Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-11-2014, 20:14   #761
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Default Re: Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance)

Quote:
Originally Posted by JanG84 View Post
Hei!

Imorgen starter min første MR dag. Skal riktignok bare t/r Barcelona. Har ett spørsmål om dette med å gå av flyet i Barcelona og så rett på igjen. På en skala fra 1-10, hvor flaut er det å møte samme crewet på returen 50 min senere??? :-)

Hilsen MR-virgin.
Drikk en drink,flørt med crewet,ha godt humør og bare si at det var så hyggelig ombord at du ville bli med hjem igjen og KA-....CHIIING De synes det bare er morsomt

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2014, 09:38   #762
OJB
ScanFlyer Rusty

Quote:
Hei!

Imorgen starter min første MR dag. Skal riktignok bare t/r Barcelona. Har ett spørsmål om dette med å gå av flyet i Barcelona og så rett på igjen. På en skala fra 1-10, hvor flaut er det å møte samme crewet på returen 50 min senere??? :-)

Hilsen MR-virgin.
Kan ikke se at det er flaut. For alt det crewet vet kunne det tenkes at du var kurer.
Det bruker vi en del i min bransje hvor orginale dokumenter skal frem kjapp,kjapt. Vi sender gjerne en adm. medarbeider med en liten dokument pakke avgårde som kan returnere umiddelbart.
Vi har og sendt folk til/fra Houston som kurier , da med tannbørsten i tillegg.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 19-11-2014, 16:08   #763
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Quote:
Originally Posted by OJB View Post
Kan ikke se at det er flaut. For alt det crewet vet kunne det tenkes at du var kurer.
Det bruker vi en del i min bransje hvor orginale dokumenter skal frem kjapp,kjapt. Vi sender gjerne en adm. medarbeider med en liten dokument pakke avgårde som kan returnere umiddelbart.
Vi har og sendt folk til/fra Houston som kurier , da med tannbørsten i tillegg.

Det finnes også de som har andre, mindre legale kurer-oppdrag, men det er en annen sak

Jeg synes det var smått flaut første gangen, men de fleste synes det egentlig bare er morsomt. Først er de litt sjokkerte, før de ser det kule/rare/morsomme i det

God tur, JanG84!
Old 20-11-2014, 04:37   #764
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Quote:
På en skala fra 1-10, hvor flaut er det å møte samme crewet på returen 50 min senere??? :-)
Jeg vil si 1. De aller fleste i kabinen til SAS har nok møtt på en som er ute på MR før, og har de ikke har du nok noe spennende og forklare de.

Har kun møtt crew som har tatt det hele med et smil, og mange gir også ekstra god service på returen. Opplevde en gang å møte samme crew to dager på rad til samme destinasjon på MR. Aldri fått så bra service og møtt på et så hyggelig crew ombord som det jeg fikk den søndagen (dag nummer to).

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Old 20-11-2014, 05:44   #765
mcduck
ScanFlyer Gold

mcduck's Avatar

Ikke flaut i det hele tatt! Når det gjelder taxfreen så kan du handle på OSL vei ut (her reagerer de ihvertfall ikke) eller hjem igjen (teknisk sett så kan de nekte deg, men de sjekker ikke... har jeg hørt! *kremt* )

Lykke til på MR!

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2014, 20:09   #766
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Med de i følge sas sine gode nyheter i dag så er det vel flere enn jeg som lurer på om noen har oversikt over billige plusbilletter til Sør-Europa for reiser før 19. Des?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2014, 23:17   #767
Eirik
Livsnyter

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Med de i følge sas sine gode nyheter i dag så er det vel flere enn jeg som lurer på om noen har oversikt over billige plusbilletter til Sør-Europa for reiser før 19. Des?
Alicante, fx. lørdag 13. desember.
Eirik is offline   Reply With Quote
Old 27-11-2014, 23:23   #768
AvoidingRoyster
ScanFlyer Blue

AvoidingRoyster's Avatar

Jeg reiser på MR til Malaga 6 desember. Noen flere som skal? Da jeg bestilte var det rett over 2000 t/r. Det blir jo den siste av den sorten med "gla' nyheten" fra SAS i dag.
AvoidingRoyster is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2014, 15:37   #769
Rosejenta
Newcomer

Quote:
Originally Posted by AvoidingRoyster View Post
Jeg reiser på MR til Malaga 6 desember. Noen flere som skal? Da jeg bestilte var det rett over 2000 t/r. Det blir jo den siste av den sorten med "gla' nyheten" fra SAS i dag.
Hei.

Jeg er ny her som poster, men har lurkikket en stund......

Jeg mangler noen bittesmå poeng på gull, og tenkte meg en tur enten til Malaga, eller på julemarkedet i Munchen nå før jul.

Sjekka trd - muc nå, og ser til min store overraskelse at kjappe sas har allerede fjernet feltet bonuspoeng

Vil det si at man ikke får gamle poeng nå før jul........???

At man likeså godt bare kan sjekke ut hva Kjos kan tilby i stedet...???
Rosejenta is offline   Reply With Quote
Old 28-11-2014, 15:44   #770
aboerr
ScanFlyer Blue

aboerr's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rosejenta View Post
Hei.

Jeg er ny her som poster, men har lurkikket en stund......

Jeg mangler noen bittesmå poeng på gull, og tenkte meg en tur enten til Malaga, eller på julemarkedet i Munchen nå før jul.

Sjekka trd - muc nå, og ser til min store overraskelse at kjappe sas har allerede fjernet feltet bonuspoeng

Vil det si at man ikke får gamle poeng nå før jul........???

