Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-10-2006, 10:35   #61
Jack
ScanFlyer Blue

Jack's Avatar

Default Re: Ryktene sier!

Quote:
Originally posted by Vaskeball

OVERTRAMP!!!! Legge ut andres IP er vel kanskje ikke det smarteste du har gjort. Dessuten er det kanskje flere brukere på en og samme PC Dette er grunn nok til å anmelde eieren av dette forumet da som er CK, og det er hjemmel for det
Hvor finner du lovhjemmel for det? Tror du kan anmelde til krampa tar deg.... og ikke oppnå en ting....
Jack is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2006, 10:35   #62
LN-REF
ScanFlyer Gold

LN-REF's Avatar

Er alltid litt kjekt å søke mere info på ei IP-adresse på f.eks GeoIP
Old 06-10-2006, 10:40   #63
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Quote:

Da burde vedkommende moderator fjernes fra dette forumet for det blir da eieren av dette forumet som må svare for seg under en evt rettsak hva vedkommende har lagt ut på internett. Skaden er allerede skjedd og kan dessverre ikke rettes opp, synd for scanair.

Dessuten tror jeg ikke at stasjonsjefen i SA sitter å slenger ut uriktige påstander om NP, det er fortsatt mange som jobber i SA, og det er mange datamaskiner i SA.
MOW blir hvor han er. Saksøke Scanair og undertegnede?? GO AHEAD! Du har ingenting å fare med

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2006, 10:41   #64
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Enig med Vaskeball - på forum skal i utgangspunktet brukere kunne få være anonyme, og det å "avsløre" er en outing som kanskje vil gjøre at vi i fremtiden vil gå glipp av interessant informasjon - derfor får du en klask på lanken nå MOW. Du må være klar over at reglene IKKE er amerikanske på dette forumet - vi har nok innflytelse fra W her.

Så til dette med IP-adresser - større selskaper har en frontend med en IP-adresse, med interne IP-adresser som ikke vises for øvrigheten. Jeg regner med at hvis en søker på alle IP-adresser vil det være en rekke slike opphopninger - som kanskje tilhører sas-out.sas.dk, Telenor intern, Widerøe, osv. For meg selv vil du kunne finne flere adresser, bl.a. vil et av dem bli identifisert som Telecomputing, men jobber jeg der?

Jeg vil foretrekke et mangfold, og ved å oute slik en har gjort i dette tilfellet - vil resultatet bli en begrensing i besøket på dette forumet. Er det det CK ønsker?
Old 06-10-2006, 10:43   #65
Vaskeball
ScanFlyer Blue

Vaskeball's Avatar

Quote:
Originally posted by Jack

Quote:

OVERTRAMP!!!! Legge ut andres IP er vel kanskje ikke det smarteste du har gjort. Dessuten er det kanskje flere brukere på en og samme PC Dette er grunn nok til å anmelde eieren av dette forumet da som er CK, og det er hjemmel for det
Hvor finner du lovhjemmel for det? Tror du kan anmelde til krampa tar deg.... og ikke oppnå en ting....
Anonymitet er en selvfølge nå ip alikevel er hidden, hvis man ikke kan få være anonym kan man egentlig begynne å lage nye nick, ha fullt navn. Ja, man kan anmelde dette, og det har skjedd før, vedkommende ble hengt ut med ipadresse, vedkommende vant saken og nerden som eide forumet måtte ut med et 6 sifret beløp i erstatning og saksomkostninger, han hadde dessverre ikke noe penger, hus tatt pant.
Vaskeball is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2006, 10:45   #66
Vaskeball
ScanFlyer Blue

Vaskeball's Avatar

Quote:
Originally posted by CK

Quote:

Da burde vedkommende moderator fjernes fra dette forumet for det blir da eieren av dette forumet som må svare for seg under en evt rettsak hva vedkommende har lagt ut på internett. Skaden er allerede skjedd og kan dessverre ikke rettes opp, synd for scanair.

