![]() |
|
![]() |
#41 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Glem aa bo ved Malpensa ihvertfall.
Dersom du skal bo ved Maggiore, vil jeg anbefale Grand Hotel Majestic. De har ogsaa Ferrariutleie, ett par cabrioleter tilgjengelig ![]() http://www.grandhotelmajestic.it/eng/index.php Fra Malpensa kan du ta motorveien nordover til omtrent midten av innsjoeen, du er da i Verbania paa minutter, men det er jo selvsagt utrolig mye hyggeligere aa ta turen langs innsjoeen. Vestsiden av Maggiore er tingen, ikke mye paa oestkysten Ascona og Locarno er begge hyggelige byer. Ett par pjaisere paa vannkanten med litt god mat attaat er herlig. Har kun tatt dagsturer til Sveitssiden av Maggiore. Har lite erfaring med Como, kun en tur dit. Bodde paa Hotel Metropole i Bellagio. Ligger helt inntil vannkanten. Rommet vi bodde i hadde fantastisk utsikt over innsjoeen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
God aften,
Det blir en helg i Bologna i slutten av oktober. Noen som kan anbefale et hotell med god beliggenhet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
San Donato ( tilhører nå Best Western ). Meget bra, rom i et gammelt palass, så midt i sentrum som mulig. Var der i august, vil tilbake..
Ta flybussen, stopp nr. to. 5 min gange. Unngå taxi mest mulig i Italia... |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for tips. Ser bra ut
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vel jeg har bodd i Milano tidligere, og har aldri opplevd problemer med taxi. Ordnet system, takstameter og gode priser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tar opp denne tråden.
Skal en uke til Italia med familien (2+2) i sommer. Ikke bestilt fly ennå men blir trolig Bologna (eller Firenze), og trenger leiebil i 8 døgn. Noen forslag til selskap som en bør sjekke ut. Har sjekket Avis og Hertz via SAS-AmEx, og Avis via SAS-Eurobonus, og hittil er det Avis med EBS som gir best pris på ca 4.000kr for en E-klasse (Peugot 308). Trenger også et tips om overnatting i nærheten av Bologna flyplass. Trenger ikke være akkurat på flyplassområde men maks en halvtimes kjøring unna hadde vært å foretrekke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hoi!
Trålet gamle tråder, men fant ingen om denne spesifikke siden av Italia. Planen vår i mai er fly til Nice, sjekke ut en leiebil og bruke ca. en uke ned/bort til Firenze. Siden det i følge Google tar ungefär 4,5t på autostrada'n, så blir det mao i sneglefart, og mye stopping underveis. Tar i mot alt av tips, triks og eventuelt hva man godt kan hoppe over/kjøre forbi. Gjerne også forslag til hotell i Nice (en natt) og Firenze (to netter). Vi er et par i slutten av 20-årene, og passelig interessert i det meste (madammen kanskje litt ekstra i arkitektur og historie, en bivirkning av jobben som… arkitekt).
![]() |
#48 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
![]() |
#49 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Lunch i Portofino.
Det er jo starten på ferskensesongen, så omgivelsene trygler om Bellini.
![]() |
#50 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Som utgangspunkt det alltid en god idé å dra til Italia i mai (eller september): Da unngår man de store massene. Det gjelder ikke minst Firenze, som er fullstendig gjennomturistifisert og - i min mening - nesten et helvete i høysesong. Det samme gjelder for så vidt populære veier og reiseruter. Prøv for eksempel å kjøre rundt Gardasjøen i juli eller august...
Kjøreturen fra Nice ned til Firenze er fin. Cinque Terre er allerede nevnt, men jeg mistenker at dette allerede i mai kan være nokså crowded; og såvidt jeg har forstått, har de attpåtil sett seg nødt til å begrense turiststrømmen der? Genova og La Spezia er også verdt utflukter, synes jeg, og kanskje én av dem egner seg for overnatting. En av mine favorittstrekninger i bil (!) er faktisk Nord-Toscana-kysten langs Massa-Carrara, med de majestetiske marmorfjellene Alpi Apuane på den ene siden og Middelhavet på den andre. Verken Massa eller Carrara er byer det er verdt å skrive hjem om riktignok, men jeg ville kanskje stoppet for lunsj i Pietrasanta. Når dere etterhvert nærmer dere Firenze og følger A11, så ville det være halvveis kriminelt å ikke stoppe i Lucca. Jeg ville sågar anbefale en overnatting der. Lucca kan også ha sin andel turister i høysesong, men ikke på langt nær i samme omfang som Firenze og Pisa, og det er i alle tilfeller en av Europas best bevarte vaubanske festningsbyer, hvor det er en flott opplevelse å sykle rundt på festnings- og bymurene. Anbefales virkelig. Det er rikelig med parkering utenfor bymurene. Det er til gjengjeld litt tricky med leiebil i Firenze. Sentrum er i praksis avstengt for privattrafikk, så første bud er å ta inn på et hotell som ligger litt utenfor. Selv da kan parkering være en utfordring. Jeg bodde engang på Hotel Columbus, men synes det kanskje var litt vel langt (ca. 30 minutter å gå mener jeg vagt å huske), så det finnes nok bedre alternativer. Stol dessuten ikke på alle hoteller som på booking.com o.l. påberoper seg å ha parkering; ofte kan dette være snakk om gateparkering utenfor, hvis tilgjengelighet får St. Hanshaugen i Oslo på en vanlige ukeettermiddag til å fortone seg som amerikanske forhold i sammenligning. Med andre ord: gjør grundig research, og bruk Google Street View til å bekrefte tilgjengelighet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Sitter nå og vurderer en langhelg med Verona som utgangspunktet. Med tre dager til rådighet er det fornuftig og ta en natt i selve Verona først også ta de to neste i f.eks Sirmione?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det ble plutselig en langhelg i nordre delen av Italia i august...SAS hadde tydeligvis tiobud på PLUS som var 800,- billigere hver vei enn GO... Vi setter kursen mot Savona og Spotorno.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Sirmione er også pakkfullt i høysesong, er ikke fullt så kult å bo langt inne på "fastlandet"
![]() |
#55 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 18-06-2016 at 18:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Verona er topp, nough said...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Hvor booker du? Får bare beskjed om "no flights" når jeg sjekker tur til verona på sas.no.
![]() |
#58 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Til Verona og Bologna bruker vi kun LH via MUC videre med Dolomiti..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dolomiti er ... interessant. På en uværsdag, fra verona til München, delte de ut brosjyrer med tittelen "There is nothing wrong with being a little afraid".
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nord-Korea-tråden | GinTonic | Reiseforum | 31 | 09-11-2017 17:38 |
Nord-Italia/Slovenia | roger | Reiseforum | 3 | 16-04-2012 14:59 |
Italia 2009... | EB | Reiseforum | 15 | 21-06-2009 17:52 |