøpe billett til TRD,
![]() |
#63 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg vil stille spørsmål ved hvordan punktligheten på OSL sine hjemmesider regnes ut ifht hva som rapporteres inn. Er det slik at det er "Fdb-web" på OSL sitt intranett som er grunnlaget eller er det opp til handlingagentene å rapportere dette?
Det som er litt pussig er at jeg sitter med et ark foran meg, en utskrift fra "Fdb" fra søndag morgen med avgangene fra 0600 til 0930. Iflg OSL sin punktlighetsstatistikk hadde SAS kun 1 forsinkelse etter nærmere 15 avganger og en punktlighet på over 90%,(mens DY allerede var nede på 40%) det pussige er at jeg teller hele 7 rene SK-avganger med forsinket takeofftid over 15 minutter i samme tidsrom... |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvilken tid er det OSL måler ?
Pushback/blockoff eller takeoff ? Ser på de flightene SAS (og ikke codeshare op. av andre) hadde søndag morgen så var trolig deicing på de fleste (-1 ?) av de som hadde +15 minutter delay. Ved deicing så kan det jo bli endel ekstra minutter mellom pushback og takeoff , har flygeselskaper og handling agenter forskjellige måter å rapportere dette på tro ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
OSL opererer med pushback-tider - men det ser også ut som de fifler med 20 minutter bak tiden før det defineres som en forsinkelse.
Hyggelig at DY er beste selskap på OSL i dag - punktlighet på 95% og 53 av 56 flighter på tid
![]() |
#66 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Grattis DY!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#69 |
Newcomer
|
![]()
SAS 91 17 81%
Norwegian 42 25 40% Widerøe 5 3 40% Andre selskaper 54 18 67% Totalt OSL 194 63 68% 40% er vel ikke særlig bra for Kjoseren ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det som er litt interessant er at det er en betydelig diff mellom det som står på osl.no og movement som sendes av flyselskapene. Et konkret eksempel. NVR 1753 i går kveld hadde STD 23:55. OSL registrerte off-block 00:05 og det står også på osl.no. Movement som ble sent viser off-block 23:58 og take-off 00:21.
Har sett dette mange ganger før også, osl.no kan ikke stoles på. Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ikke noe mer en meg når jeg står på tarmac. Har observert fenomenet på de flyene jeg har sendt ut og da har jeg jo vist med 100% sikkerhet når flyet har vært off-block. Jeg har derfor bestandig lurt på hvordan OSL registrerer off-blocktiden.
Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Men i dette tilfellet ser det ut som noen har korrigert offblock-tiden for aa registrere on-time avgang .. ? la meg gjette - Novair har 3 minnutters toleranse....?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vet ikke om de har noen toleranse lenger. Men vi har registrert en 3 minuters delay på den så det er nok ikke det som var tilfelle i natt. Men det du sier det skjer jo.
hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Men - nå skal det jo sies at det i dag var store problemer med tåken, og at i følge de SK-ansatte var Arlanda stengt, så da er det jo fornuftig å kansellere en avgang der man enkelt kan flytte passasjerene! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Newcomer
|
![]()
39% punktlighet i hittil i dag. Begynner Norwegian å miste toverdighet?
Bagasjerot og til tider dårlig kundebehandling begynner å bli en gjenganger... |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
begynner å bli dårlig behandling av pax nå. Hørte mange f......... pax på osl i dag. mister kjoser`n grepet? begynner å dra ut dette her.
![]() Vurdere nå å begynne å fly SAS igjen. Har flydd nå med Norwegian siden oppstart, men begynner nå bli lei av å miste dyrbar tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ellingsen bør holde seg for god for å lyve til media, der var iallefall 6 dly's på formiddagen
som var noenlunde likt fordelt mellom crew og Røros Flyservice, og nei, det skyldes ikke seint innkommende crew og det fortsatte utover dagen, så alt var ikke relatert til været |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Newcomer
|
![]()
Røros mangler enkelt og greit folk!
De har ikke kompetansen i orden enda. Og de har sendt massevis av folk på kurs. De hadde 15 forsinka fly før kl 10:30! Bra gjort! Men pga lite folk! Kanskje litt med vær også,men de mangler absolutt folk. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens punktlighet | RIBRO | Småprat | 8 | 16-05-2013 23:57 |
Punktlighet vs. troverdighet | krølle | Flyforum | 16 | 14-10-2010 15:49 |
Imponerende punktlighet | adlerauge | Flyforum | 11 | 17-08-2008 23:59 |
Dagens punktlighet | T.K | Flyforum | 3 | 14-11-2007 23:07 |