![]() |
|
![]() |
#61 | |
Aviator Extraordinaire
|
![]() Quote:
Hvis du er ekspert på slikt så kan du vel tenke deg at folk reagerer forskjellig og har forskjellige løsninger. Dette med noen drinker funker bra for den ene jeg kjenner med flyskrekk, og hun har svart belte.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Alkohol har jeg ikke forsøkt, selv om jeg har nytt litt sjampis på mine siste flyvninger (da var jeg ikke i angstmodus). Men jeg har måttet få fine blå piller av legen for å klare å komme inn på et fly - disse brukes sjeldnere og sjeldnere. Det er vanskelig men viktig å jobbe med angsten - ikke drikke den bort eller la være å ta tak i den. -men funker det så er jobbet greit!
![]() Last edited by Tornerose; 13-12-2016 at 22:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Singapore i München Singapore på hjemmebane Alle kan gjøre feil, men ingen av disse ble håndtert særlig imponerende. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det var heller ikke så heldigt dengang en SQ 747 prøvede at lette
fra en lukket startbane i TPE..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Gutta, nå prøver jeg å være litt oppmuntrende her og ikke skremme livet av henne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg liker bedre å høre om episoder enn å ikke vite. Det er vel ikke mange som ikke har gjort noen feil ...
Last edited by Tornerose; 14-12-2016 at 09:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Det er mit indtryk, at Tornerose er meget åben og reflekteret omkring sin flyskræk, og hun søger aktivt indsigt! Det tager jeg hatten af for ![]() For the record: jeg har selv fløjet SQ - om end kun shorthaul - og ville flyve med dem igen uden problemer. Det samme gælder i øvrigt TG. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er jeg helt enig i. Noe av det viktigste er da hvordan man reagerer på feil som blir gjort. Det er her det kan være store forskjeller på selskapene og dette er tildels også et kulturelt problem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Onkel reisende kekker
|
![]() Quote:
Jeg er helt med på at man kan synes det er en mindre god idé å sette seg inn i et stålrør eller enda bedre et "plastrør", som noen har festet vinger til, samt hekta på et passende antall forvokste hårfønere.. Men det er uansett kult at du prøver og tør og ikke minst at du setter ord på skrekken og stiller spørsmål som kan hjelpe deg med å takle skrekken!
![]() |
![]() |
#71 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Ikke så mye å si om sikkerhet i artikkelen, dog det underbygger det jeg gjerne sier om valg av flyselskap; velg asiatisk > europeisk > amerikansk. Slår aldri feil
![]() https://www.1843magazine.com/travel/...me-fly-with-me |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Neste tittel under hovedartikkelen, fra samme forfatter, sier vel sitt om seriøsiteten i dette; "Why lawn mowing is better than sex"! Forfatteren har tydligvis også hatt søvnproblemer på flyplassen i Port Harcourt, Nigeria (Takk for relevant og god info der
![]() Nuvel, flysikkerhetsstatistikk er så mangt, man kan selvsagt si at f.eks SAS og Widerøe har hatt noen ulykker og Norwegian ingen, men da hopper man glatt over det operasjonelle og episoder som Kjevik og Vigra. Man skal gjøre særdeles god research og ta med uendelig mange parametere for å kunne gi en vettug informasjon om et selskaps sikkerhet. Dessuten var vel denne artikkelen myntet mer på hva man får for pengene enn det flysikkerhetsmessige? |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Speedbird Concorde