At man likeså godt bare kan sjekke ut hva Kjos kan tilby i stedet...???
Det tror jeg ikke du trenger å bekymre deg om. Endringene trer ikke i kraft før 1 januar i følge SAS
aboerr is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2014, 17:49   #771
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Er det noen som har opplevd å IKKE komme med flyet tilbake ved MR til ALC? Jeg vet det har vært nesten for noen. Selv har jeg kommeg meg med de to gangene jeg har prøvd.

Kombinasjonen av at SK endrer opptjeningen fra 1. januar, og egne ønsker/vurderinger/behov rundt dette med status, gjør at jeg legger inn to MR i Plus før jul:

20. desember: OSL-BCN-OSL
21. desember: OSL-ALC-OSL

Noen andre som blir med på en siste runde med galskap?

Last edited by Fly med oss; 30-11-2014 at 17:52.
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 30-11-2014, 20:15   #772
mcduck
ScanFlyer Gold

mcduck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fly med oss View Post
Er det noen som har opplevd å IKKE komme med flyet tilbake ved MR til ALC? Jeg vet det har vært nesten for noen. Selv har jeg kommeg meg med de to gangene jeg har prøvd.

Kombinasjonen av at SK endrer opptjeningen fra 1. januar, og egne ønsker/vurderinger/behov rundt dette med status, gjør at jeg legger inn to MR i Plus før jul:

20. desember: OSL-BCN-OSL
21. desember: OSL-ALC-OSL

Noen andre som blir med på en siste runde med galskap?

Finner desverre ikke billige billetter på de datoene, så du har nok vært veldig heldig.

20. desember: t/r plus: 5 613

Jeg trenger nå 30100 til diamantkort (min kvalifiseringsperiode går ut 28. februar) , men enda viktigere så trenger jeg 35000 til T/R asia på F, så jeg må på MR enten jeg liker det eller ikke. Regner med det blir med United til vestkysten t/r på 2 dager (ganger 2 eller 3). Det er vel bare et spørsmål om tid før opptjeningen på United+Eurobonus også går ned.

Upcomming:
Nov 27 - Dec 20: Krabi (DY Y)
Februar 13-26: Cancun (*A)

Last edited by mcduck; 30-11-2014 at 20:17.
mcduck is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 01:06   #773
WorkTraveller91
Newcomer

Jeg vurderer en milagerun på førstkommende lørdag. T/R Alicante for 3000 kr... Hvordan er det i forhold til tid her?
WorkTraveller91 is offline   Reply With Quote
Old 01-12-2014, 09:22   #774
Fly med oss
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by WorkTraveller91 View Post
Jeg vurderer en milagerun på førstkommende lørdag. T/R Alicante for 3000 kr... Hvordan er det i forhold til tid her?
Dette er omtalt flere ganger i tråden. Helt random om du slipper rett ut i avgangshallen eller om du må via ankomsthallen og gjennom sikkerhetskontrollen. Opplever du sistnevnte må du løpe...
Fly med oss is offline   Reply With Quote
Old 02-12-2014, 09:22   #775
tamtamm
ScanFlyer Blue

Hvordan er ATH for tiden? Har 50 minutter der på lørdag.

tamtamm is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2014, 09:29   #776
phingoc
Newcomer

Noen som har noen tanker rundt SAS sine nye Eurobonus regler fra 2015?

Iår så får vi 8000poeng t/r BCN med pluss. Fra januar så får vi kun 3000 poeng for samme turen på pluss.

Jeg tenker at milage runs blir litt mer krevende, og at man da heller kanskje skal satse på leg runs, som også dropper fra 50 enkelt reiser til 45 for gull.

Selv flyr jeg kanskje ett sted mellom 15-25 t/r ifm jobb i året, mest innenlands og skandinavia, og jeg har pleid å fylle opp til gull med BCN runs, men dette blir kanskje litt dyrere og mer tidkrevende med nye regler.
phingoc is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2014, 11:29   #777
ErlA
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by phingoc View Post

Iår så får vi 8000poeng t/r BCN med pluss. Fra januar så får vi kun 3000 poeng for samme turen på pluss.

Jeg tenker at milage runs blir litt mer krevende, og at man da heller kanskje skal satse på leg runs, som også dropper fra 50 enkelt reiser til 45 for gull.

Selv flyr jeg kanskje ett sted mellom 15-25 t/r ifm jobb i året, mest innenlands og skandinavia, og jeg har pleid å fylle opp til gull med BCN runs, men dette blir kanskje litt dyrere og mer tidkrevende med nye regler.

Jeg tror med sikkerhet at vi kan si at dagens mulighet for å "kjøpe" seg til gull for mellom 10 og 15k basert på milage run er over. Med mindre man har et reisemønster som nesten gir gull tror jeg ikke det er noen verdi i milageruns med mindre man virkelig ønsker kortet.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2014, 13:48   #778
3cseat
ScanFlyer Silver

Quote:

Er vel i nesten samme situasjon. Må vel ha en IC på biz for å kunne nå opp. Får se litt på hvordan jeg kan løse det.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2014, 16:17   #779
phingoc
Newcomer

Etter hva jeg har skjønt, så får man kun legs på sas og enkelte widerøe. Men får man legs ved codeshare som lh flyr? Eks sk3382 som er FRA til BCN opperert av lh?
phingoc is offline   Reply With Quote
Old 22-12-2014, 16:19   #780
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Etter hva jeg har skjønt, så får man kun legs på sas og enkelte widerøe. Men får man legs ved codeshare som lh flyr? Eks sk3382 som er FRA til BCN opperert av lh?
Det er "fargen på flyet" som teller, sk3382 er således en LH-flight.

Posting Rules