![]() |
|
![]() |
#681 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]() |
#682 | |
SVG/ENZV
|
![]() Quote:
Det er på tide at SAS ansatte stopper å oppheve selskapet sitt som om det ikke finnes alternativer som kan ta over. Jeg forstår behovet for å syte til seg en forståelse som gagner dere men realteten og logikken sier at skal dere overleve så må dere konkurere på mest mulig like vilkår og uten statstøtte! Se bare på Sterling som gikk konkurs, Kjos sa at det tok knapt en uke før det meste av deres tilbud var tatt opp av andre selskaper. Det at Widerøe nå selges er jo veldig bra for Norge, er det noen del av SAS som virkelig er viktig så er det WF. Og som SAS har drevet er det jo klart at det ville det for Norge svi mest om også WF ble satt på bakken, om så bare for en liten stund. Alt det andre i SAS kan meget lett erstattes!
![]() |
#683 |
SVG/ENZV
|
![]()
Når man ser på velvilligheten for SAS Norge og deres medlemmer av fagforeningene som så lett forastår de nye behovene for å overleve i SAS og dermed tilpasser seg realiteten,
vil jeg foreslå at SAS norge tar over ALT også legger man ned de delene som ikke vil være med, som sverige og danmark! Flytt ledelsen til Norge og driv fra Norge med norsk mannskap og maskinpark, det er jo tross alt her det genereres overskudd også! Og her er fagforbundene mer i forståelse med realitetene.
#684 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
På spørsmål om han (Rickard Gustafson) ville anbefale reisende å bestille en reise med SAS neste uke svarer han: " Jeg kan ikke bedømme hva hver og én skal gjøre, jeg synes den personen skal vurdere selv og skape sin egen oppfatning". Så ingen anbefalinger der altså...
http://www.aftenposten.no/okonomi/SA...r-7043817.html
#685 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Både Svenska regeringen och Jacob Wallenberg har också sagt att det blir inga nya lånkrediter till SAS om inte de berörda fackförbunden godkänner VD Gustafson sparplan.
Wallenberg sa att kan inte fackförbunden godkänna sparplanen så finns inte SAS längre. Fackförbunden som representerar SK kabinpersonal och piloter är under enorm press nu. Ledning, styrelse och storägare lägger hela SAS framtid i helt händerna på facken. |
![]() |
![]() |
#686 | |
Anthill kicker
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#687 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#688 |
SVG/ENZV
|
![]()
hehe
![]() Kan noen ringe Richard?
#689 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I følge vg.no skal det visst komme flere endringer.
Om jeg har tro på dette er en annen skål. Det kan for meg virke som man går i en merkelig retning i forhold til måten konseptene har utvidet seg. Kan se ut som vi skal få en type Braathens Best/Back igjen: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#690 |
SVG/ENZV
|
![]()
#691 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Man må nesten vite hvilke tall som ligger bak antall ansatte i SAS for at man skal kunne sammenligne med Norwegian som kjøper de fleste tjenester fra andre selskaper. Er f.eks. kontraktspilotene i Norwegian tatt med som ansatte?
|
![]() |
![]() |
#692 |
Flysitter
|
![]()
SGS utgjorde nesten 1/3 av SK ansatte. De handler mange flere selskaper enn SAS så det burde vel også vært i regnestykket
|
![]() |
![]() |
#693 | |
SVG/ENZV
|
![]() Quote:
Regnestykket er resultat av dagens situasjon og slik den er så er den uendret!
![]() |
#694 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Meget godt poeng fra L-1011. Jeg tolker dette også som et tydelig signal fra SAS-management, som ikke er helt sikre på om de får alle internt med seg på dette siste forsøket på å snu skuta...Dette må sees som en warning. Han ville ikke sagt dette om han ikke hadde hatt styre og aksjonbærer bak seg...og dette viser alvoret. En helt annen ting: Jeg tror det er mange som er utrolig lei det gnålet fra Kjos og hans kommunikasjonsrådgiver om "konkurransevridning" ved disse overføringene / garantiene fra de tre statene og bankene. Vi er alle enige at dette er en uting, men når det gjelder DY skal de ikke være så "høye og mørke" da man meget vel vet om selskapets kreative ansettelsesvilkår med lowcost-arbeidere på div. kontrakter, som ikke er sosialt sikret, uten fagforeningsrett, uten å betale skatter og avgifter, lar NAV (skattebetalerne) betale et stort antall kabinansatte "lærlinger" (som en del av min. crew) etc ...etc....Er ikke dette konkurransevridning, så vet ikke jeg...Ingen andre skaninaviske selskaper har til nå holdt på slik... Tally-Ho |
|
![]() |
![]() |
#695 | ||
Flysitter
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#696 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hva angår skattebetaling så tror jeg at jeg avventer eventuelle avgjørelser hos skatteetaten, men det er nok neppe slik at alle på kontrakt sniker seg unna (som nevnt mange ganger før). Last edited by TOS; 13-11-2012 at 11:01. |
|
![]() |
![]() |
#697 | ||
Ute på tur
|
![]() Quote:
Quote:
-A |
||
![]() |
![]() |
#698 | |
:-)
|
![]() Quote:
Last edited by ole99; 13-11-2012 at 11:21. |
|
![]() |
![]() |
#699 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
De burde holdt på dette til ting var avklart og de faktisk hadde en konkret plan for hvor/når. Litt typisk SAS det der. Man kunne heller sagt at "eneste mulighet er å vokse, og vi håper å komme med flere offensive markedstiltak om vi får redningspakken i havn".
![]() |
#700 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Fast-track + lounge innenriks OSL, et bedre matprodukt innenriks (i tillegg til de vante kaffe/vann, bagasje og aviser) osv. er skritt i riktig retning. |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |