![]() |
|
![]() |
#61 |
一期一会
|
![]()
Lufthansa streik fortsetter til uken:
https://twitter.com/lufthansaNews @vcockpit resumes its strike again. Tuesday, 29 NOV, all short-haul flights and on Wednesday, 30 NOV, short- & long-haul flights ex Germany We are working on a special flight schedule. Pls check the status of your flight tomorrow. The special flight plan will be in place by 2 p.m. On 28 November flight operations will proceed according to schedule. Flights operated by Germanwings, Eurowings, Air Dolomiti, Austrian Airlines, SWISS and Brussels Airlines are not affected by the strike measures and will continue to operate normally. // ex Germany betyr flyvninger fra Tyskland, ex-OSL betyr flyvninger fra Gardermoen. Merk at dersom det ikke kommer inn en maskin fra Tyskland så går det ingen ut. Unntaket er morgenflightene til FRA/MUC der flyet står på OSL over natten. Last edited by Edvard; 27-11-2016 at 23:17. |
![]() |
![]() |
#62 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jeg kan I hvertfall bekrefte at Lufthansa igjen (dette er min 3dje Lufthansa Streik I 2016) uten nølen gir deg andre selskaper, ble tilbudt Air France YVR-CDG-NAP når min YVR-FRA-MUC-NAP ble innstillt pga streik. Air France var det Lufthansa selv tilbød andre muligheter var null problem. Eventuellt Hotell (Fnatmont Vancouver Airport) ble tilbudt også. Det tok noe tid å komme igjennom på telefon, men det var kun hjelp å få I den andre enden når jeg kom igjennom.
#63 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Hva er "noe tid"? Jeg ringte 82 ganger og klarte ikke engang komme inn i køen.
#64 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det tok litt under 1 time - det var her I USA 1-800-645-3880.
#65 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Det rasles med sablene hos British Airways:
https://www.theguardian.com/business...P=share_btn_tw Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Herregud. Vurderer PPL. Ser ut til å kunne lønne seg på sikt.
#67 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nå kan det vel ikke kalles streik, men Finnair risikerer å måtte avlyse flyvninger etter avtalen med pilotene utkikk og de nå nekter å jobbe ekstra eller endre rooster
http://m.atwonline.com/labor/finnair...t-restrictions Quote:
Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
#69 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
![]() |
#71 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvorvidt de tjener bra eller ikke kommer vel an på om du spør de ansatte eller BlackRock, men de har gått med milliardoverskudd og rapportert om "rekordoverskudd" på tross av streiker.
|
![]() |
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Fare for streik ved BOO
http://media.avinor.no/pressreleases...t=current_news Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Interessant. Widerøe sier at de kan operere Q100 og 200 ved "kategori 4 operasjon" og at Bergens-flyet (Q400) på lørdagen foreløpig er det som blir rammet ved en eventuell streik. Mens SAS' Knut Morten Johansen "(...) forteller at det pågår diskusjon om hvilke flytyper som vil kunne ta av og lande under kategori 4. Noen av deres maskiner vil kanskje kunne operere."
Hvis Q400 får problemer så får vel SAS' minste fly også problemer? https://www.nrk.no/nordland/fare-for...avn-1.13273678
#74 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Fare for streik hos BA etter de såkalte mixed fleet kabinansatte har nedstemt et forslag til ny kontrakt
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
#75 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]() Quote:
Espen |
|
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er vist stor far for streik ja. Norwegian har kontaktet passasjerer som kan få reisen sin berørt og tilbydd dem å bytte fly til i morgen torsdag.
EDIT: Da snakker jeg om streiken i Bodø. |
![]() |
![]() |
#77 |
Helgeturekstremist
|
![]()
De som skal til England bør også være klar over at det er mange togstreiker der nå. De lammer helt enkelte dager og er varslet å skulle fortsette til godt ut på nyåret. Man bør på dagene det streikes ha alternative planer og beregne god tid om man skal til eller fra en flyplass.
#78 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Kjære vene!
Skal dette ingen ende ta? Har noen regnet på påvirkningen i samfunnsøkonomien i dette? Var det TØI som hadde en beregning på lokførerstreiken tidligere iår? Kunne vært interessant å se noe tilsvarende regionalt og globalt for luftfarten
#79 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#80 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
BA-streik (som nevnt over): Unite vil streike litt, midt i jula:
Quote:
BA satser på å holde all longhaul gående. Informasjon om hvordan det påvirker short-haul fra LHR til følgende destinasjoner kommer ila. noen dager: Quote:
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 16-12-2016 at 22:52. |
||
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Den europeiske streiketråden 2018 | Someone | Flyforum | 58 | 08-12-2018 08:08 |
Den europeiske streiketråden 2017 | Discus | Flyforum | 91 | 17-12-2017 20:38 |
Den europeiske streiketråden 2015 | Discus | Flyforum | 61 | 15-11-2017 01:05 |
WF 457 den 28/3-2016 | 737-405 | Register- og ATC-Forum | 2 | 27-03-2016 18:27 |
Den europeiske streiketråden 2011/2012/2013/2014 | Discus | Flyforum | 169 | 25-12-2014 12:20 |