Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-11-2007, 16:35   #61
Flyer
ScanFlyer Blue

Default Re: Norwegians punktlighet

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
... enkelte ting kan man ikke gjoere noe med selv om man har tidobbel bemanning ...
SGS klarte det i alle fall dobbelt så bra, og det uten tidobbel bemanning
Flyer is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2007, 16:40   #62
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Forsinkelser er ikke bra, men det dreier seg stort sett om småforsinkelser som man overlever, mye tar man igjen på flytiden også. Men bank i bordet, ingen kanselleringer iallefall, ser jeg en tendens der SK kansellerer mer på innland? Senest idag kansellerte SK OSL-TRD-OSL på morrakvisten og pax'en stod i DY's gate og ville kjøpe billett til TRD,
Old 19-11-2007, 18:14   #63
queso
ScanFlyer Blue

queso's Avatar

Jeg vil stille spørsmål ved hvordan punktligheten på OSL sine hjemmesider regnes ut ifht hva som rapporteres inn. Er det slik at det er "Fdb-web" på OSL sitt intranett som er grunnlaget eller er det opp til handlingagentene å rapportere dette?

Det som er litt pussig er at jeg sitter med et ark foran meg, en utskrift fra "Fdb" fra søndag morgen med avgangene fra 0600 til 0930. Iflg OSL sin punktlighetsstatistikk hadde SAS kun 1 forsinkelse etter nærmere 15 avganger og en punktlighet på over 90%,(mens DY allerede var nede på 40%) det pussige er at jeg teller hele 7 rene SK-avganger med forsinket takeofftid over 15 minutter i samme tidsrom...
queso is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2007, 18:39   #64
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Hvilken tid er det OSL måler ?
Pushback/blockoff eller takeoff ?
Ser på de flightene SAS (og ikke codeshare op. av andre) hadde søndag morgen så var trolig deicing på de fleste (-1 ?) av de som hadde +15 minutter delay.
Ved deicing så kan det jo bli endel ekstra minutter mellom pushback og takeoff , har flygeselskaper og handling agenter forskjellige måter å rapportere dette på tro ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2007, 18:54   #65
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

OSL opererer med pushback-tider - men det ser også ut som de fifler med 20 minutter bak tiden før det defineres som en forsinkelse.

Hyggelig at DY er beste selskap på OSL i dag - punktlighet på 95% og 53 av 56 flighter på tid
Old 19-11-2007, 19:38   #66
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Grattis DY!!!
EB is online now   Reply With Quote
Old 19-11-2007, 20:17   #67
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-KGL View Post
OSL opererer med pushback-tider - men det ser også ut som de fifler med 20 minutter bak tiden før det defineres som en forsinkelse.
Industristatistikk regner offblock-tid innen 15 minutter fra STD som rutemessig avgang .. Vil tro at nettsiden bruker samme maalestokk ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2007, 22:54   #68
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Industristatistikk regner offblock-tid innen 15 minutter fra STD som rutemessig avgang .. Vil tro at nettsiden bruker samme maalestokk ...
Trodde det også, men på første dagen til Røros fulgte jeg med på punktlighetsstatistikken til osl.no, og der var det det flighter opp i 18 minutter (tidene ble hentet fra http://flytider.osl.no/) som ble gitt scoren "on time". Det må sies i rettferdighetens navn at dette var SAS-flighter som fikk "on time" på slike tider.
Old 20-11-2007, 16:23   #69
Spirit
Newcomer

Spirit's Avatar

SAS 91 17 81%
Norwegian 42 25 40%
Widerøe 5 3 40%
Andre selskaper 54 18 67%
Totalt OSL 194 63 68%

40% er vel ikke særlig bra for Kjoseren
Spirit is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2007, 17:19   #70
laurenz
ScanFlyer Molded

Det som er litt interessant er at det er en betydelig diff mellom det som står på osl.no og movement som sendes av flyselskapene. Et konkret eksempel. NVR 1753 i går kveld hadde STD 23:55. OSL registrerte off-block 00:05 og det står også på osl.no. Movement som ble sent viser off-block 23:58 og take-off 00:21.
Har sett dette mange ganger før også, osl.no kan ikke stoles på.

Hilsen,
Laurenz
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2007, 17:35   #71
TL
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by laurenz View Post
Det som er litt interessant er at det er en betydelig diff mellom det som står på osl.no og movement som sendes av flyselskapene. Et konkret eksempel. NVR 1753 i går kveld hadde STD 23:55. OSL registrerte off-block 00:05 og det står også på osl.no. Movement som ble sent viser off-block 23:58 og take-off 00:21.

