![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Totalt ot, men har noen link til sylteagurkdebatten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Slett ikke. Jeg tror temaet har vært gjenstand for debatt i flere tråder, men sjekk denne fra #11 og utover et stykke:
https://forum.flyprat.no/showthread....str%F8m&page=2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
OBS: Off Topic (men ikke mer enn mye annet som er skrevet her): A propos de trekantede malingene på veien som markerer vikeplikt. På CPH Kastrup står det noe sånt på s kilt på kjøreveiene på operativt område: "Ubetinget vigepligt for flyvemaskine ved hajtænder".
![]() |
#64 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Denne? Desverre har noen bilder falt ut pga tiden ..
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=31516 |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Sylteagurkdebatten har gått meg hus forbi. Slo den diskusjonen om 2 vs. 4 hjul på trillekoffert?
![]() |
#66 | |
Speedbird Concorde
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Speedbird Concorde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Joda, den hadde jeg nesten glemt. Den tråden tok en blodig og mørk sving.
![]() |
#69 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
![]() Forresten, hva var det som gikk galt i den badekar/dusj greia? Snakker vi om den tråden, der noen mente at badekar var å foretrekke fremfor dusj på hotellrom eller vise versa?
![]() |
![]() |
#70 | |
Helgeturekstremist
|
![]()
Jeg også, men da snakker vi om den oppskårne varianten. Å spise hele syteagurk er jo bare for sære avvikere.
Quote:
Tilbake til høflightt på tur: Reisende som lemper ut andres kolli fra bagasjehylle for å få plass til sin egen eller som indignert over at det ikke er plass over setet dumper stabelen av bager de har tatt med ombord på personalet er noe jeg kun har sett i USA.
![]() |
![]() |
#71 |
Born to run
|
![]()
Godt å få tråden tilbake på spåret ;-)
Noe av det verste vi opplever mtp respektløshet på tur må være russere og kinesere, de man treffer i hopetall på Bali feks. Har flere ganger opplevd at de på en lokal restaurant rett og slett sitter og roper til personalet, sågar plystring noen ganger. Sitter inne og røyker der det ikke er lov, og bare ignorerer personalet som prøver gi beskjed. Sist ga jeg klar beskjed til en kinesisk familiefar om at han måtte kutte ut med hoing og plysting, og behandle folk med respekt. Ble bra mottatt av alle på restauranten bortsett fra ham selv ;-)
![]() |
#72 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]() Quote:
![]() Om det var i Noreg hugsar eg ikkje, men Europa i alle fall. Skjer no heldigivs ikkje ofte
![]() |
![]() |
#73 |
Newcomer
|
![]()
Jeg respekterer alle yrker. Tror jeg. Kan ikke komme på noen unntak i farta.
Uten unntak entrer jeg ett hvert fly med et smil og et høflig "God morgen", "Hei Hei" etc. Og på samme måte ser jeg de alltid i øyene på vei ut og sier "Takk for turen. Ha en fortsatt fin dag/kveld". |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da har du nok bare vært heldig. Har opplevd dette både i Norge og Sverige i all fall. Det værste tilfellet jeg kan huske var en som tok ut en kolli, for så å legge inn sin, og deretter ga den han tok ut til en av cabinbestningen for å løse probemet. Og ikke nok med det, når kofferten var plassert, gikk han ca 7-8 rader bakover i flyet for å finne plassen sin!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
2 hjul uten sylteagurk ruler.
Vi burde få et eget underforum for "Sylteagurk, kofferthjul og Nederlandske veimerkinger"
![]() |
#76 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
... og et helt eget for dusj vs badekar
![]() |
#77 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Nei, disse to må alltid separeres.
![]()
![]() |
#78 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Er det høflighet å skru på flymodus, eller følge sikkerhetsinstruksene? Har ved flere anledninger lagt merke til at folk ikke tar på flymodus, senest i ettermiddag. Blir helt målløs...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ikke slik at denne er så veldig relevant, men ettersom samtalen foregikk om bord i et fly, så passer den kanskje - i alle fall handler det også om noe så grunnleggende som respekt for andre. Og så synes jeg det var veldig fint at han sa fra!
https://www.tv2.no/a/10066772/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
En bekjent av meg dropper konsekvent flymodus etter å ha sett Kjos si på TV: "Flymodus spiller absolutt ingen rolle" mens han ler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Planlegging av CMB-tur (var: "Rutevalg til CMB-tur - Cathay F vs Emirates F") | Peppep | Reiseforum | 40 | 08-06-2013 14:34 |
Nordmenns manglende høflighet ved boarding | krølle | Småprat | 75 | 17-12-2011 10:02 |
Ut på tur... | Martin | TripReports | 28 | 01-10-2007 01:20 |
Ut på tur 2... | Thomas | TripReports | 24 | 22-10-2006 23:05 |
Ut på tur | LN-KMS | Flyforum | 8 | 12-10-2006 20:03 |