![]() |
|
![]() |
#741 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men når lover og regler er slik må man bare følge etter. Men ikke alltid like lett å forklare dette til alle. |
|
![]() |
![]() |
#742 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Er det noen som har sett uttalelsen fra Helsedirektoratet om dette? Jeg har forsøkt å finne noe, men er ikke noen ekspert i OEP-søk.
|
![]() |
![]() |
#743 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
På SAS sine sider om "På reisen i Norge" står det at det ikke (engang) selges alkohol innenlands. Er dette av kostnadsmessige årsaker, eller er dette også forbudt?
|
![]() |
![]() |
#744 |
Flysitter
|
![]()
Det selges alkohol innenlands..
|
![]() |
![]() |
#745 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Ok. Det er ikke det som står her: http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Ombo...orge/?vst=true
|
![]() |
![]() |
#746 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#747 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Vi selger øl og vin innenriks, men ikke sprit/brennevin
|
![]() |
![]() |
#748 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SAS har statlig skjenkebevilling i Norge for alkohol opp til 22%, alkohol over dette (gruppe 3) er forbudt å servere på fly og tog.
#749 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
#750 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Nå har vel aldri de sidene vært fasiten på alt....
|
![]() |
![]() |
#751 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() Tenker du på Braathens 'gamle' lounge på innenriks-siden på Gardermoen? De var handling agents for BA, og BAs LHR passasjerer ble vel også henvist dit, mener jeg huske? Rare greier gitt: I SAS var (er) det ingen tvil om at gratis alkohol ikke kan tilbys på domestic. Likevel gjorde Braathens nettopp dette (før de gikk konk) på sine "Endelig fredag"-flyvninger samt i loungen, som i all hovedsak var for innenriksreisende. To the topic: FCO-OSL for få dager siden. SAS Plus var to rader. Smekk fullt. Der kunne man velge mellom wraps og, ja, wrap-lignende ting fra den bitte, bitte-lille Europa-menyen. Samt potetgull/muffins. Jeg var ikke alene om å ha kjøpt niste i avgangshallen... |
|
![]() |
![]() |
#752 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Når det gjelder europaflighter, så skal du på SAS-Plus kunne velge alt fra menyen. Det vil si salat, sandwich, wraps, snacks, muffins og hva som ellers er tilgjengelig i menyen. |
|
![]() |
![]() |
#753 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Mulig SAS har fått klar melding fra Mckinsey konsulentene som kokte sammen Plus konseptet om at fri alko på norske ruter til være spikern i kista for bolaget... |
|
![]() |
![]() |
#754 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Så vidt jeg vet er det bare på svensk innenriks på morgenen (før 11) som det ikke er salg av alkoholdig drikke.
![]() |
#755 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Reisefølget foretrekker visst direkte i Plus foran mellomlanding i ZRH/FRA i business, så da blir det vel det fremover. Smaksmessig er det omtrent på nivå med AF/KL/LH, men presentasjonen er selvsagt på et annet nivå. Synes konseptet fungerer bra, og på alle mine plus-flighter har jeg kun hatt en person i midtsetet 1 gang (og da var flyet 100% fullt, til og med en på klapp) |
|
![]() |
![]() |
#756 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det "som ellers er tilgjengelig i menyen" så vi lite til på denne tre timers flyvningen. At lover og regler "har ofte en tendens til å endre seg" er en interessant måte å forklare ting på. Tror jeg forstår nå. |
|
![]() |
![]() |
#757 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Utvalget på SAS-plus er det mange og delte meninger om, og det vil garantert justeres. Men det kommer skremmende få tilbakemeldinger på dette. Tenker da på mat og utvalg. De jeg selv har snakket med er stort sett fornøyde, ikke alle naturligvis, men de fleste. Jeg personlig mener utvalget alt for stusselig, og må justeres. Men det er også slik at vi ikke per i dag har mulighet til å vise hver enkelt person hva som er tilgjengelig. Men vil man ha noe, så får man det. Så enkelt er det. |
|
![]() |
![]() |
#758 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Det er ganske artig å se hvor komplisert man kan gjøre ting. Jeg er forvirret over regler med ufattelig mange unntak. Dette er jo bare noe. "vi har.... Men ikke på innenriks, og kun for de med... Og kun før klokka, hvis men på langrutene hvis du reiser... Og da snakker jeg ikke bare om pluss/go. Men hele greiene. Noen som kjenner seg igjen?
![]() |
#759 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det er jo ikke alt selskapet er herre over selv ... Sjenkebevilgninger kan være kompliserte. For eksempel var det en periode USAirways måtte la være å servere alkohol mens man fløy over New Mexico fordi de manglet en godkjennelse ..
|
![]() |
![]() |
#760 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er kanskje derfor de skriver at det ikke er tilgjengelig på innenriks, for å gjøre det enkelt. Loven kan ikke SAS endre på på egen hånd.
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Skulle SAS lease B739ER? (splittet fra ''SAS og Leasede A320/737 (og andre nye fly)) | Trdfly | Flyforum | 11 | 07-03-2012 22:58 |
SAS nye strategi - SAS - 4EXCELLENCE | sail4fun | Flyforum | 182 | 17-02-2012 16:20 |
SAS lanserer mobilselskab | Jan | Flyforum | 4 | 01-04-2008 10:23 |