Dessuten tror jeg ikke at stasjonsjefen i SA sitter å slenger ut uriktige påstander om NP, det er fortsatt mange som jobber i SA, og det er mange datamaskiner i SA.
MOW blir hvor han er. Saksøke Scanair og undertegnede?? GO AHEAD! Du har ingenting å fare med
Jeg har ikke tenkt å anmelde noe jeg, ta det med ro, jeg digger dette forumet, mye artig lesning. Men litt skjerpings både her og der
Old 06-10-2006, 10:48   #67
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

skjerpings tror jeg kan gjelde oss alle - pust ut og ta en kaffe-pause -> det gjelder ALLE

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2006, 10:51   #68
Vaskeball
ScanFlyer Blue

Vaskeball's Avatar

Jepp, alle ut å rusle en tur rundt innlandsterminalen, minimum 3 runder
Old 06-10-2006, 10:51   #69
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:

Rettsak? La oss nå ikke blåse dette fullstendig ut av proporsjoner, med mindre du kan peke på en lovparagraf som er brutt. (Og, nei, ekomloven §9-3 er nok ikke aktuell her.)

Det eneste som ble kjent er at postinger som bar preg av å være negative rykter om Northport ble postet av noen som sitter bak Servisair sin brannmur på Gardermoen.
Old 06-10-2006, 10:55   #70
LN-RKF
Banned

Quote:

..........Dessuten er det kanskje flere brukere på en og samme PC
Dette er et godt poeng. Samme IP adresse behøver nødvendigvis å bety samme bruker, ikke engang samme pc. Her jeg jobber har vi mange pc`er rundt i hangarområdet som som regel står innlogget på felleslogon, og er åpne for alle. Jeg tok en rask sjekk på endel av dem ved hjelp av http://whatismyipaddress.com/ og fant ut at alle de pc`ene jeg sjekket hadde samme Ip adresse.

Ansatte fra andre firma som leier lokaler / hangarplass her bruker også rett som det er disse pc`ene, de fleste av dem har tilgang til internett.

p.g.a dette har jeg ved et par anledninger blitt beskyldt for å benytte flere nick her på forumet , noe jeg absolutt ikke gjør eller har interesse av. Men i et flyrelatert miljø med mange mennesker er det vel trolig at flere enn èn finner veien til Scanair-forumet.

Og sakelighetsnivået varierer på dem som finner veien hit....
LN-RKF is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2006, 10:57   #71
Thomas
ScanFlyer Rusty

Folkens... 'PUST'... inn.. og ut.. inn og ut..

Hva er vitsen, toalettskandalen er oppklart, IP saken er off the table, Vaskeballen har ikke planer om noen anmeldelse og Northport handler DY..

End of case.
Old 06-10-2006, 11:05   #72
Vaskeball
ScanFlyer Blue

Vaskeball's Avatar

Også er det snart helg godtfolk.... MOW må slutte med å se nedi glasset
Old 06-10-2006, 11:35   #73
LN-BRK
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally posted by CK

skjerpings tror jeg kan gjelde oss alle - pust ut og ta en kaffe-pause -> det gjelder ALLE
Jeg tåler ikke kaffe, men fordi du pålegger meg det så vil du nå bli saksøkt! See you in court!
LN-BRK is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2006, 11:51   #74
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Jeg tåler ikke skatt og avgifter.. Er det da en mulighet for å saksöke staten?

Nu tycker jag att vi kan avsluta diskussionen efter som trådens ursprung nu är löst

Savipix is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2006, 13:17   #75
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Sukk .... jeg valgte tydeligvis feil dag til aa slutte og sniffe lim ...

Til de som foeler seg traakka paa .. beklager .. meningen var ikke aa henge ut noen, bare aa gjoere et poeng for aa stoppe skittkastingen.

Har vel sett for mye Fox News i det siste ...

