![]() |
|
![]() |
#61 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette husker jeg var et problem da vi fikk PCI også .. og det årner seg nok etterhvert. Som Superhai sa så er det en del SAS-spesifikke ting som ikke er ferdig utviklet ennå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Etterhvert som de får det i fingr tror jeg nok de kommer til på flekse litt mer. Men en fleksibel billett er jo ikke garanti, som sagt ovenfor, og det gjelder vel uansett innsjekk system, først får man ta hensyn til de som har plass, så om man har tid, ev. andre |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Free Luigi
|
![]()
Synes de lappene med setenummer og flightnummer på, som du får rett før ombordstigning, har blitt utrolig stygge. Det er så vidt jeg - med rimelig OK øyesyn - klarer å se den lille skrifta. Stygg font og mye unødvendig crap på lappen.
"Likte de gamle mye bedre". (Har vi hørt den før).
![]() |
#64 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Quote:
Det har ikke kommet klart fra SAS sentralt hva man ønsker, men det de har sagt er at innsjekk/endringer etter deadlines er ikke en del av produktet eller servicen man tilbyr. Så om dette er noe mange ønsker så må man ta det opp med SAS, for jeg tviler på at det blir noe man har planlagt å gjøre enklere. Da vil det bli et regnestykke i forhold til prisen Amadeus krever, kundene ønsker og er villig til å betale for, og i forhold til hva konkurrentene tilbyr.
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
kl .... skal bli forsinket fordi der kommer xx antall med fleksible billetter. De xx(x) har jo kommet til riktig tid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Flyklapper
|
![]()
Etterhvert vil du bli istand til å gjøre dette selv, på app eller web ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Kjøper du en ufleksibel billett så må du planlegge flere dager i forveien, ellers så koster det nesten like mye som en fleksibel. Amadeus sier dette er bare SAS som har dette, så det tyder på at det ikke skjer hos andre flyselskaper som har implementert Altéa og de selger også fleksible billetter. Kostnaden for SAS blir dermed stor, og det er lite sikkert at tapet blir større. Men at en del blir skuffet og umiddelbart synes billettene ikke er like gode kan jeg fint se. Jeg ser også for meg at i nær/eller ikke så nær framtid så blir boarding hel-automatisk, evt. med personell uten spesiell kompetanse til å gjøre slikt og da vil du uansett ikke få gjort denne endringen.
![]() |
![]() |
#72 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Er det Altea eller SAS IT sin skyld at jeg tilsynelatene har sluttet å få SMS om innsjekk/status/etc?
Dette gjelder enten det har blitt bestilt gjennom sas.no, wideroe.no eller Via |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei! Jeg forsøker å sjekke inn til morgendagens to avganger med SAS over nettet, noe som ikke er en enkel jobb.. Har sett gjennom diverse tråder, forsøkt med kredittkort også videre.. Er det noen som har andre tips
![]()
![]() |
#74 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Du får ikke valgt seter flighter ut fra CPH ved innsjekk på nett for tiden. Det må gjøres på forhånd for EBG og biz, eller evt på flyplassen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Reiser ut fra Bergen - men mulig det er samme problemet der (skal via København til Manchester)
![]()
![]() |
#76 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sleit med det samme i helgen. Da var alt nede. Til og med å svare på den innsjekk smsen fynka ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Litt artig at det rett under denne posten er en SAS-reklame som annonserer med fritt setevalg.
![]() Jeg skal fly GOT-OSL-TRD på fredag. Fra GOT til OSL går det greit å velge sete, fra OSL kommer jeg inn på setevalgfunksjonen, men det ender hver gang med error! Takke seg til en løsning som fungerer, der man kan betale noen få kroner og velge sete når som helst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Du er sikkert velkommen til å velge andre alternativer neste gang. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ombooking i gate tillates av og til for Pandion men er helt avhengig av humør hos personell, og betyr som oftest flere minutter med trykking og banning (og jevnlige løgner om systemet). Generelt har service-nivået (og humøret) gått merkbart ned siden 'oppgraderingen', og etter hva jeg ser kommer dette til å bety vesentlig slitasje på medarbeiderene og kundene inntil enten kundene endrer oppførsel eller systemet er forbedret. Jeg har hatt gleden av et par medarbeidere som burde fått sparken etter sin oppførsel ovenfor kunder grunnet systemproblemer, og håper IT også ser dette. Utover dette er ny innsjekk-løsning vesentlig bedre (med unntak av buggete innsjekk fra OSL), og jeg håper dette er et eksempel på hvordan SAS sine websider kan forbedres. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS går for Amadeus Altea | CK | Flyforum | 22 | 03-04-2009 10:37 |
Midwest Express sier nei til airTran (del III) | CK | Flyforum | 2 | 16-04-2007 08:18 |
Bilder del III | Savipix | Flyforum | 6 | 21-08-2006 08:32 |
Scanair.no på Paris Air Show - del III | CK | Flyforum | 0 | 27-06-2005 03:44 |
Slutt for Pam Am (Del III) snart | CK | Flyforum | 1 | 27-09-2004 07:54 |