![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Last edited by A346; 20-01-2014 at 13:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Varför behöver DU skyddas mer på OSL än på ARN??
DU flyger lika många ic linjer från ARN som OSL? Jag tycker det stinker om verkligen är så att OSL skyddar DY/DU från framtida konkurrens från Emirates! |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Kan det i det hele tatt være lov om det stemmer at OSL vil skjerme kunder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Last edited by LN-MOW; 20-01-2014 at 15:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg tror nok heller dette dreier seg om den fysiske kapasiteten til å ta i mot nok et stort fly deler av døgnet. OSL har sovet i timen og plutselig står vi der med kun noen få brotilknyttede stands som er dimensjonert for kode E/F fly. Avhengig av når på døgnet Emirates ønsker å trafikker OSL så er det kanskje ingen mulighet med dagens infrastruktur.
Det sees på løsninger for å øke antall plasser som kan håndtere store fly, men slike endringer skjer ikke over nattten. Ryktene sier vel at flere snuser på OSL, og at noen av de som er der vurderer større flytyper, noe som ikke lar seg gjøre før noen finner frem sjekkheftet og bygger om. Tenk hva OSL kunne vært om man kunne investert en større del av overskuddet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå må man også se økonomien i dette. Hvis kostnadene ved å bygge ut ikke gir fornuftig inntjening i form av bruk/utnyttelse, er det penger ut av vinduet. Så man må ta dette med i betraktning også.
Ikke for det - OSL har tydeligvis også sluttet å servere vafler, så da vet vi jo at det ihvertfall ikke kommer noen nye selskaper. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det merkelige er jo at OSL sier at en av hovedsatsingene framover blir å tiltrekke seg flere langruter. Men da må de jo legge til rette for det med både større plasser og doble broer, men etter det jeg har hørt blir det ingen doble broer i den nye piren?!?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ruteutviklerne på OSL, eller ruteadministratorene som kanskje er mer dekkende, jobber uavhengig av byggeprosjektet og gjør verken mer eller mindre for å tiltrekke seg nye ruter og aktører. Kapasitet i terminalen, manglene kvm på non-schengen, antall flyoppstillingsplasser er også sekundært og langt nede på lista hos flyselskapene så det er ingen unskyldning selskapene benytter.
Når det gjelder favorisering av DY og QR så har det blitt nevn så tror jeg ikke vi skal legge så mye i det. Igjen, ruteadministasjonen på OSL gjør ikke noe proaktivt utover å være tilstede på Routes og kjøper er par helsider som de dekorerer med vaffeljern, treski og vikinghjelmer (eksempler finnes her: http://www.anna.aero/2013/10/08/do-y...s-vegas-daily/). Utover det så besvarer de henvendelser fra selskapene, bearbeider statistikk, lager analyser og prognoser, deltar i mindre grad på forum og møteplasser for reiselivsnæringen i Norge blant annet. Som nenvt tidligere så har personen Someone henviser til vært i tvil om OSL i det hele tatt skal være med på Routes. Det har også vært tilfeller der OSL har blitt invitert til å flyselskapenes HQ men OSL har takket nei. OSL ser helst at selskapene kommer til de. Nå har det riktig nok sett tendenser til annen holdning siste halvåret men det trengs noe utskiftning før vi ser et proaktivt OSL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nå vet jeg ikke helt ordlyden i det Someone sin kontakt hadde, men jeg har tro på at denne "motviljen" fra OSL til en viss grad kan skyldes andre forhold. OSL har ikke mulighet til å gi noen form for oppstartsstøtte/rabatt da Dubai ikke er å definere som en ny rute. DY har som kjent flydd dit i årevis.
EK kan derfor ikke få rabatter på verken startavgifter eller passasjeravgifter slik feks Qatar har fått. For å illustrere dette så vil 250 pax i en A332 (MTOW 230T) fra EK måtte betale 43.800 men Etihad om de valgte å starte rute til Abu Dhabi vil slippe unna med 21.660. Nå er ikke dette all verden av kostnader på en slik rute, men noen billetter ekstra må selges for å regne dette hjem. I tillegg skal man ikke se bort i fra at EK har problemer med å godta dette noe rigide avgiftsregimet, og forventer å bli tatt i mot med åpne armer økonomisk, i tillegg til vaffler ![]()
![]() |
#74 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
EK er enormt store, vokser enormt raskt, har langsiktige planer og bare fortsetter å ekspandere og da blir avgiftene de blir tilbudt relativt uvesentlig. Jeg blir ikke overrasket om EK (pax maskiner) blir å finne på flere skandinaviske flyplasser, som f.eks GOT, SVG, BGO og BLL om ikke alt for mange år. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Det var dette jeg tenkte intill jeg leste at OSL heller ikke er "veldig på ballen" når det kommer til interkontinental trafikk generelt, hvis jeg tolker inlegget ditt korrekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som et statlig selskap skal vel OSL være nøytrale ovenfor forskjellige flyselskaper?
Synes at mange her inn drar konspirasjonsteoriene vel langt, med tanke på favorsering av DU, uten å egentlig vise til harde fakta... bare en liten betraktning til ettertanke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvis EK vil starte på OSL så starter de på OSL, uansett om det koster 20 eller 40.000, det er lommerusk. Oslo har jo også så vidt jeg vet bra premium-marked med betalingsvillige reisende, så en trippelsju bør gå fint. Vet ikke hvordan First vil gå fra Oslo, men de har jo også 2class config på sine 77W. EK åpner også mange muligheter til destinasjoner der f.eks QR ikke flyr per idag.
Da de startet ARN-DXB hadde de åpningstilbud i C og jeg håper på det samme denne gangen ![]() Last edited by Fry; 21-01-2014 at 21:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Noe som vet hva status er? Hvis flyvninger skal begynne i august haster det vel litt med lansering?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
De har normalt annonsert nye ruter 4-6 måneder før oppstart, så det er fortsatt tid. Men foreløpig har de bekreftet tre nye ruter for høsten, så det kan jo skje at det blir utsatt igjen.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Emirates pensjonerer sin første 777-300ER | Someone | Flyforum | 2 | 08-11-2016 11:20 |
Emirates EK160 - avgang fra Oslo 2.september 2014 | Cecilie | Bilder & foto | 0 | 29-12-2014 16:34 |
SAS Trafikktall SEPT 2014 | vstenhjem | Flyforum | 4 | 08-10-2014 13:19 |
Emirates med fine priser i C fra Kiev til Asia Jan-Apr 2014. (NB! Kort frist...) | HS-TLD | Reiseforum | 0 | 15-12-2013 16:21 |
Emirates sin første 777-300ER er her... | LN-OSS | Flyforum | 10 | 15-03-2005 18:35 |