![]() |
|
![]() |
#61 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Usikker på om dette er riktig tråd, men er ikke helt irrelevant så jeg prøver lykken:
Lurer på om noen kan komme med gode bookingtips. Jeg skal booke flybilletter for to voksne, 1 barn og 1 spedbarn Oslo - Auckland - Oslo. Avreise Oslo ca 20 des 2018 med retur fra Auckland ca 10 jan 2019. Er interessert i å finne en god kombinasjon av kort reisetid (rundt 30 timer) og fornuftig priset billetter. Jeg har ca 250k EB-poeng, så jeg lever i håpet om at det kan være mulig å oppgradere til premium eco før avreise. Business tror jeg ikke poengene strekker til. Jeg er EBG i øyeblikket (mister status i høst) og har en companion ticket, selv om jeg er i tvil om den kan brukes. Spørsmålet mitt er; hvordan ville dere ha booket en slik reise gitt premissene over? Direkte hos feks Lufthansa eller SQ, da vil det vel være enklere å eventuelt oppgradere? Eller via Momondo e.l., men da er det vel verre om man skulle prøve å oppgradere? Hva bruker dere kloke forumister å gjøre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Gjorde bestilling i dag, i følge agenten var det ikke mulig å kombinere reiseklasser med *A uten å bli belastet for høyeste reiseklasse begge veier
![]() |
#63 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det har vært rapporter fra flere forum-medlemmer fra bl a insideflyer som har fått tilsvarende som meg. Så jeg er ikke alene. Likevel, synd at ting praktiseres så tilfeldig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]() Quote:
Direkte på SQ sine sider og da med billett som tillater oppgradering. Tviler på at det er ledig for oppgradering 20/12 grunnet rett før jul, tror dere har større sjanse på returen. Vi møtes forøvrig på flyet mellom SIN-AKL dersom du booker SQ ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men det er altså det jeg ville ha sjekket før jeg skulle bestille vanlige billetter og håpe på oppgradering mot poeng. Evt en kombinasjon av bonus og vanlige billetter. Har fått til å legge til barn med vanlig billett til min bonusbestilling før (eller så var det omvendt, måtte i alle fall ringe), for å unngå UM og slike ting. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Sukk - vanskelig å forholde seg til.
Samtidig er det vanskelig å klage (annet enn å forsøke agentruletten) så lenge det står klart i reglene at poeng for høyeste reiseklasse belastes begge veier.
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
https://www.sas.no/hjelp-og-kontakt/...star-alliance/ "GIS DET BARNERABATTER PÅ BONUSREISER MED STAR ALLIANCE? Barnerabatter er ikke tilgjengelig på bonusreiser med Star Alliance." ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
En løsning kan være å booke to seter med CT og kjøpe en billet for penger. Det er vel salg hos SQ frem til 6 august (forlenget). Pass bare på at det er fornuftige priser tilgjengelig på samme flighter som du evt får bonusbilletter på. Når det gjelder å kjøpe billetter kastet jeg til slutt inn håndkledet hos både SAS og SQ og bestilte til slutt hos Berg Hansen. For 149 kr pr bestilling får en faktisk 24 t service. Tipper det er de samme folkene som besvarer henvendelser for forretningsreisende og da er det høy kvalitet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Ringer jeg til SAS Eurobonus for å bestille innenlands bonusreise som inkluderer Widerøe?
Regner med at Widerøe ikke har bonusseter anbudsruter. Er alt av flighter ut i Lofoten anbudsruter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#74 |
Newcomer
|
![]()
Noe lignende har kanskje blitt spurt om tidligere, men jeg klarte ikke å finne svar med søkefunksjonen. Hvordan er det med bonusbilletter til USA på sommeren? Har nok poeng for to personer en vei til SFO liggende igjen på kontoen fra reiseaktiviteten min var litt høyere, men ved søk er det ingen billetter etter 31. mai. Jeg ser det finnes noen i juni til EWR og IAD, betyr dette at det har vært billetter til SFO, men at disse er tatt allerede? Eller blir det lagt tilgjengelig på forskjellige tidspunkt for forskjellige destinasjoner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() Quote:
De forsvinner raskt. Du kan ta utgangspunkt i at de legges ut 330 dager før, og innimellom en god del nærmere avgang ved dårlig belegg. Men uansett lite bonusbilletter til USA på sommeren Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Slowbird
|
![]()
Lounger. Litt rookie på dette. Men har nå opparbeidet gullkort. Er mest reising i Norge. Men to runder «over there» i året. Samt noe Europa.
Ser jeg med gull får adgang til Star A. lounger. Er dette dermed slik at jeg kan velge å gå inn i hvilken som helst SA lounge ifm reise fra en flyplass. Feks London H. Eller Chicago? I såfall kommer tilleggspml. ORD oh LHR. Vet SAS har på ORD. Men er det er jo andre som ser brukbare ut. Swiss har jo. Anbefalinger her mtp hva man bør teste isf SAS? (ORD, LHR mest aktuelle. Mulig New York også.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Newcomer
|
![]()
Heisann!
Ny på flyprat, men har holdt på litt med sanking av eurobonuspoeng en stund, så har vært en "observerer" her så langt. Litt usikker på om dette er rett plass å spørre om hjelp.. Jeg bestilte for en tid tilbake en reise tur-retur Oslo - Tallinn via CPH, på sas.no gjennom viatrumf (som jeg alltid gjør når de har samarbeid). Uansett, flyet mitt fra Tallinn til CPH blir kansellert samme dag, men blir straks ombooket på LOT(SA). Når jeg kommer hjem blir selvfølgelig reisen ikke registrert å jeg prøver først etterigstreringen til sas som etter flere like hendelser viser seg å være en spøk. Deretter tar jeg kontakt med ebreto@sas.no. Nå får jeg etterregistrert poengene mine, men får til svar at jeg ikke får kvalifiserings flygning som jeg SÅRT trenger for å oppretteholde gullkortet mitt. Det jeg lurer på er om flere har opplevd lignende og at det er slik det fungerer selv om reisen er booket via sas.no og at jeg betaler og flyr tas mye på grunn av kundeservice og det å kunne bygge nivå på antall flygninger? Eller har ebreto rett, mtp at kanselleringer fra tas straffer kunden ved å ikke gi "qualifying flight"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Om det var veldig viktig for deg å få kvalifiserende flighter med SAS burde du bedt om å bli flyttet til andre datoer hvor SAS fløy begge veiene.
![]() |
![]() |
#79 |
Newcomer
|
![]()
Takk for svar!
Var det jeg fryktet, hadde jeg tenkt meg om hadde jeg bedt om å bli ombooket på ett senere fly evt. en annen dag. Da vet jeg det til neste gang, blir SAS flyet mitt kansellert, skal jeg ombookes til en annen SAS avgang. Er dette noe jeg har krav på, eller kan de nekte meg å be meg ta det flyet jeg får tilbud om? |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam) | Discus | Reiseforum | 84 | 08-05-2025 05:17 |
AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål mm. StarAlliance (2019->31AUG2024) | SudCaravelle | Reiseforum | 216 | 27-02-2024 19:39 |
Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance) | ILS2 | Reiseforum | 956 | 13-01-2022 13:08 |
Egypt... generelle spørsmål om reise | Fnate | Reiseforum | 16 | 20-03-2018 17:07 |
Fly Pegasus - generelle spørsmål | kekker | Reiseforum | 9 | 14-11-2017 08:53 |