Hilsen,
Laurenz
Eller det kan være flyselskapet som ikke er til å stole på? Hvordan kan du være sikker på at det er osl som ikke er riktig. Vil tro osl har større oversikt over flybevegelsene på tarmac enn noen andre.
TL is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2007, 17:52   #72
laurenz
ScanFlyer Molded

Ikke noe mer en meg når jeg står på tarmac. Har observert fenomenet på de flyene jeg har sendt ut og da har jeg jo vist med 100% sikkerhet når flyet har vært off-block. Jeg har derfor bestandig lurt på hvordan OSL registrerer off-blocktiden.

Hilsen,
Laurenz
Old 20-11-2007, 18:11   #73
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by laurenz View Post

Hilsen,
Laurenz
Det er ikke alltid at flyselskapenes systemer og OSL's system kommuniserer. Derfor legges noen ganger tilfeldige tider inn i OSL's systemer for aa faa flighten 'ut'.

Men i dette tilfellet ser det ut som noen har korrigert offblock-tiden for aa registrere on-time avgang .. ? la meg gjette - Novair har 3 minnutters toleranse....??
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2007, 18:14   #74
laurenz
ScanFlyer Molded

Vet ikke om de har noen toleranse lenger. Men vi har registrert en 3 minuters delay på den så det er nok ikke det som var tilfelle i natt. Men det du sier det skjer jo.

hilsen,
Laurenz
Old 20-11-2007, 18:16   #75
VC-10
ScanFlyer Crusty

VC-10's Avatar

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
Forsinkelser er ikke bra, men det dreier seg stort sett om småforsinkelser som man overlever, mye tar man igjen på flytiden også. Men bank i bordet, ingen kanselleringer iallefall, ser jeg en tendens der SK kansellerer mer på innland? Senest idag kansellerte SK OSL-TRD-OSL på morrakvisten og pax'en stod i DY's gate og ville kjøpe billett til TRD,
Når det gjelder min flight kl 0900 i dag tidlig som ble kansellert, så ble det ikke gitt noen grunn for dette. Men - jeg blir alltid litt skeptisk når alle passasjerene har fått plass på neste fly. Da er det fristende å tro at flyet er innstilt av makelighetshensyn.
Men - nå skal det jo sies at det i dag var store problemer med tåken, og at i følge de SK-ansatte var Arlanda stengt, så da er det jo fornuftig å kansellere en avgang der man enkelt kan flytte passasjerene!

VC-10
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2007, 18:47   #76
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by VC-10 View Post
Når det gjelder min flight kl 0900 i dag tidlig som ble kansellert, så ble det ikke gitt noen grunn for dette. Men - jeg blir alltid litt skeptisk når alle passasjerene har fått plass på neste fly. Da er det fristende å tro at flyet er innstilt av makelighetshensyn.
Dersom et flyselskap må kansellere en avgang så er det jo helt naturlig at de velger en som gir minst mulig problemer med å booke om passasjerene. Får alle plass på en annen avgang i løpet av en time, eller deromkring, så er det jo adskillig bedre enn om noen må vente lenge.
gustavf is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2007, 19:38   #77
Spirit
Newcomer

Spirit's Avatar

39% punktlighet i hittil i dag. Begynner Norwegian å miste toverdighet?
Bagasjerot og til tider dårlig kundebehandling begynner å bli en gjenganger...
Spirit is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2007, 19:49   #78
TL
ScanFlyer Blue

begynner å bli dårlig behandling av pax nå. Hørte mange f......... pax på osl i dag. mister kjoser`n grepet? begynner å dra ut dette her.
Vurdere nå å begynne å fly SAS igjen. Har flydd nå med Norwegian siden oppstart, men begynner nå bli lei av å miste dyrbar tid.
TL is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2007, 20:48   #79
krølle
ScanFlyer Crusty

Ellingsen bør holde seg for god for å lyve til media, der var iallefall 6 dly's på formiddagen
som var noenlunde likt fordelt mellom crew og Røros Flyservice, og nei, det skyldes ikke
seint innkommende crew og det fortsatte utover dagen, så alt var ikke relatert til været
krølle is offline   Reply With Quote
Old 22-11-2007, 21:31   #80
NP-ENGM
Newcomer

Røros mangler enkelt og greit folk!
De har ikke kompetansen i orden enda. Og de har sendt massevis av folk på kurs. De hadde 15 forsinka fly før kl 10:30! Bra gjort! Men pga lite folk! Kanskje litt med vær også,men de mangler absolutt folk.
NP-ENGM is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules