![]() |
|
![]() |
#661 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Danska kvinnan tillhörde sannolikt SGH som ska säljas.
Richard Gustafson framstod som en väldigt bra, sympatisk och ärlig ledare med ett extremt tydligt budskap. Gustafsons budskap blev extra tydligt eftersom svenska regeringens ansvariga minister för SAS, finansmarknadsminister Peter Norman precis innan gett regeringens syn på SAS situation. |
![]() |
![]() |
#662 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Var debatt på NRK2 i kveld også: http://tv.nrk.no/serie/aktuelt-tv/nn...212/12-11-2012
|
![]() |
![]() |
#663 | ||
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Det er nordmændene på bakken vel heller ikke, hvis du absolut skal lave det til en unødvendig landskamp. Quote:
Desuden så er der vel ingen der taler om at SGH nødvendigvis behøver at gå ned løn - de har vel nogenlunde markedsmæssig løn allerede idag. De bliver solgt og må forhandle vilkår med en ny ejer. Men det er åbenbart nødvendigt at hype en unødvendig stemning op - det bliver sgu for dumt ![]()
![]() |
#664 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har ikke fått lest gjennom hele denne tråden, men jeg vil si at jeg synes det er veldig leit med SGH, så får vi se med Widerøe. Men sett bort fra det emosjonelle så synes jeg det virker som om de harde realiteter tas på alvor.
Hva angår Norwegians kritikk av statens innskudd så synes jeg det jeg har hørt er litt merkelig, det virker som om de overser at staten faktisk sitter på eiersiden i SAS. Jeg fikk også denne, og det satt jeg stor pris på. |
![]() |
![]() |
#665 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Utover det er dette en relativt forutsigbar spareplan etter de siste dagers lekkasjer, selv om jeg er skuffet over planlagte salg av SGH og WF. Viser klart hvor desperat situasjonen er, og jeg håper virkelig at de greier å holde servicenivået oppe med en outsourcet kundefront. Samtidig er det utrolig bra at SK også presiserer at vekst og forbedringer er nødvendig fremover. Det mest kritiske nå er å få kunder til å betale mer for tjenestene, og det oppnår du ikke med å kutte alle differensierende elementer i produktet. |
|
![]() |
![]() |
#666 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Intressant, enligt NRK var det den svenska regeringen som varit mest drivande att rädda SAS.
Jag tycker de norska företrädarna för kabin och pilotfacken hade en väldigt bra inställning. Jag hoppas de sätter sig ner med Gustafson i Stockholm redan imorgon. Är det någon som vet vad danska företrädare för kabin och pilotfacken tycker? |
![]() |
![]() |
#667 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
#668 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Som udgangspunkt er alle faggrupper vel forbandede over at planen bliver fremlagt mere eller mindre som et diktat uden forudgående forhandlinger - noget der vel er meget forståeligt og et drastisk opgør mod forhandlingskulteren mellem arbejdsmarkedets parter.
![]() |
#669 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvor positivt er det å gå ut å si at de skal selge SGH og WF, for å få grunker i en snart bunnskrapt kasse? Sitter gribbene å venter på å få det til underpris?
|
![]() |
![]() |
#670 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hva skulle de ellres gjort? At økonomien er vaklende burde ikke komme som en overaskelse på de seriøse interessentene ihvertfall.
#671 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Tror faktiskt att Danmark är det land som trycker hårdast för att rädda SAS samt att man kommer hålla hårt i aktierna: http://www.business.dk/transport/luf...ig-for-danmark http://www.business.dk/transport/ven...emtid-uden-sas http://www.business.dk/transport/sf-...ering-af-sas-0 |
|
![]() |
![]() |
#672 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#673 | |
:-)
|
![]() Quote:
Last edited by ole99; 12-11-2012 at 23:49. |
|
![]() |
![]() |
#674 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Lenken til SVT play med Gustavsson og Cecilia Fahlberg, ordförande i Unionen
http://www.svtplay.se/klipp/577980/a...m-sas-beskedet |
![]() |
![]() |
#676 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
http://www.di.se/#!/artiklar/2012/11...-hemliga-krav/
Inom SAS finns 37 fackföreningar. Men Rickard Gustafson avslöjar att det bara är åtta av dessa – pilot- och kabinfacken - som har en vecka på sig att skriva under nya avtal (se faktaruta). ”Det som krävs till söndag är att vi är överens med våra flygande fackföreningar”, säger SAS-chefen. Rickard Gustafson betonar dock att även övriga anställda senare kommer att påverkas. Fra http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article2507012.ece Elisabeth Goffeng leder Norsk Kabinforening og sitter også som ansattrepresentant i styret til SAS. – Vi stiller oss fullt og helt bak kriseplanen som ble lansert i dag. Vi gjør det vi kan for å redde arbeidsplasser, sier hun og forteller at planen er mottatt både med lettelse og fortvilelse. – Jeg tror nok det verste er å gå ned i lønn. En del har relativt lave lønninger med en inntekt på 300.000 til 400.000. Hva tjener snittet av flyverdinner? Last edited by branserud; 13-11-2012 at 06:15. |
![]() |
![]() |
#677 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Situationens allvar tydligörs verkligen här när VD Gustafson INTE ville rekommendera passagerare att köpa biljett med SAS med avresa nästa vecka.
Det är extremt ovanligt att en VD säger nåt sådant i ett direkt sänt TV program. En mycket tydlig signal till berörda fackförbunds medarbetare. http://www.svtplay.se/klipp/577980/a...m-sas-beskedet |
![]() |
![]() |
#678 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Den er jeg veldig uenig i. Det er ingen grunner for at staten skulle betale ett selskap for å tilby for noe konkurrentene raskt kan ta over.
#679 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Targeted eller ikke; jeg fikk også denne, og har vel bare hatt 4 SK reiser i år, dog alle i C.
#680 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Noen som tror SAS vil gå bort fra sin "all inclusive"-policy i forbindelse med omleggingen til et mer lønnsomt selskap? Det er vel ikke tvil om at salg av seteplassering, bagasje osv. gir ekstrainntekter for Norwegian som ikke SAS har.
Hvis man skulle lagt om til Norwegians modell hadde jammen dette vært tidspunktet for å gjøre det. Tenker da på at det hadde vært stor forståelse for at SAS MÅ tjene penger... |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS - *A medlem, sånn stort sett i alle fall... | Extra230 | Reiseforum | 31 | 28-05-2009 07:13 |
Nytt tårn, nytt terminalbygg, nytt driftsbygg, nytt GA område og ny taksebane. | ENKB | Flyforum | 7 | 17-01-2007 07:53 |
Breaking news: SAS satser stort!!! | EB | Flyforum | 75 | 28-08-2006 12:53 |