![]() |
|
![]() |
#41 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#42 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Denne tråden kan sikkert forlenges inn i 2013. Tysklandsreisende kan merke seg at det nå stadig streikes i sikkerhetskontrollen på forskjellige flyplasser (i dag i Düsseldorf og Köln-Bonn). Det fører til forsinkelser og kanselleringer. Årsaken er uenighet om lønn, hvor tilbud er 90 kr / time og krav er 100 kr / time
|
![]() |
![]() |
#43 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Bakkemannskaper i Tyskland streiker i morgen så Lufthansa kansellerer alle innenriks og kortdistanse flighter frem til lunsj. Langdistanse er planlagt å gå
http://www.lufthansa.com/de/en/Travel-information |
![]() |
![]() |
#44 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
#45 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg skulle en tur til Düsseldorf i morgentidlig, men den flighten ble enkelt og greit kansellert. Men den kom jeg relativt heldig ut fra, for nå må jeg fly 2x MD81 via CPH i stedenfor...
|
![]() |
![]() |
#46 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Jeg finner ingen tråd om dette, men på Lufthansa`s web sider er det ganske mye informasjon om en streik blant Lufthansa`s bakke personale i Tyskland noe som medfører at 500 avganger er innstillt, jeg ser at LH 865 er innstilt til Frankfurt på morgenen - med tanke på påsketrafikken i morgen kunne dette neppe komme på værre tidspunkt
![]()
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 21-03-2013 at 08:15. |
![]() |
![]() |
#47 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Tyskland er på mange måter blitt et småanarkistisk streikeland (minner om England på 70-tallet) hvor det i sum er mye heft i luftfarten. Nå hadde man akkurat blitt enige om mer lønn til sikkerhetskontrollørene og blitt kvitt streikeaksjonene der, så begynner Lufthansa.
Og så er systemet at de driver å streiker enkelte steder enkelte dager og disse aksjonene kan vare uker og måneder og treffer selvsagt deg når passer dårligst. |
![]() |
![]() |
#48 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen vet hvilke personalgrupper som streiker, og hvorfor?
|
![]() |
![]() |
#49 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Det er bakkepersonalet (Billettkontor, Sjekkinn etc.) som ønsker 5.2% lønnsøkning - mens Lufthansa til byr 0 og ønsker lengre arbeidsdager.
#50 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Står i første posten:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#51 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk, jeg så det - men "bakkepersonale" er et ganske vidt begrep. Det er med andre ord vanlige kollektivavtaleforhandlinger dette dreier seg om?
|
![]() |
![]() |
#52 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
De streiker innfor lønnsforhandlinger som visstnok starter i morgen...
http://economictimes.indiatimes.com/...w/19105473.cms |
![]() |
![]() |
#53 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det känns väldigt konstigt att inleda en stor kostsam strejk innan löneförhandlingarna ens har startat.
|
![]() |
![]() |
#54 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Og i morgen streiker Alitalia i fire timer ifm med outsourcing av flyvninger til Carpatair
http://www.flightglobal.com/news/art...urcing-383713/ |
![]() |
![]() |
#55 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og da har Ver.di planlagt streik på mandag for å presse ledelsen til å komme med et tilbud. LH på sin side varsler "legal actions" for å stoppe den.
http://news.yahoo.com/lufthansa-work...--finance.html |
![]() |
![]() |
#56 |
Newcomer
|
![]()
Lufthansa varsler streik på mandag:
http://www.boarding.no/art.asp?id=53570 Mange her på forumet er proffe, kanskje dere kan svare på dette: Min fru og jeg er booket på Lufthansa OSL-FRA på mandag, lavprisbilletter. Dagen etter skal vi fly til Orlando med US airways, på en annen booking (lavpris). Hvis lufthansa kansellerer ALLE flights fra OSL, kan de booke oss om til f.eks SK? |
![]() |
![]() |
#57 |
Flysitter
|
![]()
Desverre er det LH ansatte som handler SK flights også, så da er man like langt.
http://www.sas.se/info/ Last edited by jameson82; 19-04-2013 at 23:17. |
![]() |
![]() |
#58 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dersom alle flightene på OSL-FRA blir kansellert, vil det vel føre til at de fleste ikke kommer seg til FRA den dagen? Veldig kjipt om man har booket videre forbindelser med andre selskap, da vil pengene gå tapt, med mindre man har forsikring som dekket dette.
En mulighet kan jo være å kjøpe billett med et annet selskap for å sikre seg at man kommer seg til FRA. For eksempel med Ryanair fra RYG til Hahn. Uansett, om man ikke benytter utreisen tror jeg LH kansellerer returen. Last edited by Boeing_fan; 19-04-2013 at 23:27. |
![]() |
![]() |
#59 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det ikke vanlig praksis å la kundene avbestille eller endre reisen gratis under streik?
|
![]() |
![]() |
#60 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Og siden billettene er separate så er det vanskelig å route utenom Tyskland. Det er likevel en del alternativer, LH har tidligere brukt DB på noen av passasjerene - så det kan hende de kan f.eks. booke dere til HAM/DUS og tog derfra. Det kommer en foreløpig oversikt over hvilke fly som ikke opererer i morgen kveld, og LH vil booke om på andre alternativer, så gå inn på din booking og da og se om det er endret. Det norske LH nummeret er vel ikke betjent da, så du må ringe til Tyskland hvis du har bestilt direkte hos LH, eller så kontakter du reisebyrået ditt.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Den europeiske streiketråden 2018 | Someone | Flyforum | 58 | 08-12-2018 08:08 |
Den europeiske streiketråden 2017 | Discus | Flyforum | 91 | 17-12-2017 20:38 |
Den europeiske streiketråden 2015 | Discus | Flyforum | 61 | 15-11-2017 01:05 |
Den europeiske streiketråden 2016 | sail4fun | Flyforum | 84 | 23-12-2016 00:09 |
Den store norske vinterværtråden 2011-2012 | Someone | Småprat | 127 | 28-01-2012 00:57 |