![]() |
|
![]() |
#661 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg prøver å lete her, men fant ikke noe endelig svar. SAS' nettsider stoler jeg ikke på. Får man EB poeng med Air Baltic nå?
Jeg vet de har codeshare.
Upcoming flights: JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M JUL BRU-ARN SK 32N Last edited by jb1; 20-03-2022 at 15:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#662 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
![]() |
![]() |
#663 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#664 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Er det en SAS flight, operated by airBaltic, så ja. Er det bare SAS codeshare på airBaltic, så nei |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hei!
Jeg ser på en tur med Turkish Airlines til Tashkent. De gir 150% i K klasse til Eurobonus. På SAS sine sider står det K klasse 900 poeng og 150%. Er det da slik at 900 poeng er minimum og at man regner 150% av flydde miles? OSL-IST-TAS er 3600 miles. Blir sluttsummen da 3600*1,5= 5400 EBP? Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#666 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#667 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
För en return flight 25 mars/28 mars köpte jag via Lufthansas hemsida en businessclass-biljett ARN-MUC-MLA, retur MLA-MUC-ARN, samtliga flygningar med LH-flightnummer men sträckan MUC-MLA flögs i codeshare med/av Air Malta, alltså också ett Air Malta flightnummer. Frågan är: ska man i sådana fall generellt få Eurobonus-poäng ? Inga redovisade och det gick heller inte att efterregistrera. Någon som har ett enkelt svar ? Frågan kanske har varit uppe tidigare.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#668 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det stemmer nok, ingen poeng her da det er operating carrier som teller
|
![]() |
![]() |
![]() |
#669 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
Jeg har kjøpt flex-billeter ifra oslo til australia, på den ene leggen, FRA - INC, så har jeg mulighet til å oppgradere til Business. Jeg har tenkt til å oppgradere ved å kjøpe oppgraderingen cash via LH sine sider. Det jeg lurer på er om jeg får flere eurobonus poeng, hvis jeg oppgraderer? Jeg har prøvd å finne ut av det på LH/SAS sine sider, men klarer ikke å finne ut av det. Jeg tenker at spørsmålet bunner ut i om jeg får en annen booking classe på den ene leggen, men jeg klarer ikke å finne ut om jeg får en ny booking classe hvis jeg oppgraderer. Noen av dere som vet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#670 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg vil tro du får en ny bookingklasse. LH er gnien som onkel Skrue med poengene og det er ikke sikkert du får poeng selv i biz.
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#671 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jeg kjoepte oppgradering til Business med LH FRA-SEA i Februar, ny booking klasse med samme antall poeng (United). Naar det er sagt fikk jeg mye poeng og betalte USD 499.00 for Turist til Business
![]() |
#672 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Oki, takker for info.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 |
Flyklapper
|
![]()
Når du oppgraderer i bookingsystemet, vil du alltid få ny bookingklasse og poeng tilhørende den klassen. Når du kjøper deg opp på flyplassen, vil du normalt bli oppgradert i innsjekkingssystemet, og bokingklassen forbli den samme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jeg oppgraderte en uke foer hjemreise i Lufthansa’s App (naar oppgradering er mulig vises det under de aktuelle flightene). Allt ble gjort i App’en og jeg fikk ny booking klasse i Amandus. Men jeg fikk samme poeng ut og hjem (det var dog mye poeng - 50% av UA Silver status etter en tur/retur.
![]() |
#675 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg hadde en booking med Lufthansa MXP-MUC-TSR tidligere i sommer.
Flyvningen fra MXP-MUC fant Lufthansa ut noen dager før avreise at de ikke hadde lyst ril å gjennomføre, så de fant nye flyvninger til meg. Ny routing ble MXP-MUC-FRA-TSR med overnatting i München. Gledelig nok ble K-klasse omgjort til Y-klasse, så det innebar en 10-dobling av poeng på en av flyvningene. Imidlertid ble flyvningen fra MXP-MUC nå operert av Air Dolimiti. Air Dolimiti gir ikke poeng hos Eurobonus, men får man poeng etter booking her, eller gjelder regelen om poeng ihht booking kun dersom flyvningen var booket med SAS? Dersom Eurobonus gir poeng etter booking, hvem kontakter man da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#676 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Disse Air Dolomiti flyvingene er LH operated by Air Dolomiti og du får poeng om LH bookingklassen gir EB opptjening. Fløy fra TSR med Air Dolomiti i sommer og dette gav poeng med Aegeans program. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
![]() |
#677 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Jeg fløy nemlig LIN-FRA tidligere i år. Der stod det ettertrykkelig flightnummeret med EN prefiks. Der fikk jeg poeng for flyvningen, og jeg hadde tilgang til Lounge. Men selve flyvningen var en LH-balje med LH uniformer. Men flyvningen fra MXP gav ikke tilgang til LH-loungen i følge dragene i inngangen - selv etter mine høylytte protester😂. Men selve flyvningen ble gjort av Air Dolimiti i deres egne fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Ok, misforstod litt, trodde det gjaldt EN flyving til TSR. ENs flyvinger til Italia er deres egne og man kan kun tjene M&M poeng på disse. Sent from my iPhone using Tapatalk
Upcoming flights: JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M JUL BRU-ARN SK 32N Last edited by jb1; 17-08-2022 at 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#679 |
Newcomer
|
![]()
Noen som vet hvordan jeg beregner hvor mye eurobonuspoeng jeg får for reise med Lufthansa BGO-MUC-SIN (klasse Q) og HND-MUC-BGO (klasse M)?
![]() |
#680 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange SAS-poeng tjener jeg med partnerselskaper (2024 -->)? | Someone | Reiseforum | 2 | 04-09-2024 07:24 |
Bonus seter i F og C på StarAlliance med EB-poeng | Rparker | Reiseforum | 3 | 04-06-2014 00:42 |
DAT (C) , hvor mange kilo kan jeg få med meg ? | sail4fun | Reiseforum | 4 | 12-12-2012 11:44 |
Hvor mange EB-poeng etter oppgradering? | seilfly | Reiseforum | 3 | 07-09-2011 20:14 |
SAS EB poeng til besvær. Hvor skal jeg dra? | Fredrik Propell | Reiseforum | 15 | 02-09-2011 16:30 |