(For ordens skyld ... da jeg slo opp IP'en fikk jeg en helt annen eier ...)

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2006, 15:07   #76
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:

Quote:
Originally posted by LN-MOW

Quote:
Originally posted by Blubird

Her får man inntrykk av at det er flere nyankomne som registrerer seg kun med det formål å drive anonym svertekampanje og rette kritikk mot NP. Hva er poenget? :exclamati

Det er flere med samme IP-addresse her naa .. noen som hygger seg med flere nicks, kan det se ut som .....

Chocks, Chocks On, Bluejuice ... IP: HIDDEN
Jeg er ikke enig i at dette er noe overtramp, IP addresser er offentlige paa samme maate som telefonnummer kommer opp hos den du ringer til (Caller ID), det er opp til deg aa skjule IP addressen om du ikke vil at den skal vises (Proxy). Saa har du valgt at den skal vises, eller benytter en PC som ikke er Proxy beskjyttet har du selv valgt aa vise hvem du og hvor du kommer i fra...saa det er ikke snakk om noe overtramp over hodet....
Old 06-10-2006, 15:29   #77
LN-SUV
ScanFlyer Blue

Helt enig i at det er vanskelig og koble toalettbilen til vannpåfyllingen,men det ryktes at de hadde fylt blåvæske på vannbilen,da ble det enkelt og fylle blåvæske på vanntanken....
LN-SUV is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2006, 16:00   #78
Falcon
ÜberScanFlyer

Falcon's Avatar

Quote:
Originally posted by LN-SUV

Helt enig i at det er vanskelig og koble toalettbilen til vannpåfyllingen,men det ryktes at de hadde fylt blåvæske på vannbilen,da ble det enkelt og fylle blåvæske på vanntanken....
Så det ser ut til å stemme at det ble fylt blåvæske på vanntanken? Slår diesel på bensinbil hvilken dag som helst.
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2006, 16:16   #79
Fly me to the moon
Newcomer

To muligheter her: - Det har aldri skjedd. Det er et ondsinnet rykte som har spredd seg som ild i tørt vann.... - Eller det har skjedd, og DY prøver å holde tett om dette. Ser for meg avisoverskriften: "drikkevann forgiftet hos Norwegian". Kanskje det er det de vil ungå? Til og med crewet til DY har hørt, og gjenfortalte ryktene igår. Håper at det stemmer at dette kun er et rykte. Å fylle blåveske på vannbilen vitner om mangel på logisk sans. Er jo helt blåst! Kan ikke fatte at noen er i stand til en så idiotisk ting. Derfor tror jeg det kun er et rykte. Og frem til noe annet blir bekreftet bør vi ikke spre løse rykter. Det er bygdesladder..
Fly me to the moon is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2006, 18:18   #80
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Quote:
Originally posted by dc-8-63

Quote:

Quote:
Originally posted by LN-MOW

Quote:
Originally posted by Blubird

Her får man inntrykk av at det er flere nyankomne som registrerer seg kun med det formål å drive anonym svertekampanje og rette kritikk mot NP. Hva er poenget? :exclamati

Det er flere med samme IP-addresse her naa .. noen som hygger seg med flere nicks, kan det se ut som .....

Chocks, Chocks On, Bluejuice ... IP: HIDDEN
Jeg er ikke enig i at dette er noe overtramp, IP addresser er offentlige paa samme maate som telefonnummer kommer opp hos den du ringer til (Caller ID), det er opp til deg aa skjule IP addressen om du ikke vil at den skal vises (Proxy). Saa har du valgt at den skal vises, eller benytter en PC som ikke er Proxy beskjyttet har du selv valgt aa vise hvem du og hvor du kommer i fra...saa det er ikke snakk om noe overtramp over hodet....
Husk at man ved all surfing setter spor, 5.10 satt dere å koste dere med forumet på de røde og blå dot's&stars

sail4fun is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules